Svimmel, kvalm og slapp....

VibekeSol

Betatt av forumet
begynte i går - trøtt, slapp, svimmel, kvalm, diare.
Irritabel og nedstemt.
Nummen i armer og ben, null kraft igjen der.
Innimellom flimrer det for øynene, og hodet er tåkete.
Kom liksom så plutselig utover dagen i går, og i dag er det forverret.

Ringte KK - men de avbrøt meg etter en halv setning og sa at de ikke hadde kapasitet til å ta seg av sånne ting nå. Hadde faktisk ikke tid til å høre på meg engang.
Ringte helsestasjon, men der har alle jordmødre ferie fram til neste uke.
Så tenker på å ringe legen, men tenker å bare vente til i morgen og se det an.

Noen andre som har lignende?
Er dette vanlig? Tenker jo på svangerskapsforgiftning, men har ingen av disse klassiske tegnene som vann i kroppen og vektoppgang. Har faktisk gått ned 1.5 kg på et par døgn.
Det er akkurat som at blodårene er i klem og at det ikker gjennomstrøming ut i årene.

38+3

Det at du er nummen er nok akkurat det du skriver, at blodårne er i klem. Er jo mye som presser på her og der.

Har også følt meg litt svimmel og uvel i dag. Vet ikke hva det skyldes, men kanskje at baby presser på indre organer. Eller er det kroppen som begynner å gjøre seg klar [8|] ?

Synes det var skikkelig dårlig av fødeavdelingen og ikke høre på deg. Det er jo derfor de er der! Kanskje du kan forsøke å ringe igjen? Krysser fingerene for at du møter en annen og koselig jordmor [:D]

om du er kvalm og har diare vil de ikke ha deg inn på føden,med mindre du føder. det er kjempesmittsomt. fikk selv den beskjeden da jeg ble så dårlig. og de sa jeg måtte ringe legevakta og dra dit for en sjekk og vurdering,så fikk legevakta ta stilling til om jeg MÅTTE på føden,da kunne de jo ikke nekte.. hadde da kraftig uvi.

Ring på igjen til føden om noen timer... kanskje tter vaktskifte?

Er farlig å gjette noe som helst her... Høres jo ut som mange av tegnene på sv.forg.,men uten vektoppgang i form av masse ødemer og slikt så reduserer jo det muligheten..
MEN alle disse tegnene er jo også beskrevet av folk som føder like rundt hjørnet?
Dette:
"begynte i går - trøtt, slapp, svimmel, kvalm, diare.
Irritabel og nedstemt."

MEN jeg ville definitivt ringt lege eller føden igjen senere idag... Du kan jo bare høre på legekontoret om du kan levere en urinprøve til sjekk sånn i tilfelle??? DET burde være en veldi grei sak! Da får du i tilfelle avkreftet/bekreftet sv.forg.

Ønsker deg lykke til og god bedring!!

MEN jeg ville definitivt ringt lege eller føden igjen senere idag... Du kan jo bare høre på legekontoret om du kan levere en urinprøve til sjekk sånn i tilfelle??? DET burde være en veldi grei sak! Da får du i tilfelle avkreftet/bekreftet sv.forg.

Ja du har rett i det Klatten - man trenger jo egentlig ikke bakste seg opp dit.
Kanskje bare se det litt an, også eventuelt få sambo til å levere en urinprøve på legevakten i kveld, eller til legen i morgen tidlig.

Takk for gode og kloke ord dere, hjelper godt på[;)]

Back
Topp