Svimmel :-s

Vicimama

Flørter med forumet
Er så svimmel og rar om morgenen/formiddagen! Når jeg står og ordner meg foran speilet, står bak kassa på jobb eller styrer med noe, kan jeg bli så svimmel og begynner å kaldsvette. Må da sette meg ned en liten stund så det går over. 
Har hørt det er vanlig og bli svimmel, men var ikke det med førstemann og har bare hatt det sånn i 2 uker ca. Grunn til bekymringer, eller er det andre her som også er mye svimmel??

Jeg hadde det sånn en dag sist gang og jeg husker det var helt j****! Jeg våknet av at rommet snurret og kaldsvettet sånn som deg. Skulle møte ei venninne til lunsj (frokost for min del da) og hun tvang meg med på kafe og bestilte en cola til meg. Det hjalp å få i seg sukker altså. Så for min del var det nok veldig lavt blodsukker.

Men har du sjekket bt? Svimmelhet kan komme av både lavt og høyt bt.

Har det på akkurat samme måte og har hatt det en stund. Kommer bare plutselig.
Har alltid noe jeg kan putte i munnen med meg. Det hjelper som regel med litt sukker eller drikke.
Målte blodtrykket hos lege og det var fint. Men har tenkt att det kanskje er for att jeg har litt lite jern. Har du målt jernlageret ditt?

Ja, samme her.
Det kommer egentlig når som helst på døgnet. Spesielt når jeg reiser meg eller står. Men også mens jeg sitter på jobb eller ligger.
Er veldig ekkelt, blir helt uggen og svimmel.

Jeg har bra jernlager og alt, men veldig lavt blodtrykk. Så det er nok årsaken.
Er ingenting man kan gjøre egentlig, bare ta veldig hensyn til det. Pass på å alltid ha noe søtt tilgjengelig i vesken.

Men vil heller ha det enn den ekstreme kvalmen mange har>! Håper det blir bedre etterhvert. Var sånn sist også.

Har det sånn jeg og. Kan komme når som helst. Ikke noe kjekt. Men BT mitt er normalt og jernnivået er litt lavt. Men går på jern,men har ikke hjulpet til no.

Maria med 2 små skrev:
Har det på akkurat samme måte og har hatt det en stund. Kommer bare plutselig.
Har alltid noe jeg kan putte i munnen med meg. Det hjelper som regel med litt sukker eller drikke.
Målte blodtrykket hos lege og det var fint. Men har tenkt att det kanskje er for att jeg har litt lite jern. Har du målt jernlageret ditt?

Lurer på om det rett og slett kan være jernmangel ja, for BT er normalt. 
Skal til lege på tirsdag, så da kan jeg vel få sjekka om jeg mangler jern. 
Takk for svar :-)

Back
Topp