Svimmel

Maanestråle

Gift med forumet
Nå trenger jeg hjelp, det går rundt for meg KONSTANT!!! Er svimmel HELE tiden! Skal det være sånn...??? Går det over??? Noe jeg kan gjøre??? [&:][&:][&:]

Det er nok blodtrykket faller. Prøv å drikk masse vann, spis noe frukt eller noe med sukker i og se om det hjelper. Du må nok passe på å spise ofte[:)]

Noen sliter med det og andre ikke.. Jeg er svimmel og har noe vondt innimellom, men svimmel heten er ikke så "ille"

noen er verre en andre, men sliter du veldig med dette, kanskje du burde vært hos lege eller jordmor for å tatt blodtrykket, bare for å se at alt er bra [:)]

Akkurat nå er det helt grusomt... det går jo rundt for meg konstant! prøver å spise jevnlig, men i dag har det ikke hjulpet stort... burde jeg ringe lege eller jordmor? 

ja, synes det jeg, skader i så fall ikke, bare å forklare situasjonen. Du velger selv om du ringer lege eller jordmor [:)]

Jeg ville nok også tatt turen til legen. Kan hende de kan hjelpe!

Jeg har seløv vært plaget med svimmelhet og en teknikk jeg har lært er at jeg strammer alt av muskler, da spesielt rumpe og lår (evt tar noen situps) før jeg reiser meg fra liggende. Dette øker blodgjennomstrømningen og hos meg er det hvertfall mangel på blod til hode som fører til at jeg besvimer. Det hjelper også å stramme musklene når jeg ligger og føler meg svimmel og dårlig. Svimmelheten går da nemlig fortere over [;)]

Masse lykke til!

Tror jeg blir gal snart... går helt rundt for meg, og det jeg får i meg renner rett igjennom... hatt løs mage i en uke snart... HJELP!!! [:'(][:'(][:'(]

Et eple hjalp "litt"... [;)]

Snakk om å bli tullete...!!!

ORIGINAL: Maanestråle

Tror jeg blir gal snart... går helt rundt for meg, og det jeg får i meg renner rett igjennom... hatt løs mage i en uke snart... HJELP!!! [:'(][:'(][:'(]

sånn hadde jeg det sist svangerskap, og ble litt nervøs, snakket med jordmor som da fortalte at så lenge helsen min var bra nok, skulle jeg ikke bekymre meg, for lille spiren tar det den trenger av næring, så er det oss det eventuelt går utover.

Godt det hjalp litt med et eple, svimmelheten kan jo komme av problemene med magen da, så viktig å få i seg godt med næring mens det er slik, kanskje spise ting som kan binde magen

Tusen takk for svar, det hjelper å høre! Blir litt bekymret...
Men nå vet jeg jo at alt står bra til i magen, var på ul i går og fikk se hjertet slå [:)][:)][:)]
Men fytti så ubehagelig det er å være så svimmel?!?

Målte blodsukkeret nå, tenkte det skulle være ganske ok siden jeg har spist et grovt frokostbrød (rundstykke) til frokost, to epler, noen små gulrøtter og et par fullkornskjeks...pluss drukket masse vann... men det var bare på 4,2...??
Pleier jo å ligge på det om jeg har fastet jo...[:'(]

det bør du passe på, for blodsukkeret kan jo forandre seg veldig under svangerskap, og det krever oppfølging

Jeg er litt svimmel nå, men var mye svimmel sist gang...
Legen sa det ikke var så mye å gjøre med det, jeg måtte bare sitte meg ned når det skjedde å legge bena høyt eller hode mellom knærene så jeg ikke skulle besvime..
Blodtrykket mitt er genertet sett litt lavt ligger på 100/95 på 70/60...

Back
Topp