Svigermor?!?!

Novemberfrø❤️

Forelsket i forumet
Grrrr, kjenner jeg blir så enormt sint. Vi har sagt en million ganger til svigermor at hun kan komme på besøk til oss i månedskifte Januar/februar, men ikke på termin dato. og hva pokker tror dere hun velger å gjøre??? Jo komme på termin dato. jeg har lyst til å ringe og brøle til henne at hun er faen ikke velkommen på termin dato. jeg vil være alene med sambo i huset vårt rundt den tid jeg vil så absolutt ikke ha besøk. Og ihvertfall ikke dersom det er fødsel på gang da har hun bare med å holde seg 40 mil borte!!!

Det er ikke det at jeg ikke er glad i min svigermor og jeg setter utrolig pris på henne og alt det der. MEN jeg vil ikke ha henne rundt meg når jeg nærmer meg termin dato og evt under fødsel og på sykehuset. Da vil jeg være i fred. Hvorfor inni H****** er det så vanskelig å forstå.

Årh kjenner jeg blir lei meg, sint og oppgitt. Jeg tenker konstant på det at hun kommer stresser kroppen min av den grunn. Stresser så mye at jeg er redd for å føde lenge før eller nå i de nærmeste dager. Jeg har noen sinnsyke kynnere innimellom. Jeg er sliten og så uendlilg oppgit over at hun ikke kan respektere at jeg ikke ønsker å ha besøk rundt den tida =(

Årh jeg vil bare gråte, jeg vil ikke ha noen andre rundt meg utenom samboeren min eller kanksje under tvil min mor dersom jeg trenger litt moderlig støtte. Men svigermor hun gjør meg bare stresset. Tilogmed nå for noen uker siden når vi var på ferie hos dem en kort uke så stressa hun meg opp og jeg fikk mange og vonde kynnere. emoticon emoticon

Å, får skikkelig sympati med deg, og blir kjempeprovosert på dine vegne her, kjenner jeg:( Svigermoren din tar tydeligvis ikke hensyn selv om dere har prøvd å sette grenser, og føler visst at hun kan gjøre som hun selv ønsker. Tror kanskje jeg hadde sagt fra, men det er vel slett ikke enkelt, og en har jo ikke lyst å fornærme noen. Hun er sikkert velmenende og tror hun kan være til hjelp. Men når du vet at hun kommer til å stresse deg opp og dermed ødelegge den første tiden dere har med barnet deres, må det nesten være lov å si fra!! Hun ødelegger jo allerede for deg på en måte som slett ikke høres bra ut, så du må nesten si fra, føler jeg. Kan du ikke si at du virkelig beklager det, og er lei deg for det, og slett ikke vil fornærme henne, men at du er i så dårlig form og er for sliten til å ha besøk akkurat rundt fødselen? Du kan jo si at det gjør deg helt fortvilet å måtte si det, og fortvilet over situasjonen er du jo! Du trenger jo ikke si at du er i dårlig form delvis pga henne;) Eller har hun allerede bestilt billetter eller noe sånt? 

Skjønner deg veldig godt!
Jeg hadde heller ikke akseptert besøk av svigermor på termindato, eller de nærmeste dagene rundt dersom hun må komme å overnatte når hun besøker. Syns det er litt respektløst å alikevel komme den dagen, dersom du har gitt henne beskjed om å holde seg unna.
Syns også mannen din kunne sagt i fra til henne.

Jeg er enig med de over her i at mannen kanskje burde støtte deg og gi beskjed til sin mor at dere ikke ønsker besøk rundt termindato da dette er en tid for dere og barnet deres, og at annen familie dessverre akkurat disse dagene kommer i andre rekke.
Slik jeg forstår det har du gitt beskjed om at du ikke ønsker besøk i denne perioden, så da hadde jeg vist til tidligere samtale og bedt henne på en pen måte om å respektere både deg og din mann som voksne mennesker.

Slik som hun holder på er respektløst og rett og slett direkte frekt!

