Svimmel og uvel

LB85

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
I går på kvelden begynte jeg å føle meg litt uvel, har behov av å røre på meg, for sitter/ligger jeg lenge i samme posisjon føler jeg meg på randen av kvalm/svimmel. Gikk veldig fint å sove i natt, men nå etter frokost er det tilbake igjen. Har veldig trang for å bevege meg og føler at ingen stillinger fungerer å sitte. Må neste gå rundt hele tiden og har veldig behov av frisk luft.
Lavt blodtrykk / Høyt blodtrykk? Noen tips om hva jeg burde gjøre? Har hatt normale verdier av alt hele tiden.

Jeg har det også slik store deler av dagen - er veldig ubehagelig. Jeg har lavt blodtrykk 90/55 tror jeg det var på siste kontroll...så jeg har egentlig tenkt at det har sammenheng med det.
Vet ikke om det er så mye å gjøre. Jeg prøver å drikke mye vann, om det har noe for seg, det vet jeg ikke :P

Har det og slik av og på... Tror nok bare det er tredje trimester som slår til har desverre ikke mange tips utenom å hvile når det går! Og spise og drikke nok.

ok, godt å høre. Har vært så uforskammet i god form i svangerskapet, så syns dette var veldig ubehagelig. Men nå føler jeg meg mye bedre igjen. :shy:

Ble innmari varm også, noe jeg aldri er, så jeg reagerer fort med å bli svimmel når jeg blir det. Men ingen ødem noen steder. Kanskje bare vekten og størrelsen på gutten som gjør at jeg reagerer sånn.

Kan evt bare ringe legen på mandag og få sjekket blodtrykk. Mamma fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og hadde hastekeisersnitt i uke 27, så jeg er vel bare litt ekstra obs :wtf:

Synes absolutt du bør få sjekket blodtrykket ja. Lykke til :)

Jeg får og en uvel-følelse iblant, men det er om jeg er for varm og står opp litt for lenge. Da hører jeg pulsen dunke, mine kinner (og ører!) blir glovarm og det begynner å snu foran øyene :(
Ble det på jobb i uken (har varme arbeidsklær og sto for lenge å snakka med sjefen) også skjedde det igjen idag når jeg var på kjøpesenter. For varmt kledd, sto opp/gikk lenge og bar på en halv-tung pose :(

Men det høres ikke ut som det samme som deg? Jeg pleier å ligge på 120/70 så har ikke spesielt lavt blodtrykk da...

Du bør få sjekket blodtrykket ditt ja! Har hatt det slik noen ganger og har svært lavt blodtrykk.
Masse lykke til!

Høres veldig kjent ut, jeg føler meg uvel og slap nesten hele dagen nå og blodtrykket er superlavt. Men det er sikkert lett å forklare siden jeg har vært i 30 grader i 40 dager nå, kan si at jeg gleder meg til å reise tilbake til Norge og 15 grader igjen i morgen :) Kan ikke finne noen behagelig sovestilling heller, føler meg så andpusten og tung! Er sikkert helt vanlig i tredje trimester, kan ikke huske fra første gangen jeg gikk gravid, men da var det vinter, kanskje derfor.

Høres veldig kjent ut, jeg føler meg uvel og slap nesten hele dagen nå og blodtrykket er superlavt. Men det er sikkert lett å forklare siden jeg har vært i 30 grader i 40 dager nå, kan si at jeg gleder meg til å reise tilbake til Norge og 15 grader igjen i morgen :) Kan ikke finne noen behagelig sovestilling heller, føler meg så andpusten og tung! Er sikkert helt vanlig i tredje trimester, kan ikke huske fra første gangen jeg gikk gravid, men da var det vinter, kanskje derfor.

Føler meg også betydelig mer andpusten den siste uken.. og tung.

Helt likt her også.. Blodtrykket mitt er helt fint.. Men jeg kjenner at kroppen er sliten generelt, tung og tom for energi.

Back
Topp