svimmel :/

*lille*my*

Glad i forumet
våknet i dag og var skikkelig svimmel..rommet gikk nesten rundt emoticon Ekkelt! 
Jeg tenkte med en gang at det kan være jernmangel...? kan jeg begynne å ta jerntabletter selv, eller burde jeg snakket med lege? Skal heldigvis på første kontroll på fredag...

noen som sliter med det samme?

Snakk med legen først. Ta blodprosenten din. Hvis den er lav, kan du ta jern. Kan være blodtrykket ditt også.

Har vært litt svimmel ja, men ikke så mye å snakke om. Har tenkt på jern selv, men vil vente til jeg har vært hos lege med eventuelt å begynne med noe jerntilskudd. Har hørt at det ikke er bra å få i seg for mye jern.

Du kan jo ringe lege eller jordmor på mandag og høre om det er greit at du tar jern tilskudd de dagene før du skal på kontroll. Det er jo bare noen få dager, så kan vel ikke bli for mye på den tiden.

Trøtt og svimmel sjølv. Fekk mor mi, som er sjukepleiar, til å ta blodprosenten min, og den var for lav, så eg må byrja på jerntilskot. Men, det er og mogeleg at det er jernlageret, eller lavt blodtrykk.

Ikkje start med jerntilskot utan at du treng det. Om du skal til lege på fredag så ta det opp då. Er ikkje mange dagane om å gjera, og har ikkje noko å sei om du ikkje byrjar før då. Er du veldig plaga så ville eg tatt ein telefon til legekontoret og spurt der.

Hei... 
Jeg hadde sett det ann... Om du ikke sliter med lavt jern innhold er det vel lit tidlig å få mangel allerede nå? 

For meg som sliter med lavt blodtrykk syntes jeg det heller kan høre ut som blodtrykksfall  som er litt typisk for ukene vi er i nå...  Så vil anbefale deg å ta kontakt med legen jeg...

Men så har jeg har som mening at man ikke putter i seg noe før man har fått klar beskjed om at man må ta det for kroppen/barnets skyld... 

Hei... 
Jeg hadde sett det ann... Om du ikke sliter med lavt jern innhold er det vel lit tidlig å få mangel allerede nå? 

For meg som sliter med lavt blodtrykk syntes jeg det heller kan høre ut som blodtrykksfall  som er litt typisk for ukene vi er i nå...  Så vil anbefale deg å ta kontakt med legen jeg...

Men så har jeg har som mening at man ikke putter i seg noe før man har fått klar beskjed om at man må ta det for kroppen/barnets skyld... 

Takk for svar jenter :) Jeg er helt enig i at det er best å lente å høre hva legen sier utfra prøvene mine...

I forrige svangerskap begynte jeg med jerntabletter ganske tidlig..og husker godt en kommentar jeg fikk av jordmor (jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor)..hun sa "ja de legene anbefaler jo jerntabletter bare du gjesper"..og så mumlet hun noe om at det var unødvendig...hehe..de er ikke alltid helt enige.

Heldigvis gikk svimmelheten over når jeg hadde spist og drukket litt, så hvis det ikke blir værre går det fint å vente til fredag :)

Back
Topp