Litt så som så forhold egentlig. Svigermor er ganske (hmm..hvodan si dette fint?) "mye". Det merker folk etter å ha truffet henne i forbi farten i ca 2 min og har fått en del komentarer på det. Hun er slitsom å være rundt og spesielt etter jeg ble gravid og var mye dårlig og sliten i utgangspunktet, så var det et ork å være på besøk hos de for var jeg ikke sliten før jeg kom der var jeg IALLEFALL det etterpå. Hun er en flink farmor, men til tider kan hun være ganske egoistisk og sær, og vi(les: kjæresten) har mange ganger gitt klar beskjed når vi føler hun har gjørt ting eller sagt ting som ikke er rett eller bra forran barna, men det går liksom ikke helt inn.
Har en del sjokkerende historier som jeg har opplevd med henne, ikke bare personlig mot meg men også mot barna til min samboer, og det er bare etter jeg ble sammen med han, finnes også en del før dette. Hun liker ikke å bli "rettet" på eller at vi sier ifra på en grei, men fast måte, og sist gang vi gjorde det (da ble jeg faktisk så satt ut at jeg også måtte si hva jeg mente til henne), så kuttet hun helt kontakten og har ikke hatt kontakt med barnebarna eller oss på over 2 mnd nå. Jeg synes det er vondt og spesielt siden jeg har en liten på vei og vil gjerne farmoren skal ha en rolle i livet til den lille, også nå når jeg går gravid vil jeg hun skal engasjere seg og være spent og glede seg sammen med oss. Har sagt dette til kjæresten, men han sier at jeg ikke bør ta det til meg og at det ikke er første gang hun holder på slik. Han sier det på en måte som jeg tror han mener det vil ta LANG tid før hun klarer å komme med et "unskyld" for oppførselen, ja kanskje til lenge etter baby er født! Og nei det er ikke vi som krever en unskyldning til oss men til barna som hun faktisk sårte skikkelig denne gangen (derfor jeg ble så sjokket at jeg rett og slett ikke klarte å holde munn). Skjønner virkelig ikke hvordan en voksen dame på over 50 år ikke kan svelge stoltheten sin i 5 min for å si unskyld til sitt eget barnebarn! Vi får se hvor lang tid det tar før hun tar til fornuften
Ja ble litt langt dette, hehe..men dette er et kort mini-utdrag av alt jeg faktisk kunne ha skrevet om henne.
Svigerfar har jeg et fint forhold til, han bor i Sverige, men de gangene vi snakker med han eller er på besøk kommer vi godt overens

Begge svogerene mine kommer jeg også kjempe godt overens med