Svimmel :-s

GlaJenta88

Elsker forumet
Jeg har de siste dagene opplevd mye svimmelhet. Ofte i forbindelse med at jeg reiser meg for fort opp f.eks, men kan også komme plutselig - på vei ned trappen nå på morgenen f.eks. Hele rommet spinner rundt og alt blir litt uklart i et sekund eller to. Jeg tar meg for og holder meg litt "fast", og så har det gått over og alt er vel. Kan det være jernmangel f.eks? Eller er det "bare" blodtrykksfall? Andre svimle? :dance018:happy090:schocked028

Jeg sliter med lavt blodtrykk og er sykemeldt pga det. Holdt på å svime av flere ganger og i går gikk jeg i bakken :p så har en fin kul i panna hehe! Er konstant svimmel også kommer det tak hvor det er ekstra ille. Håper det gir seg med ukene. Er 9+5 i dag. Så ved 12 uker håper jeg å være normal :)

Jeg opplever blodtrykksfall omtrent hver gang jeg reiser meg opp, men det er visst helt normalt, så slår meg til ro med at det ikke er farlig og prøver å huske på å ikke reise meg opp for brått.

Drikk vann og få i deg salt. Det hjelper veldig!!
Føler at jeg egentlig får i meg det jeg burde, men i varmen blir det kanskje litt lite væske i blant..

Høres ut som lavt blodtrykk. Dra til legen og få det sjekket ut.
Ja, bør vel kanskje det da. Hadde ikke tenkt meg til legen før i uke 12 egentlig. Det er kanskje noe jeg må booke time for det. Det er jo ikke akkurat "akutt" ;-)

Sjekket jern nivåene?
Ikke siden før graviditeten. Hadde lave verdier i en periode og tok tabletter, men det er evigheter siden nå. Bør hute meg til legen for noen blodprøver kanskje.

Back
Topp