svimmel og kvalm

turbogirl_01

Betatt av forumet
Hei Damer :)

Den siste uken har jeg hatt problemer med at jeg har vært svimmel. I dag sliter jeg i tillegg med kvalme :confused4 Jeg har ikke vært kvalm tidligere i svangerskapet og slettes ikke svimmel. I dag har det gått over til bekymring. Er det normalt og plutselig bli kvalm og svimmel ? Lever noramlt med et sundt kosthold , samt at jeg trener noen dager i uken. Er 24+4 i dag :)

Samme her :/ legen finner ikke noe galt

Her og. Legen sier det er helt normalt. Svimmelheten kan komme av blodtrykksfall og det er skikkelig ekkelt, men det er ikke farlig hverken for deg eller babyen. Bare pass på at du legger deg ned og slapper av til det går over for å besvime er ikke bra! Fikk tips om at farris er bra for kroppen når man blir svimmel og/eller får blodtrykksfall.

Jeg slet veldig med det samme i sommer. Måtte legge meg bare jeg hadde vært i dusjen for jeg var så svimmel. Er nok bare blodtrykksfall. Jeg begynte å spise jern, og prøve å spise litt med jevne mellomrom for å holde blodsukkeret i sjakk. Prøv også å unngå å stå i ro for lenge. Flytt i så fall litt på beina så holder du blodsirkulasjonen i gang. Det hjalp for meg. Skjelden jeg har det nå lenger :D

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Hei Damer :)

Den siste uken har jeg hatt problemer med at jeg har vært svimmel. I dag sliter jeg i tillegg med kvalme :confused4 Jeg har ikke vært kvalm tidligere i svangerskapet og slettes ikke svimmel. I dag har det gått over til bekymring. Er det normalt og plutselig bli kvalm og svimmel ? Lever noramlt med et sundt kosthold , samt at jeg trener noen dager i uken. Er 24+4 i dag :)
Samme som de over skriver her. Opplever det i perioder jeg også, hjelper med de tipsene som skriver over. Jeg har også begynt å bruke støttestrømper etter anbefaling fra legen:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Nei, det er helt normalt. Hørt at støttestrømper hjelper på svimmelheten.

Jeg har begynt å bli kvalm igjen.. Snakkes ved doskåla...

Back
Topp