Svimmel og dårlig form etter fødsel

Jeg var det.
Fant etterhvert ut at jeg hadde en Hb på 7[&:] (Tilsvarer en blodprosent på ca 50%)
Ikke rart jeg holdt på å besvime etter fødselen.

Startet med jern og da ble jeg fort bedre[:)]

Jeg besvimte et par timer etter fødselen.
Hadde Hb 7,5.
Var mye svimmel de første måndene og kan fortsatt svimle om jeg reiser meg fort.

Sannsynligvis lav blodprosent og/eller lavt jernlager. Kanskje blodtrykksfall. Ville fått målt dette.

jeg var det..
nå fikk jeg blodoverføring etter fødselen også da.. fikk jern og ble veldig godt oppfølgt med prøver

Jeg synes også du skal få målt blodprosenten.

Jeg var veldig svimmel første 8-10 dagene. Kunne ikke stå oppreist første 4 dagene etter fødselen. Jeg sa ikke noe til jordmora mi, gjorde tvert imot mitt beste for å skjule det, så jeg fikk ikke undersøkt hva det var. Jeg tror ikke det var lav blodprosent, jeg hadde god hb før fødsel, blødde lite, og har dessverre alltid hatt lett for å bli svimmel.

Var svimmel en stund etter ja... Klarte faktisk ikke skifte bleie eller gjøre annet enn å sitte i senga i et par dager, for alt svartnet når jeg reiste meg[8D][8D][8D]
I tillegg var jeg blek som et laken.. Men det stoppet ikke en helsesøster fra å kommandere meg ut på fellesen for å ete... DET var den lengste turen i mitt liv tror jeg![X(] Klamret meg fast til babytralla og prøvde å ikke besvime[8D][:-]

ORIGINAL: Nuffelitan

ORIGINAL: Bitzyh

Var svimmel en stund etter ja... Klarte faktisk ikke skifte bleie eller gjøre annet enn å sitte i senga i et par dager, for alt svartnet når jeg reiste meg[8D][8D][8D]
I tillegg var jeg blek som et laken.. Men det stoppet ikke en helsesøster fra å kommandere meg ut på fellesen for å ete... DET var den lengste turen i mitt liv tror jeg![X(] Klamret meg fast til babytralla og prøvde å ikke besvime[8D][:-]

Akkurat sånn hadde jeg det også. Men jeg tvang meg selv til slutt til ¨å reise meg opp og gjøre ting. Men det var tungt asså. Måtte ha mye hjelp av samboer til det meste. Han var snill og henta mat til meg da jeg ikke orka å reise meg opp. Var der i 4 dager totalt, fikk en dag ekstra pga jeg hadde mista så mye blod, så de ville ha meg der en dag ekstra, for å sjekke blodtrykk og jernnivået mitt. Var godt å få kommet seg hjem etter det ja

KLarte nesten ikke tvinge meg selv til det... Måtte ha hjelp med alt som involverte å reise seg, og det ble alt for fort svart... Mistet en del blod jeg og.
Men rart nok så snakket de om å sjekke blodet, for de mente på at jeg kanskje måtte ha en overføring, men ingen målte noe som helst.
Samme var det når jeg spurte etter å få med meg en klyx hjem, i tilfelle jeg kom til å slite med hard mage, men de sa ja og kom ikke med noe likevel..

Bare si at jeg er langt fra en pyse og jeg pleier å presse meg til å gjøre ting jeg aldri trodde jeg skulle klare... Skulle bare ønske at de konsentrerte seg litt mere om det de sa at de skulle i stedet for å mase flere ganger om dagen om åssen jeg amma (amma jo riktig fra føste stund!) og om jag hadde tissa[8D]

Back
Topp