Svigermor..

Rosa89

Rosa89
Vel hun kom hjem fra utlandet på Torsdag.Huset var/er bomba her hos oss da eg forrige uke fant ut at vi skulle handle nye ting til huset, bla nytt kjøkken, ny innredning til badet, ny oppbevaring til garderoben ol.Hun maser om at hun skal hjelpe meg og få orden på huset, men nå er eg nesten ferdig.Mannen må sette opp den siste kommoden, ommøblere litt på badet og alt må vaskes og ryddes selvfølgelig.
Men hvordan kan eg si på en måte at uansett om eg er totalt pumpa og sliten orker eg ikke henne i mine ting.Eg vil legge i skuffer og skap selv.Eg vil ordne selv, det tar bare litt lengre tid..Hun og svigerfar eg sånn at alt må gjøres på timen helst og de er inne på dagelig " inspeksjon" for og se hvor mye eg har igjen og gnåler da om at vi må bli ferdig..Vi har pussa opp 3 rom på 1 uke og eg synes faktisk at det er veldig bra gjort av oss!

Har dere noen råd til meg?

Huff så slitsomt! Jeg tror nok jeg bare ville smilt og sagt at jeg har lyst til å kose meg med de siste forberedelsene alene. Tror du ikke hun vil forstå det?

Kan jo hende tanken er god: at hun har lyst til å avlaste deg og tror du ikke tør å takke ja til hjelpen :)

Kan jo hende tanken er god: at hun har lyst til å avlaste deg og tror du ikke tør å takke ja til hjelpen :)

Tanken er nok god men hun er sånn at hun elsker bling, glitter og pynt.Så sier hun bare: Der må du ha den, du må jo ha slike gardiner, hvorfor har du den der.Hadde eg kunne sagt til henne enkelt og greit: sett det inni skapet der hadde det jo vært greit.Men hun romsterer i alle skap og skuffer og eg vil ikke ha henne oppi alle skuffer og skap i alle rom.
Vi har ikke støv på hjernen og kommer nok aldri til og få det heller, mens hun får tuppa om et glass står på bordet.
Eg liker ikke og ha det rotete men eg har godtatt at når en har barn prioriterer eg heller og gjøre noe gøyalt med henne ift og vaske gulvet hver dag.

Tanken er nok god men hun er sånn at hun elsker bling, glitter og pynt.Så sier hun bare: Der må du ha den, du må jo ha slike gardiner, hvorfor har du den der.Hadde eg kunne sagt til henne enkelt og greit: sett det inni skapet der hadde det jo vært greit.Men hun romsterer i alle skap og skuffer og eg vil ikke ha henne oppi alle skuffer og skap i alle rom.
Vi har ikke støv på hjernen og kommer nok aldri til og få det heller, mens hun får tuppa om et glass står på bordet.
Eg liker ikke og ha det rotete men eg har godtatt at når en har barn prioriterer eg heller og gjøre noe gøyalt med henne ift og vaske gulvet hver dag.
Bor dere veldig nær hverandre? Høres slitsomt ut å ha dem på besøk så ofte. KanSkje mannen kan si ifra.

Min svigermor er også slik. Vi flyttet for ikke så lenge siden og da begynte hun å rydde ting inn i skapene på kjøkkenet uten å spørre meg og mens det var andre ting som hastet mer. Da sa jeg på en pen måte at akkurat det der ville jeg gjerne gjøre selv. Forklarte at jeg gjerne vil ha ting på en spesiell måte og at det blir dobbelt arbeid hvis jeg må ta tingene ut av skaper og skuffer for så å sette det på plass "der det skal være". Det forstod hun godt og var igrunnen enig i at man gjerne burde organisere kjøkkenet selv. Gikk helt fint :)

Bor dere veldig nær hverandre? Høres slitsomt ut å ha dem på besøk så ofte. KanSkje mannen kan si ifra.

Bor 2 hus fra oss..Mannen våger ikke og si ifra, eg har sagt det til han..Eg vil jo ikke fornærme henne heller, og det er snilt og hjelpe men det er liksom noe med det.
Eg har sv dia og må derfor sette meg ned for og spise og drikke ofte for og ikke få føling.Har i tillegg bekkenlåsning og løsning så det er ganske smertefult etter noen timer og gjøre noe som helst.

