svimmel

Marrianne

Andre møte med forumet
Var på jobb, stod et kvarter og ventet på noen. Plutselig begynte jeg og føle meg dårlig, jeg måtte sette meg ned. Turte ikke si til noen rundt meg at jeg følte meg dårlig (kjente ingen rundt meg).
Klarte å komme meg, skulle ta heisen opp til avd- kjente jeg holdt på å besvime og var redd jeg skulle svime av alene i heisen.
Da jeg kom til avd, så alle at jeg var veldig blek og svett. Jeg satte meg og drakk en del vann.
Hehe.. etter dette spurte 3 stk diskre; "du er ikke gravid eller?"
De opplevde svimmelhet i deres svangerskap, og mistenkte det med en gang..
Er det andre som har opplevd det? Er første gang det har skjedd me meg. Er 9 + 6=)

Jeg er svimmel når jeg reiser meg.

Jeg har "midlertidig blodtrykksfall" når jeg reiser meg. Det kommer og går i perioder hele livet. Det er mer konstant, og mer overveldende, når jeg er gravid.

Sist opplevde jeg en gang å bli så svimmel at jeg nesten besvimte, bare av å stå lenge, men da var jeg høygravid altså.

var jo ganske varmt i dag. men jeg har aldri hatt problemer med blodtrykket.
Har vært på 1.kontroll, og da var det helt fint.

Til tider litt svimmel når jeg reiser meg for opp. men har ikke hatt følelsen av å besvime... håper det går over snart for deg

Ja, blir også svimmel når jeg reiser meg opp. Blir svimmel av å ta heis jeg også, og tror det er ganske vanlig. Tåler heller ikke å se operasjoner på TV, og blir skjelven i knærne av ltt dype kutt i fingre og sånt. Sånn har jeg hatt det i alle mine svangerskap.[8D]

Jeg blir innmellom plaget av "midlertidig blodtrykksfall" under graviditet.
Det vises ikke på vanlig blodtrykksmåling, fordi det er kortvarig og situasjonsbestemt.

Men det er ordentlig ekkelt - blir skikkelig kvalm og svimmel, bleik og svetter. Her en natt jeg var oppe med lillemor, trodde jeg at jeg skulle svime av da jeg løftet henne opp av senga. Bøyde meg bare fremover for å eventuelt miste henne OPPI senga dersom jeg skulle gå i bakken... Men det gikk fort over [:)]

*Kommer snikende fra mars11*

Det skal vist være helt normalt, men fryktelig ekkelt..
Jeg er grusomt plaget, svimer av rett som det er og verden går RUNDT!
Eller så kan det kjennes ut som jeg sitter på en evig karusell som aldri vil ta slutt.. [:'(]
Syntes nesten det er litt ekkelt og være alene til tider pga av dette noen ganger er det så ille at jeg må
ha hjelp inn på bade og diverse [>:]

Midlertidig blodtrykkfall viser ikke på målinger nei, det er jo nettopp midlertidig, somregel når man reiser seg. Høyst vanlig for gravide, og ikke helt uvanlig for andre heller, jeg har det i perioder hele, gravid eller ei, bare "mer" nå.

Jepp. Jeg er svimmel hele tiden. Tør ikke kjøre bil eller noe akkurat nå. Må ofte legge meg på gulvet når jeg er oppe å går. Forferdelig!

Du er ikke alene om det nei. Jeg stod å handlet i sølvsmedforretningen, og plutselig måtte jeg bare sette meg ned. Var rett før jeg svimte av. Er ofte det i dette svangerskapet(så langt i allefall). Var ikke sånn sist, heldigvis.

Lykke til på jobb.

jepp, svimmel her også, dotter i øra og føles som om jeg ska svimme av, hjelper og sette seg og drikke noe...... blir sånn flere ganger iløpet av dagen, værste er det hvis det går 3 timer mellom hvert måltid og hvis jeg ikke har fått i meg drikke på 20 min..[8|]
gjr ikke no anna enn og drikke og tisse hele dagen[8|]

ORIGINAL: Bina

Til tider litt svimmel når jeg reiser meg for opp. men har ikke hatt følelsen av å besvime... håper det går over snart for deg

Jeg var MYE svimmel i starten! Virkelig plagsomt og ubehagelig! Men det gav seg og nå merker jeg ingen ting...
Så håper det gir seg for deg også! [:)]

kroppen gjør seg vant til å holde trykket oppe for to stk.
og ja blodtrykksfall er sykelig ubehagelig. har vært igjennom det i flere år... [&o]

mest pga at jeg har lavt jernlager.

ORIGINAL: turteldue

kroppen gjør seg vant til å holde trykket oppe for to stk.
og ja blodtrykksfall er sykelig ubehagelig. har vært igjennom det i flere år... [&o]

mest pga at jeg har lavt jernlager.

blodtrykksfall grunnet lavt jernlager? Trodde ikke trykket var påvirket av jernlageret? Mulig jeg blingser her altså, jeg er svimehode for tiden.

Uansett, mitt jernlager er helt fint, vel, det har pleid være det i allefall, ikke testet det sånn i det siste, som blodgiver blir det jo målt årlig da. Men midlertidig blodtrykksfall har jeg altså hatt i perioder i årevis.

det er vldig normalt å være svimmel i løpet av gravidieten, og spesielt i uke 10:) hehe ivrig leser av svangerskaps boken min :)

jernlager har noe å si for blodprosenten- hvor mye blod du har.
Har du lav blodprosent/hemoglobin, er en ofte plaget med svimmelhet

Det har skjedd mange ganger med meg i forrige svangerskapet. Det var bare de første mnd, så gikk det over etterhvert. [:)] Har du utelukket vitaminmangel? [:)]

Liten edit: Fikk et minne fra jeg var på tur alene. stod å ventet på en buss ved Gunerius i Oslo. Måtte bare sette meg på huk for jeg ble så kvalm og svimmel at jeg rett og slett trodde jeg skulle besvime. (sikkert det samme som du opplevde i dag). Da var det faktisk en uteligger/narkoman som kom bort å spurte om jeg hadde det bra, ingen andre... Litt å tenke på! [:)]

Joda, kan bli svimmel iblandt.. prøver å være nøye med mat og drikke uansett, for blir så lett uvel..

Back
Topp