Svimmel, hodepine og hjertebank

November-Mamma.84

Mamma til 2. Venter spire 08.November
Novemberskattene 2014 <3
Sliter med svimmelhet, hodepine i panna og hjertebank... blir bare verre. Har vokna med hodepine de siste dagene.. va til legen for 2 uker siden og fortalte om hodepinen. Fikk forklart at det var fordi eg hadde så lavt blodtrykk 102/60 og måtte drikke meir kaffe.. ha ikke akkurat hjulpet hverken med mer vann eller kaffe. Andre som har hatt det sånn? Kjenner eg blir sliten. Hodepinen blir verre om eg ligger og sitter. Men om eg beveger meg for mye får eg hjertebank og blir svimmel... skal til legen igjen om 3 dager...

Ta en tlf til legen og be dem om en hastetime... Bedre med en sjekk for mye enn for lite.

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt merkelig å råde gravide til å drikke mer kaffi??

Væske generelt får jo opp blodtrykket, mente han kaffi fordi du tidligere har drukket mye av det og nå kanskje har litt abstinenser??

Må sei eg veit ikkje koffor han anbefalte det! Drikker ikke mye kaffi. 2-3 kopper maks iløpet av en dag. Ispose og paracet til i morgen... bahhrr ...

Jeg hadde ringt føden.
Svangerskap forgiftning starter jo sånn etter hva jeg leser.

Føden ligger 2 timer unna og det har eg hatt før så veit hvordan d fungerer. Da blit man lagt inn og må holde senga i ro.. Så venter til i morgen ...

Litt merkelig å råde gravide til å drikke mer kaffi??

Væske generelt får jo opp blodtrykket, mente han kaffi fordi du tidligere har drukket mye av det og nå kanskje har litt abstinenser??

Jeg er også overrasket over anbefalingen av mer kaffe. Selv må jeg drikke 1-2 kopper om morgenen for å få blodtrykket litt opp. Jeg har 90/55. Så føler meg ikke bra heller. Men fikk aldri anbefalt drikke kaffe. Kun vann :)

Nå ble eg sykemeldt resten av svangerskapet... blodtrykket var fortsatt lavt og kroppen stressa.tok masse blodprøver! Skulle ta det med ro framover...

Like greit det da når formen er sånn. Vet det er kjedelig men du og baby kommer først. Har vært selv vært sykmeldt siden uke 6. Spyr enda halveis i uke 29! Dagene går med til å sove mye. Kvaalm. Så da blir det sånn. Håper formen din kommer seg litt når du får roa ned :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

jeg har det samme som deg med hode pine svimmel men er noe inmari kvalm også så får ikke i meg noe særlig mat blod trykket mitt var stigende men jordmor gjorde ikke noe med det.

Fikk tlf fra legen at blodprosenten min var begynt å bli lav og jernlagrene mine var nesten tomme. Så nå må eg ta høydose jerntabletter... så skulle vi se neste uke om det var blitt bedre ☺

Fikk tlf fra legen at blodprosenten min var begynt å bli lav og jernlagrene mine var nesten tomme. Så nå må eg ta høydose jerntabletter... så skulle vi se neste uke om det var blitt bedre ☺

Pass på å få i deg godt med drikke og mat som ikke gjør magen hard. Litt appelsin eller juice hjelper jernopptaket. Jeg får innmari mageknip og hard mage av jerntabletter, noe som er ganske vanlig. Så pass på :) men så bra du passes på da :)

Jeg hadde blodprosent på 5,5-6 etter første fødsel. Fikk en pose jern intravenøst som ikke hjalp nok. Fikk tilbud om to poser blod før jeg dro hjem. Enten det eller komme tilbake på poliklinikk annenhver dag for intravenøst jern en periode. Valgte to poser blod, øresusen forsvant og formen ble toppers igjen, snakk om doping :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Slite også med det samme :) blodtrykket ligger på 97/69. Er ikke noe de gjør med det, må bare "ta hensyn til kroppen" .

Back
Topp