Svigers er aller verst

litjpiå

Glad i forumet
Flere en meg som har "vanskelige" svigerforeldre?
Puh, helt gåen jeg altså. Skal ikke gå an å respektere andres valg tydeligvis. Å heller ikke oppføre seg voksent å tenke på andre en seg selv. Lei av å liste meg rundt, for ikke å tråkke på noens tær.
Noen som har erfaringer med å takle innpåslitne, hårsåre svigers? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja svigermor, men hun har roet seg ned så går greit men slitsomt over flere dagwr

Uff, jeg vet akkurat hvordan du har det. Har en svigermor som KUN tenker på seg selv og som griner, ja griner om hun ikke får viljen sin. Jeg er ordentlig lei, og orker ikke lenger liste meg rundt. Har begynt å ytre meningene mine og forsvarer både mannen og meg selv. Kan ikke ha det slik, spesielt nå når vi skal ha barn.

huff,ja svigermor er bare på en helt annen planet en nde fleste.. men jeg har sagt klart i fra hva jeg synes... men det er ett evig mareritt!!! kalrer ikke være naturlig rundt henne, for hun er så totalt anderledes enn hva som er normalt for ett voskent mennenske.. bare sykt hypokonder og utrolig "syk" sykere enn alle. stump røyken, kom deg ut og få deg jobb har jeg sagt,så blir du nok mye friskere.. men neida.. røyker til og med på senga!

Uff, jeg vet akkurat hvordan du har det. Har en svigermor som KUN tenker på seg selv og som griner, ja griner om hun ikke får viljen sin. Jeg er ordentlig lei, og orker ikke lenger liste meg rundt. Har begynt å ytre meningene mine og forsvarer både mannen og meg selv. Kan ikke ha det slik, spesielt nå når vi skal ha barn.
Litt godt å høre at jeg ikke er alene om det! :) tør ikke si i fra jeg, da blir hun så sint!! Å sutrer som et barn når vi ikke kan bruke all vår tid sammen med henne. Ikke tør jeg å la henne passe lillegutt alene heller, siden hun ikke kan å bry seg om andres behov. Men det er jammen vanskelig å finne på nye unskyldninger hver gang hun vil passe! :p Har ikke så lyst å fortelle henne at jeg mener hun er uegnet som barnevakt heller. Så må vi entn droppe å ha barnevakt, eller passe på at hun ikke finner det ut. Det er ikke alltid så lett! Hun prøver alltid å spille på andres følelser, så vi skal synest synd på henne å gi henne viljen sin.
Har du råd for hvordan man skal si i fra kanskje? :p

huff,ja svigermor er bare på en helt annen planet en nde fleste.. men jeg har sagt klart i fra hva jeg synes... men det er ett evig mareritt!!! kalrer ikke være naturlig rundt henne, for hun er så totalt anderledes enn hva som er normalt for ett voskent mennenske.. bare sykt hypokonder og utrolig "syk" sykere enn alle. stump røyken, kom deg ut og få deg jobb har jeg sagt,så blir du nok mye friskere.. men neida.. røyker til og med på senga!
Haha, samme her gitt! Mannen hennes døde nylig av kreft, og hun røyker som aldri før! Klager som bare det, om jeg tar henne med på en liten trilletur. Ryggen og bena er alltid syke, og hun må sitte hele tiden. Med mindre hun skal ut å gjøre noe som er gøy for henne selv da. (Røyke f.eks). Gler seg til å få komme hjem å sove når hun har vært hos oss på besøk, selv om hun tross alt ikke blir vekt før i 9-10 tiden av lillegutt. Men på besøk skal hun likevell, så hun kan skryte av det på facebook etterpå. Sist hun var her var hun kjempe stolt av å ikke ha drukket brus på 2 dager, og mente hun var sunnheten selv! Helt til jeg laga fullkornspasta og hun holdt på å kasste opp da.
Kjenner ingen andre voksne mennesker som er sån! Er helt sjokkert over at hun faktisk har hatt barn selv en gang! Tror faktisk ikke min mann og hans søsken har hatt noen god barndom. Hun skal i allefall ikke få ødelegge mine barns barndom! Men finner ingen måter å snakke til henne på, for hun blir jo så forferdlig sint å lei seg. Ingenting man sier går inn! Er som å snakke til et barn i trassalderen.

