Svimmel og nummen i ansikt

Ms.ink

Forelsket i forumet
Noen som har opplevd dette?
Får nesten som små "anfall" gjennom dagen med svimmelhet, noen sekunder med "sorte prikker" foran øynene, blir nummen i ansiktet og ytterst på tunga, og kjennes ut som om hodet er fylt av luft blir nesten lett i hodet.
Dette kan komme både når jeg står, sitter og ligger..

Sambo ringte legevakta ikveld for nå har det vart i ei uke ca og begynner å bli verre, så har time der imorgen kl 12. Tror dere det bare blir blodprøver?
Er kjent for å ha anemi (blodmangel) så lurer jo på om det har noe med det å gjøre.

Kan det være blodtrykksfall? Det opplevde jeg en del da jeg var gravid med vesla.

Last edited:
Kan det være blodtrykksfall? Det opplevde jeg en del da jeg var gravid med vesla.
Har tenkt tanken selv! :)
Enten det, eller anemi, eller en kombinasjon. Skal hværtfall nevne begge deler imorgen og satse på at det er så enkelt som det..

Jeg var slik i flere uker på slutten av forrige svangerskap, tenkte først at frøkna lå oppå en blodåre eller noe. Dro på sykehuset fordi jeg klarte ikke å gå eller bevege meg i det hele tatt til slutt. Viste seg at det ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre, og de fant ut at det var virus på balansenerven som gikk over av seg selv etter en god stund...

Jeg blir slik ved lavt blodsukker! Har ikke diabetes, men reagerer kraftig om jeg ikke spiser jevnt når jeg er gravid...

Viktig og bra du sjekker ut, som man leser her kan det være mange grunner. Krysser fingrene for deg og håper dere får noen svar i morgen :-)

Legen sjekka blodprosent og blodtrykk, og mente det enten kunne være "graviditetsblodtrykk" eller at jeg har sluttet på en medisin, altså en etterpå bivirkning. Er iallefall mer rolig nå :)

Så bra at det ikke var noe alvorlig:)

Jeg får også sånne prikker og svimler mye. Men trodde det var normalt når mam var gravid? Husker jeg var mye svimmel i begynnelsen med første :)

Så bra at det ikke var noe alvorlig:)

Jeg får også sånne prikker og svimler mye. Men trodde det var normalt når mam var gravid? Husker jeg var mye svimmel i begynnelsen med første :)
Jaa var beroligende :)
Var også en kjempeflott lege på jobb :D

Haha aner ikke om det er normalt, dette er min første så :p
Men bra jeg ikke er alene :)

Back
Topp