Hadde rett å slett satt ned foten å sagt at jeg vil ha det sånn som jeg vil! Å dette er noe jeg koser meg med å gjøre! Takk for at du vil hjelpe til, setter pris på det, men kan jeg ikke si i fra hvis det skulle litt aktuelt?

:)

Innom hver dag og kommenterer fremdriften ?! :smiley-angry016

Neineinei!

Her må mannen din ta bladet fra munnen og informere sine foreldre om at de må respektere din komfortsone. De er sikkert kjempegreie, men det er ikke ok å komme innom hver dag

Og ifht dette med at du har lyst å ordne ting selv klarer du nok å si på en fin måte :)

Innom hver dag og kommenterer fremdriften ?! :smiley-angry016

Neineinei!

Her må mannen din ta bladet fra munnen og informere sine foreldre om at de må respektere din komfortsone. De er sikkert kjempegreie, men det er ikke ok å komme innom hver dag

Og ifht dette med at du har lyst å ordne ting selv klarer du nok å si på en fin måte :)

Eg får snakke med mannen igjen og be han si fint til svigermor at eg vil ordne selv..Svigermor er kjempe grei hun, strikker mye til babyen og storesøster.Passer storesøster og avlaster med det.Svigerfar og eg tåler ikke tryne på en annen og omgås lite om vi ikke må.

Eg får snakke med mannen igjen og be han si fint til svigermor at eg vil ordne selv..Svigermor er kjempe grei hun, strikker mye til babyen og storesøster.Passer storesøster og avlaster med det.Svigerfar og eg tåler ikke tryne på en annen og omgås lite om vi ikke må.
Herlighet, høres fryktelig slitsomt ut. Stakkars deg!! Enig i at her må mannen din mer på banen. Våger ikke si fra?? Hva slags makt har hun over ham egentlig? Skjønner at det er bra med avlastning, og at det er vanskelig når hun ikke forstår selv at hun trenger seg på, men dette må dere ta en skikkelig prat om. Dere kan ikke ha det sånn. Håper virkelig dere finner en løsning på det! Klem til deg og masse lykke til.

Si ifra! Enten du selv eller mannen. Hadde jo vært greiest om mannen gjorde det siden det er hans mamma liksom.... prøv å si at enten må han gjøre det, ellers gjør du det. Går ikke ann å ha noen innom hver dag som kritiserer og maser... å spesielt ikke når enn nærmer seg høygravid :-p jeg hadde virkelig ikke taklet det, men nå er svigermor virkelig et irritasjonsmoment for min del å da :-p

Herlighet, høres fryktelig slitsomt ut. Stakkars deg!! Enig i at her må mannen din mer på banen. Våger ikke si fra?? Hva slags makt har hun over ham egentlig? Skjønner at det er bra med avlastning, og at det er vanskelig når hun ikke forstår selv at hun trenger seg på, men dette må dere ta en skikkelig prat om. Dere kan ikke ha det sånn. Håper virkelig dere finner en løsning på det! Klem til deg og masse lykke til.

Før eg kom inn i bildet for 10 år siden ble han for det meste styrt av foreldrene tror eg.Han er voksen, 37 år men er enda redd for og si ifra til mammen og pappen :O
Eg har de siste årene bedt han om og si ifra til dem og stå imot dem.Og han er flink til og gjøre det med svigerfar.Men han kunne ikke se noe negativt i at svigermor ville hjelpe meg, for det var jo bare snilt av henne.Noe det igrunn er, men eg føler hun innvaderer mitt privatliv litt.Eg er voksen og klarer fint og rydde og stelle selv.Det tar bare lengre tid med stor mage og en 6 åring som skal hjelpe mammen sin ;)

Si ifra! Enten du selv eller mannen. Hadde jo vært greiest om mannen gjorde det siden det er hans mamma liksom.... prøv å si at enten må han gjøre det, ellers gjør du det. Går ikke ann å ha noen innom hver dag som kritiserer og maser... å spesielt ikke når enn nærmer seg høygravid :-p jeg hadde virkelig ikke taklet det, men nå er svigermor virkelig et irritasjonsmoment for min del å da :-p

Det er noe med det, tror det er sånn at svigerfamilien er til for og skape litt irritasjon :p
Nå har hun heldigvis kjørt ut for og handle så da er hun borte noen timer ;)

Back
Topp