Sent from my iPad using BV Forum

Haha, de svigermødrene.. Er også sliten av min! Hun prater heletiden, UTEN å tenke seg om.. :p Hun eier ikke respekt ovenfor andre. I starten da jeg møtte sambo, så gravde hun om sex-livet vårt, HVOR MYE vi hadde sex og hvilke stillinger vi likte!! HALLO :D Hahaha, jeg må selvfølgelig LE av det nå. Makan..

En gang når sambo var ute for å kjøpe inn litt alkohol til den kveldens festligheter, var jeg alene med svigermor.. Da begynte hun å gnelle og sutre over at vi bor for langt unna, fordi (jeg bruker hennes ord) : "den lille babyen kan ikke klare seg uten farmoren sin!" (Hvilken baby? Svarte svingende da dame, jeg var ikke gravid engang, og nettopp møtt din sønn). Så begynte hun å prate om at jeg MÅTTE komme på besøk når jeg hadde fått baby, så og si BO der- det mente hun at jeg skulle. For det første: jeg hadde møtt sambo for 2 måneder siden, hva i alle dager er det å tenke på??? :p Jeg ble skremt! For det andre: det er ikke HUN som har eneretten på "babyen" (når den tid skjer)..
Vi bor (heldigvis) 1 time med fly og 2 timer med buss unna. Halve Norge ;) Hun er egentlig veldig trivelig, men hun tenker ofte mye på seg selv, også eier hun ikke grenser og jeg blir så sliten. Tar mye energi :p

Vet ikke hvor jeg skal begynne med mine engang, men her er det svigerfar som er verst. Han er en aldri så liten tyrann føler jeg. Alle andre enn han er idioter. Han har prøvd å splitte opp meg og mannen, lillemann fikk ingen dåpsgave, og de klarte å prestere å låne pengene han fikk i barselgave fra familiemedlemmer i utlandet uten å spørre oss først. Han egler og krangler med alt og alle, innbilte seg han skulle få være med på fødselen osv osv osv. Jeg har vært i konflikt med han så mange ganger pga oppførselen hans. De gnålte om barnebarn i flere år, og etter lillemann kom, så viser de knapt interesse. Spør aldri om han, hilser ikke på han når de kommer, vil ikke holde han noe særlig, nå er det snart tre måneder siden vi så de, enda de bare bor en time unna. Jeg kunne fortsatt i en evighet tror jeg. Ingen råd dessverre, annet enn å svelge kameler til du hoster hårballer.

Vet ikke hvor jeg skal begynne med mine engang, men her er det svigerfar som er verst. Han er en aldri så liten tyrann føler jeg. Alle andre enn han er idioter. Han har prøvd å splitte opp meg og mannen, lillemann fikk ingen dåpsgave, og de klarte å prestere å låne pengene han fikk i barselgave fra familiemedlemmer i utlandet uten å spørre oss først. Han egler og krangler med alt og alle, innbilte seg han skulle få være med på fødselen osv osv osv. Jeg har vært i konflikt med han så mange ganger pga oppførselen hans. De gnålte om barnebarn i flere år, og etter lillemann kom, så viser de knapt interesse. Spør aldri om han, hilser ikke på han når de kommer, vil ikke holde han noe særlig, nå er det snart tre måneder siden vi så de, enda de bare bor en time unna. Jeg kunne fortsatt i en evighet tror jeg. Ingen råd dessverre, annet enn å svelge kameler til du hoster hårballer.
Huff, han hørtes ikke helt grei ut nei! :p her er heldigvis ikke svigerfar SÅ ille, selv om han er vanskelig han også! Svigermor som er verst! (De er skillt.)
Føler jeg snart ikke kan svelge flere kameler jeg altså! Dumt man ikke kan velge svigerfamilie, da hadde livskvaliteten min helt ærlig vært mye bedre :p

