Svimmel

Anita74

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om det er andre som har vært svimmel. Jeg har en sønn på 8 år, så jeg har jo vært gravid før, men kan ikke huske at jeg var svimmel da. Det går trill rundt nesten hele tiden, og det har det gjort i en uke nå.. Andre med samme erfaring?

Jeg var veldig svimmel i starten av svangerskapet.. Tror det er ganske vanlig jeg, så pass litt på når du reiser deg opp og sånn! Gikk heldigvis over da etter en stund [:)]

Det er ikke uvanlig å være svimmel i svangerskapet, og det er flere grunner til det. I begynnelsen av graviditeten hender det at blodforsyningen ikke greier helt å holde tritt med et kretsløpsystem i raskt vekst. Etter hvert kan den voksende livmoren trykke på blodkarene og gi svimmelhet, og reiser du deg brått opp kan svimmelheten komme fordi blodtrykket raskt faller når blodet strømmer fra hjernen. Har du lavt blodsukker( f.eks om du går for lenge uten mat) kan du også bli svimmel. Svimmelhet kan også komme i varme rom og dersom du blir stående for lenge av gangen.

Kanskje du har litt lavt jernlager? Spør legen din om du kan få tatt en prøve for å sjekke det. Jordmor/ lege er også veldig obs på om du ser prikker for øynene i forbindelse med svimmelheten. Kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. Tror jeg hadde ringt legen for sikkerhets skyld. Uansett, god bedring og lykke til. Det ordner seg nok[;)]

Dumt spørsmål kanskje, men kan man å svangerskapsforgiftning så tidlig da?

I sjeldne tilfeller har det skjedd, men det kan jo være en kombinasjon av mange andre ting også. Vi er jo alle forkjellige og reagerer forskjellig på ting, så det er jo ikke umulig. Tror jeg hadde sjekka med legen uansett og fått tatt noen prøver. Høres veldig ut som jernmangel egentlig. Det kan jo komme veldig tidlig.

Ja greit å få sjekket det. Fryktelig ubehagelig å gå svimmel iallefall!! [&:]
Og du da?? Tviholder på ungen enda?? [;)]

Prøver ihvertfall. Merker at den snart er på vei ut for hodet står og presser i bekkenet. Går jo rundt med 4 cm åpning enda jeg og venter. Har begynt å blø litt idag så vi får se[;)] Er ihvertfall veldig spent på når den har bestemt seg for å komme ut. Rimelig slitsomt dette her, men har heldigvis en super mann og familie på begge kanter som stiller opp hvis det er noe[:D]

Takk for svar.. [:)]
Jeg kjenner en som fikk bekreftet svangerskapsforgiftning i ca. uke 8. Så det er nok mulig å få det så tidlig. Jeg er bare bekymret fordi jeg ikke kan huske at jeg var svimmel sist jeg var gravid. Men har bestillt time hos legen nå, sånn for sikkerhets skyld..

ang svangerskapsforgiftning....hvis man får det i tidelig svangerskap,kan man få noe for det?
Lykke til Anita74,håper du får svar på hva det er[:)]

Hun jeg kjenner, har bare fått beskjed om å ta det helt med ro, og hun har det bra nå. Hun har termin i juni.

På legekontoret sa de at det var veldig vanlig å være svimmel i begynnelsen, så det er nok bare det at det er ukjent for meg.. Skal til legen på fredag, og det går nok bra.. [:)]

Jeg var svimmel frem til uke 6-7 og så ga det seg, men kan fremdeles bli litt ør om jeg reiser meg opp for fort og sånt.

Jeg har vært en del svimmel. I det siste kan jeg nesten ikke handle i butikker for jeg tåler ikke stå lenge i kø med varm jakke på og mye mennesker. Da går det helt rundt for meg, og jeg holder på å besvime. Regner med at det kan være litt lavt blodtrykk, det har jeg i alle fall hatt før jeg ble gravid....

var litt svimmel i begynnelsen jeg også...men det gikk fort over

Forrige svangerskap hadde jeg lite jern, og var veldig svimer og blek fra ca halveis i graviditeten. Måtte sykemeldes halvt og spise jern. Hadde mye vondt i hodet også husker jeg. Forebygger nå ved å ta lave doser med jern.

Back
Topp