Svimmel mens man sitter helt stille??

Skattemamma

Forumet er livet
VIP
Fikk plutselig over meg her nå.. føltes ut som jeg skulle ramle..[&:]

Er kjempesulten - igjen.. men får dere det sånn av og til? At dere blir svimle uten at dere har reist dere fort opp og sånt? [8|]

Syns det var litt ekkelt, jeg.. selv om det varte bare noen sekunder..

ja har skjedd, og husker jeg rett skjedde det i første svangerskapet også, passe på blodtrykket ditt

Er som Fruen sier...Må passe på BT ditt...Kan var BT fall...

det er viktig at du spiser når du er sulten og drikker mye...

Har selv opplevd det flere ganger...Ikke noe særlig nei...

Kan jo være fordi du er sulten. Jeg blir i hvertfall sånn at jeg ser litt dobbelt hvis jeg blir veldig sulten.

Jeg ville ha sjekket blodtrykket.

Sist svangerskap var jeg ganske langt på vei før jeg ikke kunne stå opp og ned lenge uten å bli svimmel. Så gleder meg ikke akkurat til det.

Hvordan sjekker man blodtrykket? [8|]

Må man til legen?

Ja=). Legen setter en sånn greie rundt armen din, og pumper. Også ser han på en stor klokkelignende ting. Så får du vite blodtrykk. Jeg forklarer som en smurf, I know[:D]

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Hvordan sjekker man blodtrykket? [8|]

Må man til legen?

Nei, jeg drar bare hjem til mine foreldre der har de sånn apperat[;)]hihi..

Men du må nok til legen eller jordmor[:)]

Er det farlig da? Eller kan jeg vente til jeg har legetime den 17. tro?

Ja, jeg er heelt fjern når det gjelder sånt[8D]

så lenge det ikke forverrer seg veldig, og du kommer deg raskt igjen, kan det nok vente til 17 [:D]

ORIGINAL: FruStina

så lenge det ikke forverrer seg veldig, og du kommer deg raskt igjen, kan det nok vente til 17 [:D]

Jepp, da venter jeg[:)] 

Er det farlig da? Eller kan jeg vente til jeg har legetime den 17. tro?

Ja, jeg er heelt fjern når det gjelder sånt[8D]

Jeg ville ha ventet med mindre det blir verre da.

Nei, det er ikke farlig men ikke så behagelig og ikke bra i lengden vil jeg tro...

Fikk plutselig over meg her nå.. føltes ut som jeg skulle ramle..[&:]

Er kjempesulten - igjen.. men får dere det sånn av og til? At dere blir svimle uten at dere har reist dere fort opp og sånt? [8|]

Syns det var litt ekkelt, jeg.. selv om det varte bare noen sekunder..

huff skulle vært i oslo nå og kommet løpende med et blodtrykksapperat og målt for deg...

ORIGINAL: turteldue

huff skulle vært i oslo nå og kommet løpende med et blodtrykksapperat og målt for deg...

Søte turteldue, så snill[:)]

ORIGINAL: Jaybird

Ja=). Legen setter en sånn greie rundt armen din, og pumper. Også ser han på en stor klokkelignende ting. Så får du vite blodtrykk. Jeg forklarer som en smurf, I know[:D]

jeg syns det var sååå fin forklaring jeg[:)][:)][:)][:D]

det er en fin forklaring JAY..

det han setter rundt armen er en mansjett, og den blir pumpet opp med luft, for å høre blodtrykket (ser ikke det på "klokke" tingen men hører det, og ser hvilket nivå "klokke" tingen er på)
bruker han et stetoskop og slipper luften rolig ut igjen.

det finnes to typer blodtrykksapperat, 1 manuelt stetoskop og blåseopp for hånd. og 2. automatisk, hvor lufttrykket blir automatisk blåst inn og aperatet leser av blodtrykket for oss.

ORIGINAL: turteldue

det er en fin forklaring JAY..

det han setter rundt armen er en mansjett, og den blir pumpet opp med luft, for å høre blodtrykket (ser ikke det på "klokke" tingen men hører det, og ser hvilket nivå "klokke" tingen er på)
bruker han et stetoskop og slipper luften rolig ut igjen.

det finnes to typer blodtrykksapperat, 1 manuelt stetoskop og blåseopp for hånd. og 2. automatisk, hvor lufttrykket blir automatisk blåst inn og aperatet leser av blodtrykket for oss.

Ja... var det jeg også mente. Var bare veldig gjemt mellom linjene[:D].

Back
Topp