Svime av på bussen!

I dag ble jeg redd. Som sagt tidligere då har jeg hatt veldig lite sympt. Både kvalme å andre ting, så når det først skjer noe blir jeg jo helt fra meg! Var å henta den nydelige emmaljunga bagen tidligere i dag og satte meg på bussen. Plutselig begynner jeg å føle meg veldig kvalm. Dette blir bare værre å værre og jeg begynner å kald svette, prikke for øya og hele hodet blir tett. Kjentes ut som jeg skulle svime av og kaste opp samtidlig! Måtte bare hoppe av bussen sette meg ned å få meg kald luft . Ringte ei venninne å hørte hva dette kunne være. Hun fortalte hun hadde det sånn hele svangerskapet og sa d var svangerskaps kvalme eller blodtrykket. Fy søren er det sånn dere som blir kvalme har det? Mange gode tanker og klemmer til dere! Eller hva tror dere de kunne være?

Du har ikke spist noe søtt tidligere?

Det minner iallefall veldig på det jeg får når jeg får blodsukkerfall.
Blir skikkelig svimmel, kvalm, mister all kraft i kroppen og kaldsvetter.
Eller så kan det også være lavt blodtrykk.
Vanligvis så kan man raskt bli slik om man reiser seg opp raskt eller gjør noe som krever ekstra blodgjennomstrømnig.

Veldig ekkelt og skummelt på samme tid å få dette når man er alene og ikke hjemme.
Var ikke så dumt å sette seg ned og slappe av i frisk luft :)

Jeg har ikke hatt dette i forbindelse med selve svangerskapskvalmen da, så jeg tror nok det må være en annen forklaring på det.
Kanskje lurt å ta deg en tur til legen og få tatt noen blodprøver?

Høres ut som blodtrykksfall, har også opplevd det, da besvimte jeg. Veldig ubehagelig. Det hjelper å sette seg på huk og bøye hodet ned.

Jeg får det likedan om jeg må stå lenge, da svimler det for meg og jeg må sette meg på huk med hode ned for ikke å besvime.
Hos meg er det lav blodprosent som gjør det, og sannsynligvis noe psykisk stress. Kombinert med trykkende varme, følelsen av å ikke komme seg derifra kan også gjøre vondt verre.

I forrige svangerskap gikk jeg på trynet på bussen i oslo og et par ganger når jeg var alene på jobb. Nå er jeg mer forberedt på det, så jeg forhindrer å sette meg selv i de situasjonene hvor jeg vet jeg har lett for å svime av.

Blodtrykket har alltid vært fint, jernnivåene like så.

Jepp det er sånn jeg har hatt det hvertfall. Ekstremt kvalm og lavt bt i tillegg.

I dag ble jeg redd. Som sagt tidligere då har jeg hatt veldig lite sympt. Både kvalme å andre ting, så når det først skjer noe blir jeg jo helt fra meg! Var å henta den nydelige emmaljunga bagen tidligere i dag og satte meg på bussen. Plutselig begynner jeg å føle meg veldig kvalm. Dette blir bare værre å værre og jeg begynner å kald svette, prikke for øya og hele hodet blir tett. Kjentes ut som jeg skulle svime av og kaste opp samtidlig! Måtte bare hoppe av bussen sette meg ned å få meg kald luft . Ringte ei venninne å hørte hva dette kunne være. Hun fortalte hun hadde det sånn hele svangerskapet og sa d var svangerskaps kvalme eller blodtrykket. Fy søren er det sånn dere som blir kvalme har det? Mange gode tanker og klemmer til dere! Eller hva tror dere de kunne være?
Hatt det sånn i 12 uker nå :(
Begynt på akupunktur nå, så satser på at det blir bedre nå.
Hvordan føler du deg nå?

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Hatt det sånn i 12 uker nå :(
Begynt på akupunktur nå, så satser på at det blir bedre nå.
Hvordan føler du deg nå?

Huff ikke bra! mange klemmer til deg! håper du blir frisk snart! Føler meg bra igjen nå heldigvis! Gikk over veldig fort men ble litt småkvalm når jeg satte meg på bussen igjen. Så det ble sofa resten av dagen i dag.

Har opplevd det ja. Fikk beskjed på legevakt at det var en kombinasjon av lite mat, lite drikke, kvalme, været og situasjonen. Forferdelig ekkelt!

Huff ikke bra! mange klemmer til deg! håper du blir frisk snart! Føler meg bra igjen nå heldigvis! Gikk over veldig fort men ble litt småkvalm når jeg satte meg på bussen igjen. Så det ble sofa resten av dagen i dag.
Godt å høre at du er bedre :)

Høres ut så blodtrykksfall ja.
Hadde det sist og det er skikkelig ekkelt :-/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp