Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du har lavt blodtrykk, som meg. Drikk ofte! Og spis også. Varm dusj/bad hjelper også. Hold deg varm generelt med ullsokker, ullgenser osvKlart å stå oppreist Max 10min idag, så må jeg legge meg ned jeg. Blir kald på fingrene, det svimler og jeg blir direkte uvel... andre som har det likt? Finnes det noen råd?[emoji85][emoji85]
Mitt blodtrykk ble bare lavere i løpet av svangerskapet sist. Siste halvdelen var det verst. Vet ikke hvor typisk det er da.. jeg sa fra på fødeavdelingen fordi Epidural kan gjøre blodtrykket enda lavere, så de passet på å holde blodtrykket mitt høyt nok.Har det ganske likt, ikke så kjekt med veldig lavt blodtrykk. Prøv å spise litt, prøve å ligge og slappe av med beina høyt. Ellers blir det vel bare å vente på at første trimesteret skal gå mot slutten
Mitt blodtrykk ble bare lavere i løpet av svangerskapet sist. Siste halvdelen var det verst. Vet ikke hvor typisk det er da.. jeg sa fra på fødeavdelingen fordi Epidural kan gjøre blodtrykket enda lavere, så de passet på å holde blodtrykket mitt høyt nok.
Etterpå var blodtrykket fint igjen (dvs det er lavt når jeg ikke er gravid også, men ikke vedlig lavt. Typ 105/70 når jeg ikke er gravid. Nå har jeg 90/60. Tidvis lavere. Etter en liten operasjon for noen år siden fikk jeg alvorlig blodtrykksfall. Da kom det plutselig masse helsepersonell inn på rommet og det var ganske dramatisk, gikk bra da.
Så jeg tenker at for oss som har ekstra lavt blodtrykk i graviditeten er det lurt å si fra når vi kommer på fødeavdelingen. Blodtrykket mitt holdt seg fint gjennom epiduralen fordi de justerte det med drypp.