Svigers :(

Sunshine86

Forelsket i forumet
Ahhh, blir så irritert over at hvem som helst føler at de har rett til å kommentere kroppen min når jeg er gravid ... 

Svigers har henta snuppa mi i barnehagen i dag, og skulle ha henne til jeg kom hjem fra jobb. Sitter å snakker litt med dem, og så sier svigermor: "Jøss, synes du har fått større pupper jeg.." Og det gjør meg ingenting at ho sier, for større pupper gjør meg ikke noe. 

Men så smeller det fra svigerfar: "ja, ser det på låra, leggene og rumpa di å..." Jeg har bare gått opp fem kilo og synes selv at jeg ikke ser så værst ut i kroppen i forhold til at jeg er 7 mnd på vei... 

Sånne kommentarer synes jeg folk slenger rundt seg i hytt og pine når man er gravid. Akkurat som om det er "lov" da, at da er det plutselig helt greit... 

Noen eier jo bare ikke folkeskikk!

Dette var ikke veldig koselig av dem å si. Det er fort at folk kan snakke før de tenker, og da kan det jo være en idè å si noe tilbake, sånn at de skjønner at det var å gå over streken? Jeg ville kanskje svart noe som "Ser at dere også har fått litt ekstra her og der den siste tiden, så da er jeg i alle fall ikke alene"! ;)

Uff da! Gravid eller ikke, det er ALDRI greit for svigerfar å kommentere rumpa di!

Grr!! Sånn er ikke lov! jeg hadde blitt så sint! Og lei meg! Ta det opp med dem, og om du ikke klarer, ta det opp gjennom mannen din. Snakk om manglende folkeskikk!

Klem til deg:)

Merkelig at det skal være greit å kalle noen feit når en går gravid. Har heldigvis ikke fått så mye kommentarer denne gangen. Du får svare at du i alle fall er gravid, hva er deres unskyldning ;) ta det opp med mannen din, gjerne han kan banke litt vett i dem :)

Ja je er lei av alle kommentarer også. Syns ikke det er spesielt moro å høre å trultin osv jeg ser ut, fordi folk ikke har sett meg på lenge ++ *sint*

Ha,ha, Hope, du svarte akkurat det samme som jeg hadde tenkt å svare..
Svartens møkkafolk som ikke klarer å holde gufne kommentarer for seg selv, altså.. og hvem i all verden har "bestemt" at vi som gravide er "fritt vilt" i forhold til vektkommentarer og annet?! Har ikke hørt så mye kommentarer heldigvis, annet enn min kjære mor som klarte å lire av seg "nei, men du ser jo ikke tjukk ut bakfra i alle fall" ;) hehe, slike kommentarer overlever jeg, men dersom andre som ikke er fullt så nært lirer av seg no, da kjenner jeg jeg blir irritert.. det som irriterer meg enda enda mer er at jeg som oftest kommer på de mest slående og treffende "tilbakekommentarene" leeenge etter at jeg burde.. så da er det bare å legge mange gode (og litt slemme) kommentarer på minnet til neste gang noen lirer av seg fraser som er lite hyggelige :D
Favoritten min er "ja, jeg er tross alt gravid.. hva er din unnskyldning?!"

Sånne kommentarer kan folk holde seg for gode for.. Hører ingen steder hjemme.. :/ Ta igjen med dem om det skjer igjen! Greit å sette skapet der det skal stå! :)

Det var det verste, svigerfar som sjekker rumpa di liksom...fysj!
Nei, det kunne de spart seg for.
Jeg fikk slengt "du må jo få jente, for de stjeler mors skjønnhet!!" emoticon
Da ble jeg hvertfall lei meg. Tenkte, ser jeg sååå jævli ut liksom.. og det var en han som sa det

man får høre mye rart fra folk uten antenner (oftes de som ikke har vært gravide sjøl)

Eg gidder ikkje bry meg.

.men blir sikkert mer brydd når folk skal være så himla morsomme når eg er 39 uker på vei i sommer varm og hormonell...

Fy F***! Fikk en sånn kommentar fra søstrene til min samboer.... Holdt på å klikke i vinkler. (Nå er jeg ikke særlig venn med de fra før uansett..) + jeg er overvektig fra før. Da trenger man ikke høre sånt.

De er i tillegg muslimer, så for dem er det ikke "frekt" å si noe sånt. Æsj.

OJ!! :p
Lite hyggelig å si. . .

Fikk en kommentar på fra ei kunde på jobb selv.
Lurte på hvor lenge det var igjen,3 mnd sa jeg.
Jøss er det to eller sier hun,nei sier jeg kun en.
"Oj,stakkars lagt på deg så mye du da!!!"
Fyyyyy å jeg kokte innvendig....... Kun gått opp 6 kg,er litt stor fra før riktig nok men.

Ikke greit å få sånne kommentarer! Uansett kem det kommer fra..
Mi beste venninne sa til meg sist uke: Du har sånn brei mage som går heile veien rundt, og viser på seg selv.
Trodde eg skulle daue av latter. Hadde det ikkje vært ho som sa det, hadde eg blitt fornærma. Eg bærer barnet veldig inni meg, så ser kanskje bare feit ut nå.. men alikevell :P

Back
Topp