Jeg tror jeg hadde reagert såpass at om billetter er bestilt så hadde jeg bedt henne om å forandre de, eller rett og slett bare la være å komme. Så får hun ta tapet på sin kappe (du har jo tross alt gitt beskjed om at du ikke ønsker besøk!!)...

Håper det ordner seg, prøv å ikke stresse og nyt den siste tiden med barnet i magen. Ikke la svigermor ødelegge hverken denne tiden eller den første tiden etter fødselen. Den er kun din, din mann's sin og såklart lille baby sin...

Så deilig å få sympati at tårene presser på her.

Både jeg og sambo har sagt det til henne en million ganger at vi ikke ønsker besøk i den tida. Vi kunne heller tenke oss at hun kom i begynnelsen av februar. Vi ba henne om å endre ferien sin, men nei det fikk hun ikke av jobben så hun blir å komme den 16. flybillett har hun også bestilt noe hun selvfølgelig trykket ut på facebooken min også.

Verken jeg eller sambo vet hva vi skal si eller gjøre. vi orker ikke mer mas fra henne før termin så akkurat nå gidder vi ikke si mer vi er rett og slett lei av å prøve å forklare det til henne for hun forstår ikke uansett.

Jeg har også gitt beskjed til ALLE venner og familie at ingen er velkommen på sykehuset. De eneste jeg kanskje vil ha besøk av er mormor og morfar og mamma. De kan heller forhøre seg om vi er klar for besøk når vi er kommet hjem. og dersom jeg ønsker besøk mens vi er på sykehuse skal jeg sende dem en melding. Så når svigermor bare presser seg på blir jeg virkelig fortvila.
Heldigvis for at mamma har sagt Ja til at svigermor kan komme å bo hos dem den uka hun er her, eller hadde jeg virkelig gått å gjemt meg med babyen min i ei hule!!!
Men jeg vil svært gjerne at mamma skal komme på besøk på sykehuset, men jeg tviler på at jeg føler å ha svigermor så nær. Det er snakk om en viss intimsone der man ligger og nettopp har født. sliten i kroppen og kanskje ikke føler seg så jah vakker akkurat....

Årh huff nå er det rett før jeg må ringe sambo og beordre ham hjem for jeg vil virkelig bare gråte nå...

Huff, så respektløst da!!! Hadde glatt sendt gubben ut i den striden, hun må jo skjønne at manikke er fit for fight med en gang man har fått barn. Og man ønsker jo å bli kjent med lille gull selv, i rolige omgivelser og uten for mye mas og jag.

Hun minner meg om min svigermor.. De troppa opp "mannsterk" den dagen jeg kom hjem fra føden, uten å ringe eller sende melding. Jeg tok med meg Emilie og satte meg på soverommet til de dro. ;) Mamma ringte for å spørre om det var greit at de kom, å da sa jeg at jeg var sliten og ville slappe av. Og det var ingen sure miner fra hennes side, hun hadde full forståelse..

Jeg hadde klikket i vinkel! Men nå kan jeg virkelig ikke fordra min svigermor da... Jeg hadde ikke godtatt det i det hele tatt, og hadde fått mannen til å ringe å minne henne på at dere ikke vil ha besøk rundt termin.

Jeg må si jeg skjønner deg sååå godt!! Her er det min familie som er "problemet" (de bor 50 mil unna). Jeg vil egentlig ikke ha besøk nå i julen heller, har sagt det til de på en litt pen måte, men de tar ingen hint og kommer allikevel... Jeg har ikke termin før 25. januar, men førstemann ble født 1 mnd før tiden... De mener selv at de ikke er til bry, men jeg syns det er slitsomt å ha de her (er sikkert en dårlig datter...). Gruer meg allerede til hun er født, og de vil komme med en gang. De har klart å bestille seg sydentur kort tid etter termin, og de må jo få komme hit før det... Min plan er i grunn ingen besøk første 2 ukene (da tenker jeg ikke nødvendigvis på ett kort kaffebesøk eller noe sånn).

