svimmel

sjanetta

Gift med forumet
skikkelig svimmel om dagene, må virkelig konsentrere meg om å reise meg sent opp. hvis ikke svartner det for meg... noen andre som opplever dette og vet om noe som vil hjelpe? :-P

Jeg hadde store problemer med det for et par uker siden...
har ingen gode råd egentlig... men det hjalp merkelig nok da jeg begynte å øke sukkerinntaket igjen!

jeg er å svimmel[:'(]
men tror det er mest fordi jeg er dårlig til å spise ofte..
uggen på morgenen så da er det ikke lett å få i seg noe..[8D]

ORIGINAL: Nullenusken

Jeg hadde store problemer med det for et par uker siden...
har ingen gode råd egentlig... men det hjalp merkelig nok da jeg begynte å øke sukkerinntaket igjen!

he he. beste tipset jeg har gått. har en grunn til å proppe i meg søtsaker igjen. Ha Ha :-D. du ligger jo litt foran meg i henhold til lengde på gravid iteten, så da Håper jeg det gir seg snart igjen.
rart at en glemmer så fort, har jo vært gjennom dette en gang før :-P

jeg slite åsså med svimmelhet. skal til legen i måren så før spørre ho. men tror kanskje det kan ha med mangel på jern. jeg hadde det i de to forje svangerskapa.

jeg var til legen for det i forrige uke. Jeg tenkte kanskje jeg hadde jernmangel eller noe(har hatt det før), men får ikke svar før uti uka. Det har uansett blitt bedre nå. Det forekommer fortsatt når jeg har bråe bevegelser, men satser på at det er over til jeg begynner på jobb til helga. Jeg vet ikke helt hva som hjelper, men det føltes som at det hjalp å spise mat og frukt innimellom måltidene,hele tiden holde blodsukkeret oppe liksom.
Satser på at det er forbigående hos deg også.

Jeg er også plaget med dette.. I dag har det vert skikkelig gale.. Jeg har heller ikke noe råd og håper selv det går over, viss ikke så får jeg meg en time til legen å få tatt noen prøver

Jeg er ekstremt svimmel til tider, det går heeelt rundt for meg.
Og må ha støtte til og gå til tider.

Har måttet skaffe meg bade krakk i dusjen (stooor dusj)
For i dusjen svimer jeg av både 1 og 2 ganger [:'(]

Det kommer gjerne av lavt blodtrykk, eller midlertidig blodtrykksfall når en reiser seg. I så fall er det "lær deg å leve med det" som gjelder.

Jepp, jeg har slike midlertidige blodtrykksfall i perioder hele livet. Mye når jeg er gravid, og første kontroll hos legen viste lavtblodtrykk og kommentaren fra legen: "Du blir nok mer svimmel etterhvert, for blodtrykket faller jo i andre trimester." Jepp, that's life. Reise seg sakte, sitte før stå, vit hvor du har noe å holde deg i. Og dusjkrakk om du plages der (Jeg er ikke nevneverdig plaget med det, men setter meg gjerne ned på gulvet jeg da)

Men lurt å få sjekket jernlageret. Legen min sjekket bare blodprosenten, men den er bra. (Jernlageret KAN likevel være lavt, og det er ikke uvanlig at legene sjekker litt av hvert på første kontroll, men denne legen her tok bare de "obligatoriske", blodtype, hiv, syfilis, rubella-greiene. Sist fikk jeg sjekket stoffskiftet, jernlager og mye annet også, men nå er det ny lege. Jaja.

Ja Håper det vil bedre seg noe. har lavt bt fra før av, så hver morgen jeg reiser meg ifra senga svartner det. Men det er jeg vant tiil og lært meg å leve med. Men nå er jeg jo svimmel hele tiden. arg...

Blodtrykket faller som følge av svangerskapet, så det er ikke utenkelig at dette er forklaringen. Men få sjekket blodprosent/jernlager i tillegg. DET kan man jo gjøre noe med (men ikke ta jern uten at det er vist at du trenger det) men BT er dessverre bare sånn.

(Lakris kan gi noe økt BT da, har man tendens til høyt BT skal man ikke spise mye lakris. Men tror vi må spise myyyyyyye før det hjelper....)

Back
Topp