Svimmel?

Lillelie

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Hei!

Jeg våknet imorges av at hele rommet snurret så fort jeg prøvde å snu meg i sengen. Og det gir seg ikke, hver gang jeg ligger og snur meg, snurrer hele rommet i noen sekunder før det går over. Merker at jeg føler meg litt svimmel nå når jeg sitter oppreist og, men ikke like intenst.. Noen som har opplevd noe lignende eller vet hva det kan komme av?

Blir jo småbekymret her. Lille i magen har hvertfall rørt seg mye imorges, så kjennes ut som han har det bra der inne.

Hei.
Høres ikke godt ut , det kan være at blodtykket er lavt og at du kan ha hatt blodtrykksfall.
Ta en tlf til legen din hvis du ikke blir bedre.Ikke ålreit å bekymre seg.

God bedring

Kan jo være en annen grunn enn graviditeten og tenker jeg. Greit å få sjekka det ut hvis det ikke gir seg. Ved blodtrykksfall er det vel mest vanslig å bli svimmel når man reiser seg?! 

Ligger du på ryggen?

Nei, ligger for det meste på siden, så det skjedde når jeg snudde meg fra side til side.

Jeg ble bedre iløpet av dagen, så håper ikke det dukker opp igjen når jeg legger meg ned. Tror jeg må ringe legen imorgen tidlig hvis det er sånn da og.

Jeg merker hvertfall veldig fort ubehag om det blir mye vekt ned mot ryggen (vena cava?) og kan og kjenne det i det jeg legger meg ned, selvom jeg gjør det sidelengs på en måte. 
En ekstra sjekk skader sikkert ikke =) 

Jeg har det likedan!
Er utrolig trøtt for tiden, og blir veldig ofte svimmel.
Har vært hos legen - blodtrykk og diverse var som det skulle...
I følge legen er det hormonene som er årsaken til at man kan bli litt svimmel innimellom; altså ikke noe å bekymre seg for så lenge babyen "oppfører" seg som normalt (selvom det er plagsomt).

Verdt å ta seg en tur til legen da. Er ikke sikkert at det har noe med babyen å gjøre i det hele tatt. Ei venninne av meg fikk virus på balansenerven mens hun var høygravid. Babyen hadde det fint, men venninna mi kunne jo ikke reise seg uten tilsyn.

Back
Topp