Svigermor

Vel.. Som Dr.Phil sa her en dag... HAN skal takle SIN familie og DU skal takle DIN familie. Så det er din samboer som må lytte til deg og dine issues og videreformidle dette på en pen og grei måte til sin mor.

Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde klikka om noen kom å tok over hjemmet mitt og ungene mine selv om det er i beste mening.

Jeg har et svært godt forhold til min svigermor som bor 52 mil unna. Jeg skulle ønske hun kunne flyttet hit til oss. Hun er mild, god, snill, gavmild, hever aldri stemmen til ungene (noe jeg egentlig kunne ønske hun gjorde noen ganger), står opp tidlig så hun får utnyttet hvert sekund med barnebarna. Hun gjør virkelig det meste ut av tiden hun har med dem.
(noe annet med min egen mor for å si det sånn.....)

Jeg har verdens beste svigers. Heldig sånn. :) :)

Jeg har verdens verste, kommer til ønsk ganske tydelig i fra om hun prøver å blande seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har et greit forhold, men ho har åtte barn, 22 barnebarn og tre oldebarn så ho har mange å dele oppmerksomheten på:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Min er veldig hyggelig, men i mannen sin familie prater de sjeldent om dypere ting, og de unngår problemer helt til boblen sprekker, så plutselig er hun sur på oss uten at jeg forstår hvorfor. Litt slitsomt å forholde seg til.

Gruer meg slik generelt, for kjærringer generelt har så mye å blande seg på. For deres unger var slik og slik .. vel dette er 30år senere og MIN unge :-P husker både mamma, mormor og mor til bf sist var rimelig slitsomme til tider.

Har et helt greit forhold, men av diverse grunner er det ikke sånn at jeg gjør alt jeg kan for at hun skal være så mye som mulig med mine barn.. (Røyking med barn tilstede er en årsak..)
Hun er den typen som gjør minst mulig, helst bare sitte der med kaffen sin, å ta seg en røyk nå og da, å tv'n virker ofte viktigere enn barnebarna (hender hun passer noen av de andre hu har).. Så jeg er ikke sånn veldig overbegeistret.. Hvis hun en sjelden gang passer jenta vår, er det hjemme hos oss, max et par timer, for da har jeg ihvertfall kontroll på at det ikke røykes inne... :P

Var redd for at det skulle bli sånn at hun løp ned dørene her, når jeg var gravid med første da, men merka fort at det var et ork å stikke innom her en sjelden gang i stedet. Å hu kjører forbi oss omntrent daglig, sier sitt :p..

Men nei, ja, jo, vi har et greit forhold, kan snakke om det meste, og hun er veldig snill, for all del.. Er bare mye som skurrer, men hun tenker nok ikke over hva jeg mener :P

Sent from my iPad using BV Forum

Tror det hadde tilta for meg hvis noen som helst hadde begynt å rydde hos meg :-P

Jeg må innrømme at jeg har verdens beste svigers :D de har aldri vært innpåslitne, men stiller derimot alltid opp når vi ønsker det. Hjemmet deres og middagsgryta er alltid åpent, og de er fort begge å se krabbende på gulvet med guttungen som hyler av fryd. med fem barn og nå syv barnebarn skulle man tro de både kunne være bedrevitere og ha dårlig tid, men jeg har aldri fått et uoppfordret råd, bare oppmuntring og de har alltid tid til oss. Føler meg så heldig, så må skryte litt av de :) hadde det ikke vært sånn, hadde jeg prøvd å snakke med mannen først, og deretter de direkte om han ikke ville gjøre det... Uten at jeg vet om det er det beste jenter :/

Jeg har en super svigermor!

Jeg synes hun gjerne kunne blandet inn seg litt mer! Det er veldig mye rart og rare forhold i min manns familie, så hun er livredd for å trenge seg på. Føler av og til at jeg invaderer om jeg kommer for ofte, og at hun nesten aldri kommer til oss, bortsett fra når vi trenger barnevakt. Men hun er super snill og vi koser oss alltid når vi er sammen.

det er litt annerledes i min familie. Hos de er alltid døren åpen og det er bare å komme når man vil :) Det liker jeg :)

Har en super svigermor, men sees dessverre alt for sjelden siden vi bor på forskjellige deler av landet. Hadde veldig gjerne hatt henne i vårt daglige liv :)

Jeg har aldri møtt min svigermor.. Iallefall ikke som jeg kan huske.. Hun døde av hjernesvulst da sambo var 5 og søstera hans akkorat hadde fylt 1...

Jeg synes det er veldig trist og urettferdig..

MEN! Jeg har en stemor som kommer med "flotte" befalinger.. "Du må trimme forhuden til sønnen din (forklare nøye hvordan), du må ha helseteppet over vogna når lille sover ute på vinteren, du må passe bedre på for rusk, ledninger etc., jeg har vært gravid 5 ganger og jeg var aldri så dårlig og legen sa jeg hadde bekkenløsning. Når barnet sover, da må du rydde".

Av uforklarlige årsaker er vi aldri på besøk mer, synes ikke det er trivelig å være der i det hele tatt. De er også vår nærmeste nabo, men vi drar bare ikke dit.

Sambo sin fam er veldig trivelig og er bestandig positiv. Selv når jeg er negativ klarer de å snu det til noe positivt :)

Har en veldig driftig svigermor. Sist hun var her begynte hun å vaske uten å spørre først. Det var jo absolutt behov for det (var midt i kvalmeperioden min og både mannen og jeg jobbet veldig mye). Men jeg fikk uansett litt noia av det. Hun er jo snill, da, så jeg burde vel ikke klage. Men blir litt irritert på mannen min, som aldri kan si ifra når hun blander seg i ting hun ikke har noe med. (Selv om han er helt enig med meg.)

Jeg synes svigermor er en kjempedame! Men hun er så opptatt av livet sitt at hun ikke har tid til barnebarna.. I morgen skal vi besøke henne, er nesten 5 måneder siden sist.. Til tross for at det er under 2 timer dit hun bor.. Hun har riktignok vært på besøk hos oss en gang i mellomtiden.. Skulle ønske hun hadde mer tid til barnebarna sine sånn mamma og pappa har :)

Hvis alle hadde en svigermor som min hadde verden vært et roligere sted å være :love7
Ho må gjerne være akkurat like lite/mye deltagende som ho var med storebror, dvs akkurat passe :)

Har den beste svigermoren man kan tenke seg! Alltid blid, morsom, hjelpsom osv osv! Ser på henne som en venninne jeg:) skal ut på shopping i morgen! :)

Back
Topp