Svimmel og ør

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen andre som sliter med svimmelhet? Har heldigvis ikke rotasjonsvertigo, men føles ut som om jeg er ombord i en båt i hardt vær:p Heldigvis ikke hele tiden, men flere ganger hver dag, gjerne i noen timer i slengen :meh: Litt lavere i blodtrykk enn hva jeg bruker å ha, men kan gjerne skyldes anspente skuldre/nakke også... Får ta en tur til lege om det ikke gir seg snart. Noen tips eller erfaringer?

Jeg sliter med det samme, og gjorde også det hele forrige graviditet. Det skyldes rett og slett lavere blodtrykk. Altså relativt lavere: nemlig at det er lavere enn det du pleier å ha. Det trenger absolutt ikke være veldig lavt for at du skal bli svimmel.

Jeg har ca 95/60 nå. Når jeg ikke er gravid har jeg rundt 105/70. Så det er ikke en kjempeforskjell. Men i tillegg har jeg fått veldig høy puls (hvilepuls på nærmere 100! som ikkegravid er den godt under 70) og det bidrar også til svimmelhet. Jeg må ofte legge meg ned, det går helt rundt/svartner.

Det som hjelper litt er å drikke nok, og spise. Gjerne spise noe som er litt salt. Legene får dessverre ikke gjort noe med det

Ja kjenner meg godt igjen :( Utrolig ubehagelig. Får vondt i hodet og blir kvalm i samme slengen. Må bli flinkere på å spise oftere + drikke mer vann tror jeg.

Jepp. Forstuet/knakk langefingeren min i dag takket være det. Er utrolig plagsomt. Jeg er veldig klønete fra før så ekstra svimmelhet er et stort problem for meg

Ja,jeg er veldig mye svimmel. Har vært det siden uke 8. Hadde en liten pause i uke 14-17, så kom det tilbake. Blod Verdiene og blodtrykket er normalt. Hjelper å sette seg ned, ikke bevege seg for fort og drikke vann. Veldig ekkelt når det skjer, men er heldigvis ikke farlig.

Ikke svimmel til daglig, men opplevde to ganger blodtrykksfall for en uke siden. Ble kvalm, svimlet og holdt på å besvime. Var ganske skummelt, heldigvis har det ikke skjedd flere ganger!

Frem til rundt uke 17-18 ble jeg veldig svimmel og fikk blodtrykksfall flere ganger til dagen. Merket det spesielt hvis jeg ikke var flink nok til å spise. Kommer innimellom nå og om jeg ikke spiser eller er for lenge på beina uten å ta pause.

Ikke kjekt å høre at flere er plaget med det, men godt å kunne dele litt erfaringer og tips. Føler dere at rommet snurrer, eller at dere går på en gyngende båt?

Har en jobb der jeg er på bena og på farten stort sett hele arbeidsdagen, det er ofte da det svimler. Da er det full fart uten mat og drikke, så stemmer godt med flere av deres erfaringer. Ifm. tilrettelegging skal jeg få ta små pauser ila. dagen, men det har ikke vært enkelt å finne rom for pausene sålangt :rolleyes::p

Håper svimmelheten slipper taket i oss alle snart, og at vi slipper det ubehaget! :)

Back
Topp