svimmel og kvalm

Summer

Flørter med forumet
Tok noen tester hos legen og fikk påvist mangel på jern og d vitamin. Har følt meg veeeldig svimmel i det siste. Sikkert en sammenheng.

Noen som har vært bort i dette før?

Helt vanlig å være svimmel og kvalm! Ta deg en tur på apoteket og hør med dem angående vitaminene :) Så får du det du trenger!

Jeg manglet d-vitamin i forrige svangerskap og fikk d-vitaminpiller på resept..

Nordmenn flest har d-vitaminmangel i ulike grader. Når man blir gravid er det fort gjort å få mangel på (igjen) d-vitaminer og jern. Begge deler kan føre til symptomer som svimmelhet, trøtthet, kvalme, vondt i kroppen. Noe som også graviditet gjør, så alt blir fort veldig forsterket. Sliter mye med begge deler selv :) ta deg en tur på apoteket og si du er gravid og trenger jern + spesielt dvitaminer så hjelper de deg til å finne noe som passer deg. Om ikke du fikk resept av legen selvfølgelig

Tok noen tester hos legen og fikk påvist mangel på jern og d vitamin. Har følt meg veeeldig svimmel i det siste. Sikkert en sammenheng.

Noen som har vært bort i dette før?
Har alltid slitt med lavt jernlager som gravid. Nå fikk jeg påvist det før jeg ble gravid også, så tar både jern og d-vitaminer daglig. Spesielt på vinteren trenger vi gjerne litt ekstra d-vitaminer ;) helt normalt!

Er så rart at ikke vitamin D er noe de sjekker på den første svangerskapsundersøkelsen når man tar blodprøver. Jeg måtte be jordmoren om å krysse av for de, men hun sa at hun egentlig ikke skulle gjøre det? Det er jo litt rart siden det ikke er helt uvanlig å ha for lave nivåer av det. [emoji848]

Back
Topp