Jeg har også dårlig forhold til svigermor. Hu går meg på nervene etter noen timer. Så går på tå hev hele tiden. Umulig å si noe til. Og vi bor på samme tomt. Hu vil hjelpe meg når mannen er på jobb, men da må hu jo være hjemme. Hu jobber ikke, men er på hytta eller trener hele tiden.

Huff, han hørtes ikke helt grei ut nei! :p her er heldigvis ikke svigerfar SÅ ille, selv om han er vanskelig han også! Svigermor som er verst! (De er skillt.)
Føler jeg snart ikke kan svelge flere kameler jeg altså! Dumt man ikke kan velge svigerfamilie, da hadde livskvaliteten min helt ærlig vært mye bedre :p

hehe ja det er sikkert og visst. For meg er det skikkelig overgang og. For moren til eksen var herlig på alle områder. Vi snakket sammen på telefonen flere ganger i uka, hadde jentekvelder og alt. Her hadde ikke det vært mulig i det hele tatt. Så jeg kjenner et dypt savn etter henne.

Har et greit forhold til mine, jeg lar være å henge meg opp i for mye, skulle jeg gjort det så hadde det nok gått rett vest for hun er ikke en særlig sjarmerende dame..

hehe ja det er sikkert og visst. For meg er det skikkelig overgang og. For moren til eksen var herlig på alle områder. Vi snakket sammen på telefonen flere ganger i uka, hadde jentekvelder og alt. Her hadde ikke det vært mulig i det hele tatt. Så jeg kjenner et dypt savn etter henne.
Ja det forholdet du beskriver her, har alle mine venner med sine svigerforeldre! Skjønner godt at du savner det!
Har til tider lurt på om det er meg det er noe galt med, som ikke kommer overens med svigers. Siden alle andre har så gode forhold. Men er nok bare at jeg er maks uheldig! Kjenner litt på savnet/misunelsen når jeg får høre om hvor gode og snille andres svigerforeldre er hele tiden.
Har måttet være alene med svigermor et par kvelder hun har vært hos oss på besøk, da mannen måtte jobbe. Måtte sitte hele kvelden og høre på sutring, klaging og sladder om mennesker jeg aldri har hørt om. Følte jeg måtte gjøre meg selv dummere for å i det hele tatt føre en sammenhengende samtale! Så jentekveld med henne er vel ikke mitt høyeste ønske! Hehe :p

Jeg har gitt opp å være forsiktig og liste meg på tå. Nå gir jeg faan og sier akkurat hva jeg mener. Forholdet mellom meg og særlig svigermor blir ikke bedre av det, men har ikke blitt verre heller. Derimot så hjelper det masse på min egen selvfølelse.

Jeg har i grunn aldri kommet så godt overens med svigermødrene mine opp igjennom :P Nåværende svigermor er ei sladrekjerring og snakker bare om folk jeg ikke aner hvem er. Jeg har overhode ingen interesse av det, så jeg prater omtrent aldri og blir oppfattet som sur og mutt.

Jeg har gitt opp å være forsiktig og liste meg på tå. Nå gir jeg faan og sier akkurat hva jeg mener. Forholdet mellom meg og særlig svigermor blir ikke bedre av det, men har ikke blitt verre heller. Derimot så hjelper det masse på min egen selvfølelse.

her hadde forholdet blitt verre, å det ønsker jeg ikke for podens skyld.

Jeg drømmer om å ha flotte svigerforeldre:)
Skulle ønske de ikke var så fæle mot mannen min i hans oppvekst. Det preger vårt forhold.

Har verdens beste svigerforeldre dem stiller opp er så greie å gjøre med :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg og mannen er enige; svigers er verst :p

Back
Topp