svimmel

Hemmelig2014

Elsker forumet
Eg blir så sinnsykt svimmel hver gang eg reiser meg opp.. hva kan dette skyldes? det er helt forfærdelig for det føles ut som om eg skal besvime hver gang. [&:][&:]

Er det andre som har det slik?

Jeg er også sånn til tider...ikke bare når jeg reiser meg fort opp...vet ikke helt hva det skyldes jeg...kan svingende blodsukker ha noe med det å gjøre??? vet ikke helt jeg...men du er i hvert fall ikke alene[;)]

off [&:] ja, kanskje det kan ha noe med det.. eg vet ikke [&:] det er ihvertfall ikke så veldig kjekt å nesten svime av hele tiden[&:]

Jeg har kjent det en gang når jeg gikk i butikken...måtte bare ta med til en reol også stoppe og hvile litt...og en gang når jeg kjørte bil....SKUMMELT[&:][&:][&:] men så langt har det gått bra...

Har lest at kroppene våre utvider blodbanen nå uten at blod mengden øker like raskt. Man kan derfor oppleve lavere blodtrykk, (blodtrykksfall) som gjør en svimmel.

Har merket litt til det selv og min søster besvimte i dusjen da hun var ca uke 7-8.

jern lagrene kan de være litt ustabile og kanskje..

hva ligger jernnivået ditt på normalt då?

jeg var svimmel i mitt forrige svangerskap pga at mitt blodtrykk falt veldig lavt da jeg ble gravid. Var slik hele svangerskapet og besvimte flere ganger. Slitsomt. Nå er jeg gravid igjen og for to dager siden begynte jeg å bli svimmel [:o]. Er nå 7+4, så det er egentlig de første symptomene jeg har på at jeg er gravid... pluss litt kvalme di samme dagene.
Jeg ville ha testet blodtrykket hvis jeg var deg. Greit å vite grunnen. Er ingenting galt med lavt blodtrykk når man er gravid, men det kan være greit å være litt forsiktig og ta litt forhåndsregler.

svimmel jeg og. svimt av en gang allerede. forrige svangerskap hadde jeg illebefinnende ca hver dag... nå med lang pendlervei og en unge til å ta vare på er jeg veldig spent på hvordan kroppen reagerer...

Kjenner meg igjen! Blir svimmel nesten hver gang jeg reiser meg opp! [:-]

Tror eg skal gå en tur til legen og teste jernlagrene, og blodtrykket. Bare for skjekke opp i det [:D]
Håper det gir seg snart.. ikke noe gøy å føle en skal besvime hele tiden. [&:]

ORIGINAL: Kristine81

Har lest at kroppene våre utvider blodbanen nå uten at blod mengden øker like raskt. Man kan derfor oppleve lavere blodtrykk, (blodtrykksfall) som gjør en svimmel.

Har merket litt til det selv og min søster besvimte i dusjen da hun var ca uke 7-8.

Ja, det er helt normalt å få lavt BT under svangerskapet, og det starter ganske tildig i svangerskapet. Jeg og har lest at det er pga årene utvider seg. Glatt muskulatur, som bl.a er i årene påvirkes av hormonene våre og slapper av...dermed blir blodårene utvidet og blodtrykket dertil lavere...[:)]

Svimmel som få jeg og...kan ikke reise meg brått opp, da ser jeg stjerner![:D]

Årsaken er nok først og fremst blodtrykksfall, noe som visstnok er vanlig under graviditet. Viktig å reise seg forsiktig opp, gjerne sitte litt før man reiser seg, og alltid passe på å drikke masse, minst 2 liter om dagen [:)] Lav blodprosent/jernlager kan også være årsaken..

Jeg håper det går over snart... [8D]

Back
Topp