Svimlebyger

morfor2

Glad i forumet
Av og til får jeg slike svimlebyger slik at jeg ser stjerner - vet ikke hvorfor jeg får disse....  Spiser jevnlig så jeg tror ikke det er pga lavt blodsukker.

Noen som har det samme/vet hva det kan være?

Lavt blodtrykk, kanskje...

Nei tror ikke det... Hadde 100/55 forrige gang (3 uker siden) det er vel midt på treet? Skal til jordmor på tirsdag - vi får se da om det har endret seg.

Nei tror ikke det... Hadde 100/55 forrige gang (3 uker siden) det er vel midt på treet? Skal til jordmor på tirsdag - vi får se da om det har endret seg.

Når mitt blodtrykk var 102/60 svimte jeg av i hytt og pine og var kjempekvalm..! Hadde mitt blodtrykk vert 100/55 så tror ikke jeg at jeg kunne stått opp engang..

Godt jeg skal til til jordmor på tirsdag da[;)]

Og jeg som hadde tenkt å begynne å jobbe 100% igjen...

Normalt blodtrykk er vel 120/80 så 100/55 er vel ganske lavt.....

jeg er plaget  med dette også,legen min sa det var hurtig blodtrykks fall.Det er noen gravide som plages av dette.
Men det beste er og snakke med legen eller jordmor om dette[:D]

Det er nok riktig at det kan være lavt blodtrykk. Jeg reiste med fly i uke 6 og besvimte nettopp pga av dette. Det var faktisk da jeg forsto at jeg var gravid... Men jeg har bare lavere og lavere blodtrykk på hver kontroll, så jeg håper det vil ta seg opp snart.

Jeg var hos legen igår, og spurte om det samme. Fikk da til svar at det var Vena Cava Syndrom, dvs at babyen ligger og presser på noen blodårer, og dette kan gjøre en svimmel, kvalm osv. Det er ikke farlig, men man bør skifte stilling når det skjer, og ikke ligge for mye på ryggen. [:)]

Selvfølgelig kan det jo også være lavt blodtrykk, lite jern e.l., men jeg forstod det som du hadde sjekket det???

jordmor sa til meg igår at det var pga lavt BT enda mitt er helt normalt på konsultasjon 125/70. Men det går jo opp og ned hele dagen da som alt annet når man er gravid[:)]

Halloen.....
Jordmoren sah til meg at når man er Gravid, Kan blodtrykket falle bare et lite øyblikk....

[:D]

Du har bare blotrykks fall... Jeg har besvimt mange ganger under svangerskapet. Kjøp deg støttestrømper, det hjelper.

jeg har hatt sånne perioder gjennom svangerskapet. blodtrykket mitt har vært lavt hele tiden så det er nok sikkert derfor.tåler ikke varme jeg da.da sliter jeg.!!! beste er å drikke mye vann og bevege seg hver dag.bruker litt tid for å komme meg ut av senga om morran.lett for å bli svimmel når jeg står opp.

lav blodprosent? lite jern?`prøv Hemofer jerntabletter, de kan du trygt ta uten veiledning fra lege fordi de inneholder så lite. jeg følte meg ekstremt slapp og svimmel en periode og syntes det hjalp. prøv å spise leverpostei, brokkoli, rødbeter og annen jernholdig mat.

Back
Topp