Svimmel!

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Hjelpes nå har jeg forsøkt å stå opp to ganger men det går så rundt når jeg reiser meg at jeg har måttet legge meg igjen.... Var sommå gå på dekk av en nåt i veldige bølger. Hva kan dtte være?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Lavt blodsukker eller blodtrykk?
Prøv å få i deg noe mat før du står opp.

Takk skal prøve;)

Da dette ikke hjalp, ringte jeg mannen for å få ham til p kjøre eldste mann i barnehagen. Men han ble bekymret og nå har vi vært hos legen. De tok det veldig alvorlig at jeg var svimmel, hodepine og kvalm. Men blodtrykk, urinprøve og blodprosent var fint. Ingen infeksjon å spore heller. Så om det blir verre skulle jeg kontakte min egen lege eller legevakt. Men det er godt vite at alt er bra med mor og barn, selv om jeg føler meg drita full på en gyngende båt når jeg reiser meg opp eller snur på hode;)

Uff, håper du snart blir bedre..

Så rart at alt var fint selv om du føler deg slik. Du får nå ta det med ro og slappe av. Håper det går over.
God bedrings klem :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Håper du snart føler deg bedre da:) også er det jo godt å vite det ikke er noe alvorlig hvertfall..

Tusen takk jenter.

Det gir seg ikke dette her, men jeg vet ikke om det kan skyldes stramme nakke muskler? Går jo med krykker så kanskje er det en belastning på skuldre? Hvis jeg ligger helg stille går det bra men så fort jeg snur på hodet eller reiser meg opp så går jeg sjøgang.... Skikkelig ekkelt!

Hjelpes nå har jeg forsøkt å stå opp to ganger men det går så rundt når jeg reiser meg at jeg har måttet legge meg igjen.... Var sommå gå på dekk av en nåt i veldige bølger. Hva kan dtte være?

Sånn har jeg det ofte, spesielt når jeg reiser meg brått, eller er sulten.
Men hos meg skyldes det først og fremst veldig lavt blodtrykk.

Sånn har jeg det ofte, spesielt når jeg reiser meg brått, eller er sulten.
Men hos meg skyldes det først og fremst veldig lavt blodtrykk.
Blodtrykket var 120/60 så det er det ikke noe å utsette på;)

jernlageret ditt høres lavt ut. har du sjekket opp i hva Ferritin nivået ditt ligger på? uansett så bør alle gravide ta jerntilskudd,selv legen min sa det til meg for to dager siden fordi han nettopp hadde værtt på kurs om det og de nye rettningslingjene for gravide kom til å bli at alle gravide skal ta tilskudd :) men det gjør du kanskje? :/ uansett masse god bedring :)

Uff, det hørtes guffent ut. Har dessverre ingen råd å gi, men håper du føler deg litt bedre snart :)

jernlageret ditt høres lavt ut. har du sjekket opp i hva Ferritin nivået ditt ligger på? uansett så bør alle gravide ta jerntilskudd,selv legen min sa det til meg for to dager siden fordi han nettopp hadde værtt på kurs om det og de nye rettningslingjene for gravide kom til å bli at alle gravide skal ta tilskudd :) men det gjør du kanskje? :/ uansett masse god bedring :)
De målte blodprosenten til 12,9 og det er jo vel å bra...

De målte blodprosenten til 12,9 og det er jo vel å bra...

Men du må ta blodprøve for å sjekke jernlageret. Jeg hadde bra hb men jern lager på 7 etter blodprøve. Var så dårlig for noen uker siden men når jeg endelig fikk den blodprøva å begynte m jern ble jeg bedre :)

du må få målt ferritin nivået ditt!! det forteller hvor mye jern som er lagret i kroppen din..hb alene gjør ikke det :/

det er no standard at jordmor evt legene måler det noen gsnger igjennom svangerskapet ,så det er nok blitt målt..ring legekontoret på mandag og spør hva ferritin verdiene dine har vært de siste gangene de er blitt målt...for gravide bør og skal det hvertfall være over 100 ved fødsel. min var på 30 for 2 uker siden og det er alt for lite og gå i fødsel med,så no står jeg på jern hvertfall frem til 6 ukers kontrollen. håper det er noe så enkelt som for lite jern som feiler deg da,for da vil du føle deg super bra med en gang du begynner å spise jern :)

du må få målt ferritin nivået ditt!! det forteller hvor mye jern som er lagret i kroppen din..hb alene gjør ikke det :/
Da skal jeg be om det, men legen sa han skulle sjekke jernlageret så da trodde jeg det var gjort!

Back
Topp