Svimmel og uvel av å dusje?

Bolla86

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Junibollene 2023
De siste dagene/ukene har det blitt litt vanskelig for meg å dusje, for jeg blir så svimmel! Har et par ganger måtte sette meg ned i dusjen fordi jeg er redd for å gå i bakken... Og i dag måtte jeg bare gå rett å legge meg når jeg kom ut av dusjen, og her ligger jeg enda, en halvtime etterpå med et ansikt så tørt at det kjennes ut som om det skal sprekke:p men jeg kommer meg ikke opp...
Flere som har det sånn, eller har noen tips for å unngå det?

Nå er jeg syk så kommer mest av det, men sist var jeg avhengig av å kunne sette meg ned i dusjen, skulle gjerne fått tak i en dusj pall, eller stol mnd før fødsel, for jeg syns ihvertfall det ikke ble bedre! Men viktig å ikke stresse når du skal dusje ihvertfall

Har klart å unngå å bli svimmel, men blir utrolig sliten av å dusje. Veldig glad for at vi har en krakk inne på badet. Må sitte lenge der og puste etter dusjen. Hva med å kjøpe deg en billig krakk på ikea eller lignende og sett inni dusjen? :)

Nå er jeg syk så kommer mest av det, men sist var jeg avhengig av å kunne sette meg ned i dusjen, skulle gjerne fått tak i en dusj pall, eller stol mnd før fødsel, for jeg syns ihvertfall det ikke ble bedre! Men viktig å ikke stresse når du skal dusje ihvertfall
Har klart å unngå å bli svimmel, men blir utrolig sliten av å dusje. Veldig glad for at vi har en krakk inne på badet. Må sitte lenge der og puste etter dusjen. Hva med å kjøpe deg en billig krakk på ikea eller lignende og sett inni dusjen? :)
Takk for tips... Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en krakk å ha i dusjen.

Går greit å dusje... Hjelper det om du bruker litt kaldere vann?
Som oftest går det greit om jeg ikke har på så varmt vann. Men det hender det svimler helt for meg selv med sånn passe varmt vann. Har alltid blitt veldig svimmel om vannet blir for varmt, så jeg unngår det så godt jeg kan:)

De siste dagene/ukene har det blitt litt vanskelig for meg å dusje, for jeg blir så svimmel! Har et par ganger måtte sette meg ned i dusjen fordi jeg er redd for å gå i bakken... Og i dag måtte jeg bare gå rett å legge meg når jeg kom ut av dusjen, og her ligger jeg enda, en halvtime etterpå med et ansikt så tørt at det kjennes ut som om det skal sprekke:p men jeg kommer meg ikke opp...
Ja sånn har jeg det også nå for tiden. Har vært slik noen uker, så håper det gir seg. Å dusje i kaldt vann funker litt bedre, samt at jeg må spise noe før jeg går i dusjen.

Her må jeg ha krakk og litt kaldere vann. Blir uansett utslitt av å dusje og må drikke masse kaldt vann.

Ja sånn har jeg det også nå for tiden. Har vært slik noen uker, så håper det gir seg. Å dusje i kaldt vann funker litt bedre, samt at jeg må spise noe før jeg går i dusjen.
Godt det ikke bare er meg:)
Kanskje jeg bør passe på å få i meg litt mat og drikke før dusjen da! Det er ikke jeg nødvendigvis så god på:)
Takk for tips!

Har det helt likt. Tror det er akutt blodtrykksfall som gjør det. Blir ufattelig svimmel og småkvalm i dusjen..

Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap pga lavt blodtrykk. Jeg prøvde å drikke godt før dusjing og spiste mye IFA og annen salt lakris, etter tips fra jordmor. Føler det hjalp ;-)

Har det sånn jeg og. Må planlegge når jeg skal dusje liksom! Særlig etter at jeg har kastet opp noen ganger etter jeg kom ut av dusjen. Uansett blir det mat og drikke først, så litt avslapning, så dusj og føler jeg må legge meg på sofaen etterpå også.. ;) Håper det også er noe som kan bli bedre etter ca uke 12.

For meg var det verre i begynnelsen.

Men setter meg ofte ned i dusjen for tida. :)

Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap pga lavt blodtrykk. Jeg prøvde å drikke godt før dusjing og spiste mye IFA og annen salt lakris, etter tips fra jordmor. Føler det hjalp ;-)
Det passer meg jo perfekt, jeg craver skikkelig etter IFA og saltsild om dagen:D

Takk for tips... Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en krakk å ha i dusjen.
Vi skal det ihvertfall, for ganske ekkel følelse.
Også stol stående klar utenfor dusjen samt i gangen, burde kunne vente noen mnd da :)

Back
Topp