Svimmel,hodepine(ligner migrene)

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Hei!Har den siste tiden vært veldig svimmel,men tenkt at fet er normalt..men fått veldig hodepine og kan nesten ikke bøye meg ned for da blir jeg så svimmel..noen andre som sliter med dette og har noen tips?skal prøve å få tid hos lege å måle blodtrykk imorgen..er i uke 15!

Er nok dessverre helt normalt med hodepiner i svangerskap.
Beste rådet jeg har er å drikke vann, spise jevnlig og gå en tur i frisk luft.
Det hjalp mye for mine hodepiner forrige svangerskap. Og selvfølgelig en paracet når det ble for gale, men ofte sammen med en kort tur i frisk luft.

Sliter også veldig med hodepine:cussing
Har tatt flere Paralgin forte for dag på det verste :sad015
Men nå skal jeg ikke jobbe på en stund, får se om det kan hjelpe på.

Ønsker alle god bedring!:thumleft

Hodepine er noe man kan få under graviditet,men sliter du med nakken?mye vondt/stiv? I så fall kan en knekk hos manuellterapeut eller kiropraktor gjøre susen[emoji1305]

Som Lenja86 sier! Slitt voldsomt med hodepine de siste dagene selv, og press bak øynene. Problemet mitt var musklene foran på halsen. Hjelper masse å så inntil en vegg og lage dobbelthake uten å bevege på hode eller kjeven, hold posisjonen i 10-15 sekunder, pause tilsvarende og gjenta opptil 10 ganger. Jeg merker stor forskjell i allefall. Hodepina forsvinner gradvis og fortsetter du å gjøre øvelsene daglig er du kvitt problemet :)
Jeg hadde et lengre opphold hvor jeg ikke gjorde de og nå kom hodepina tilbake :(

Men en kiropraktortur er nok heller ikke så dumt :)
Om du ikke finnes løsningen hos legen selvsagt :)

Last edited:
Sliter med daglig hodepine jeg også. Føler ikke det kommer av spenninger i nakke, er nok bare noe som følger med graviditeten. Har vurdert litt å be om en sykemelding, slik at jeg kan jobbe f.eks 60 eller 80%, men så frister ikke det heller, siden jeg begynte i ny jobb 1. august, og har lyst å vise stå-på-vilje! Så er i et dillemma med meg selv. Har en veldig krevende jobb.

Jeg også sliter mye med hodepine, dro til legen med det da jeg er sikker på at jeg kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har hatt hodepine iløpet av livet mitt. Han konkluderte til slutt med at jeg har svangerskapsmigrene, på de værste dagene dersom jeg konmer i kontakt med lys så kjennes det ut som noen prøver å trykke inn øynene mine.. når jeg får veldig ille hodepine så har jeg erfart at ikke en gang Paracet hjelper, det som hjelper derimot er å legge seg på et helt mørkt rom til det går over rett og slett!

Den øvelsen over her har jeg faktisk ikke hørt om, men gjett at jeg skal prøve det! :)

Jeg sliter også mye med hodepine. Føler at det er litt sånn at de dagene jeg slipper kvalmen så kommer hodepinen med en gang :confused:

Svimmelhet har jeg også hatt litt av men ikke så mye. Jeg har selv bare konkludert med at det er pga graviditeten. Har ikke slitt med hodepine før!

Bare husk at det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Så ta det opp med legen/jm. Spes om du er kvalm og eller har smerte i magen.

Helt normalt, ifølge appen min. Det var "uke 14" sympbomene den listet, at nå var det helt normalt med hodepine og svimmelhet.

Lavt blodtrykk kan gi svimmelhet og problemer både når man reiser seg, bøyer seg og skal opp igjen, og om man står oppreist rett opp og ned over litt tid. Jeg har lavt blodtrykk, og har måttet gå vekk fra å stå ved kontorpulten, for jeg får svime-av-følelse etter bare fem minutters ståing :s

Takk for alle svar!«godt»å se det er fler med samme problem her,for etter legetimen idag må jeg nesten slå meg til ro med at det sikkert er normalt..hvis ikke det er sv.forgiftning..legen målte blodtrykk og blodprosent og hadde emd urin prøve....alt så fint ut,men han sa det ikke var normalt å være så svimmel til tider og fikk heller ingen svar på hva det kan være:/merker ro,søvn,mat og vann hjelper..

Back
Topp