Svimmel

Mailykke2

Forelsket i forumet
Heia :) Er det noen av dere som har hatt vondt i hodet og svimlet? Jeg begynner å bli litt små nervøs, i går hadde jeg ordentlig vondt i magen(typ mageknip) og i dag har jeg små vondt i hodet og svimlet noe.. Noen som har erfaringer eller tips? Tas imot med stor takk:)

Sliter med svimmelhet daglig. Her er det en god blandig av lavt blodtrykk, lav blodprosent og forlite mat. Her flere ganger holdt på å svime av og det er ikke noe særlig. Har falt i bakken 2-3 ganger, men de andre gangene har jeg rekt å få satt meg ned først. Det eneste som funker for meg er kalt vann og det å sitte å slappe av en god stund for å få henta meg inn igjen. Mat kan også hjelpe, men ender stortsett med å kaste det opp igjen. Ble litt bedre av å ta jerntabletter, men fikk da smerter i magen og problemer med fordøyelsen i stede. Det er bare å prøve seg frem med forskjellige ting også finner du nok fort ut hva som hjelper best for deg.

Jeg har ikke vært noe plaget med det selv, men vet det har vært en tråd på det tidligere med noen tips... Så håper du får noen tips igjen da jeg ikke huser de helt :) 
Enn så lenge: drikk masse, reis deg opp sakte, er det ille så ta en tur til lege/jm og mål blodtrykket :) Lykke til :)

Jeg har også vært ganske svimmel innimellom, spesielt når det er en stund siden jeg har spist noe, på morgenen f.eks. Legen sa jeg hadde litt lavt blodtrykk.
Det som hjelper for meg er å sette meg ned og drikke vann og spise noe, så går det som regel over ganske kjapt :)

Ja det har jeg vært plaget av en stund, både svimmel og vondt i hodet. Blir så svimmel noen ganger at det begynner å pipe/suse i ørene, pipler i huden og må legge meg ned med beina høyt. Veldig ekkelt. Dette kommer spesielt der jeg må stå lenge (kø i butikken er f.eks et mareritt, så blir lite shopping på meg). Noen dager er det så ille at jeg ikke klarer å ta en dusj uten å dele den inn i etapper, da jeg til stadighet må legge meg ned for å unngå å svime av.

Ingen tips dessverre, annet enn å ta det med ro.

Noen dager er det så ille at jeg ikke klarer å ta en dusj uten å dele den inn i etapper, da jeg til stadighet må legge meg ned for å unngå å svime av.

Her kan eg kjenne meg igjen ja!

Back
Topp