Svimmel og kvalme

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg har slitt med kvalme og oppkast i 3 uker nå og har vært sykemeldt. Er sengeliggende hele dagen. Tar phenergan (kvalmestillende) 2 ganger daglig. Har hatt god effekt av disse og sover store deler av formiddagen. På ettermiddagen pleier jeg å ha et par gode timer, der jeg kan være litt sammen med sønnen min på 4 år. Mannen har tatt seg av alle daglige gjøremål i huset siste ukene. Har prøvd meg på å kutte litt grønnsaker på kjøkkenet. Men har besvimt 2 ganger av det. Begge ganger løp jeg inn på badet. Trodde jeg måtte kaste opp, men våknet på badegulvet. Har noen opplevd lignende? Bør jeg ta kontakt med lege?
 
Har noen opplevd lignende? Bør jeg ta kontakt med lege?
Ja!

Jeg har ikke opplevd lignende, men jeg var kvalm og kastet opp hele mitt første svangerskap. Husker legen var veldig opptatt av det.

Når du besvimer så er vi langt beyond det vanlige. Ikke sikkert legen har noen triks i ermet, men jeg ville definitivt tatt kontakt.
 
Ja, du bør absolutt kontakte lege!
Min første tanke var at det kan være phenergan som gjør deg svimmel. Dette er en medisin som også blir gitt til folk med søvnproblemer, og svimmelhet kan være bivirkning. Om du i tillegg har blodtrykksfall som gravid så kan det kanskje ha sammenheng med at du har besvimt?

Men for all del, kom deg til legen! Å besvime er ikke innenfor normalen når man er gravid så sjekk det opp så fort som mulig♡
 
Jeg snakket med legen min på telefon idag. Hun anbefalte meg å bruke støttestrømper når jeg skulle stå. Og hvis jeg besvimte igjen skulle jeg komme rett på legekontoret med det samme. Virker som hun tar det ganske seriøst.
 
Ja besvimte flere ganger. Skjedde hvis jeg reiste meg for fort eller måtte løpe på do pga oppkast. Fikk beskjed på sykehuset at det skjedde pga blodtrykksfall og lavt blodsukker. I følge de kan det oppstå i svangerskap hvor man har fått i seg lite næring,
 
Jeg har slitt med kvalme og oppkast i 3 uker nå og har vært sykemeldt. Er sengeliggende hele dagen. Tar phenergan (kvalmestillende) 2 ganger daglig. Har hatt god effekt av disse og sover store deler av formiddagen. På ettermiddagen pleier jeg å ha et par gode timer, der jeg kan være litt sammen med sønnen min på 4 år. Mannen har tatt seg av alle daglige gjøremål i huset siste ukene. Har prøvd meg på å kutte litt grønnsaker på kjøkkenet. Men har besvimt 2 ganger av det. Begge ganger løp jeg inn på badet. Trodde jeg måtte kaste opp, men våknet på badegulvet. Har noen opplevd lignende? Bør jeg ta kontakt med lege?
Du bør kontakte lege med tanke på at du besvimer. Kan høres ut som du har hyperemesis, det hadde jeg med begge mine andre svangerskap. Kastet opp flere ganger om dager og var bare sengeliggende, gikk ned 10kg og fikk ikke i meg noenting. det begynte å gi seg mellom uke 13 og 15. det blir bedre! Og det er super tøft og forferdelig når det står på.:Heartred
 
Du bør kontakte lege med tanke på at du besvimer. Kan høres ut som du har hyperemesis, det hadde jeg med begge mine andre svangerskap. Kastet opp flere ganger om dager og var bare sengeliggende, gikk ned 10kg og fikk ikke i meg noenting. det begynte å gi seg mellom uke 13 og 15. det blir bedre! Og det er super tøft og forferdelig når det står på.:Heartred

hei. Jeg kaster opp maks 1 gang til dagen. Får i meg mat også. Men har vært hos legen og jeg har visst veldig lavt blodtrykk, mulig jeg blir svimmel på det mener legen. I tillegg blir jeg svimmel på kvalmestillende jeg går på. Så er nok en kombinasjon av det. Får i meg lite mat på dagtid men mest på ettermiddag/kveld da formen pleier å bli bedre. Har heller ikke gått ned i vekt. Men forstod det slik på legen min at det var ganske normalt å føle seg svimmel og få blodtrykksfall som gravid. Regner med dette går over om noen uker.
 
Back
Topp