Svimmel ut av det blå...

yr^

Betatt av forumet
Hadde en skikkelig ekkel opplevelse idag.
Svigers e vekkreist, så me har ansvar for fjos og sauene på garden. Eg fekk sova lenge av mannen min idag, så eg va ikkje oppe før halv ni. Då va d tid for å ut å sauhuset å gjer litt reint. Der va det ein sau som va lamsjuk, så va d tid for å var "jordmor".

Fyssta lammet kom, med litt hjelp av meg. Sto og venta på at sauen sko legga seg ner og få ut neste lam, men dette tok litt tid. Så eg blei ståanes der og venta. Plutselig bjunne eg bare å kaldsvetta og det flimra for auene mine... Skikkelig svimmel og ekkel!! Sprang ut i frisk luft, satte håve mellom beina og blei egentlig fort god igjen. Men fyy så ekkelt mens d sto på. Va heilt sikker på at eg sko svima av på vei ut av sauhuset..

Har vore svimmel før, men ikkje på denne måten. D va skikkelig ekkelt.. Itte 3-4 min i frisk luft va eg heilt tilbake til normalen. Så då va d bare å gå inn i sauhuset og ta imot dei 2 neste lammå og...

E d dette som blir kalla for blodtrykksfall? Eg sto oppreist, heilt i ro... så d va ingen brå bevegelsar elle någe... Jaja.. Håpe eg sleppe oppleva d igjen.

Synest at det kan høre ut som blodtrykksfall ja.. Jeg har det også slik inn i mellom, at jeg tror jeg skal svime av, men da er det som regel fordi jeg reiser meg brått eller slikt.

hadde lignende opplevelser for en tid tilbake, når jeg var rundt uke 10. Etter et døgn med omgangssjuke svimte jeg av et par ganger. Var til lege, og hun definerte det som blodtrykksfall. Har lavt blodtrykk til vanlig, og spesielt nå. Hadde lave jernlager, så måtte begynne på jerntabeletter og følge med på å drikke nok. Etter et par uker var jeg helt fin, men kjenner det fortsatt hvis jeg reiser meg brått... stresser...  eller som du nevner,..blir stående lenge helt i ro etter å ha vært i aktivitet

Slike anfall har jeg fått flere av.. Ofte bare mens jeg sitter eller står i ro. Som regel går de over etter noen få minutter, men her en dag varte det i 40 min!! Måtte bare lukke grinda så lillegutt ikke skulle dette ned trappa om jeg svimte av.. Kan man få blodtrykksfall selv om man vanligvis har et veldig stabilt blodtrykk?
Kroppen skjelver, blir veldig varm og svetter, svimmel..

Jeg har det der flere ganger i uken... Og ja, det er nok blodtrykksfall...
Senest i går greide jeg å svime av på apoteket. Men når jeg først skulle finne et sted å svime av, var det jo fint at det var på et apotek

De fikk meg inn på bakrommet, satte meg i en stol og plasserte beina mine på en krakk og ga meg vann... Snille apotekfolk... :0)
Men ikke noe særlig flaut heller da

Jeg har en tendens til å få disse blodtrykksfallene inne på butikker. Når jeg blir stående i ro og gjerne når jeg lytter til personalet som prater. Så faller jeg ut av samtalen, blir nummen og rar i hele kroppen, så begynner jeg å svette også svimler det for meg. Også blir jeg kvalm og dårlig. Da er det bare å sette seg ned. Greit med disse tegnene så slippe jeg å deise i bakken. 
Men ja - det er utrolig ubehagelig, og det gjør at jeg skyr å gå i butikker om dagen. Har alltid med meg vannflaske i veska....  

har det på akkurat samme måte jeg og, skikkelig ubehagelig !

Back
Topp