Svimmel og kvalm

Majjj89

Betatt av forumet
Flere som sliter med kvalme og svimmelhet? Igår kveld ble jeg plutselig kvalm. Kom tilbake i dag, i tillegg til at jeg er skikkelig svimmel. Jeg har jo alle piggene ute og kjenner etter på alt av symptomer på svangerskapsforgiftning. Er så redd for at det skal skje noe galt.
Men er vel kanskje vanlig å være kvalm og svimmel på slutten. Flere som «plages» med det?

Støtt og stadig svimmel ved overanstrengelse i det siste, og blir lett kvalm da jeg føler det er lite plass i magen. Prøver å drikke rikelig med væske og små måltider ofte :) Bruker å sette meg ned å slappe av når jeg kjenner blir slik :)

Ja, føler på kvalme og svimmelhet enkelte ganger. Men så langt som en er kommet nå, er det jo helt normalt. :)
Jo større babyen blir, jo mer press blir det på indre organer. Blant annet på den største venen vi har, den som fører blod tilbake til hjertet. Da kan man blant annet oppleve svimmelhet, og særlig jo mer press det blir jo verre føles det. For min del er det verst hvis jeg ligger på ryggen, da blir jeg for det meste tungpust, men kan bli svimmel også. :wtf:

Ja dessverre stadig svimmel og veldig kvalm. Kommer og går i bølger.. glad det ikke er lenge igjen til termin nå :meh:

Back
Topp