Utrolig irriterende at familie skal presse seg på på den måten!!

Kjempekjedelig at det skal bli sånn. Det skaper jo så masse negativitet rundt fødselen, og det er jo ting som egentlig er helt unødvendig om folk bare hadde klart å se litt mer enn sine egne behov!
Hva mor/barn/far/søsken vil og trenger er det aller viktigste rundt termin og rett etter fødselen, det finnes det ingen tvil om i mitt hjerte. At familie trenger seg på er jo kun på egoistisk grunnlag.

Jeg er så heldig at jeg ikke synes det er noe problem at familien min gjerne vil være med meg. Har et veldig godt forhold til mamma (og håper hun vil hjelpe meg litt den første tiden) og pappa bor i Spania og kommer til Norge i slutten av Januar. Noe jeg setter stoor pris på. Dette er ting jeg har bedt om selv, og jeg vet at om jeg ber de om å holde seg vekke så gjør de det. Familien til BF bor i Alta (vi bor i Bergen) og har planlagt en tur ned i slutten av Februar. Noe som også er helt greit..

Håper det ordner seg for dere, og at familien skjønner å holde sin avstand. Er så dumt når det må gjøres noe negativt ut av noe som egentlig bare er positivt..

Siljon skrev:
Kjempekjedelig at det skal bli sånn. Det skaper jo så masse negativitet rundt fødselen, og det er jo ting som egentlig er helt unødvendig om folk bare hadde klart å se litt mer enn sine egne behov!
Hva mor/barn/far/søsken vil og trenger er det aller viktigste rundt termin og rett etter fødselen, det finnes det ingen tvil om i mitt hjerte. At familie trenger seg på er jo kun på egoistisk grunnlag.

Jeg er så heldig at jeg ikke synes det er noe problem at familien min gjerne vil være med meg. Har et veldig godt forhold til mamma (og håper hun vil hjelpe meg litt den første tiden) og pappa bor i Spania og kommer til Norge i slutten av Januar. Noe jeg setter stoor pris på. Dette er ting jeg har bedt om selv, og jeg vet at om jeg ber de om å holde seg vekke så gjør de det. Familien til BF bor i Alta (vi bor i Bergen) og har planlagt en tur ned i slutten av Februar. Noe som også er helt greit..

Håper det ordner seg for dere, og at familien skjønner å holde sin avstand. Er så dumt når det må gjøres noe negativt ut av noe som egentlig bare er positivt..

Jah det er utrolig kjedelig at det blir slik. Jah min egen mor vil jeg nok gjerne ha i nærheten men hun har sagt at jeg får gi beskjed om når hun skal komme osv. slik at hun kan respektere mitt privatliv.

Vi bor i stavanger og svigermor er ifra en plass mellom tromsø og alta så sjønne rjo at det må planlegges når hun skal komme. men synes da at det BURDE være opp til oss når hun skal komme, synes ikke hun har noen rett overhode til å bestemme det selv . Værste eg jo at vi har sagt til henne tusen ganger at hun er hjertelig velkommen i Februar!!! men det glir vist ikke inn i hode.

Det er så utrolig egoistiskt. Hun fikk ikke bytte ferien sin heller så da bestilte hun like så godt billetter sørover. Herregud kjenner jeg kommer til å gi blaffen i hele dama når hun kommer. Og kommer nok ikke til å tilgi henne med det første

Dette er mitt første svangerskap og jeg vil gjerne få lov å sette grenser og spesielt siden intimsonen min har endret seg så sterkt etter jeg ble gravid. Jeg føler absolutt ikke for å ligge der å være sliten og blø ut etter en fødsel med svigermor tilstede nei vet du hva.

Familie og kvinner SPESIELT burde jo forstå at man vil ha litt privat liv.

Så hun kan bare prøve seg da kommer jeg til å kjefte så til de grader... og hun kan bare prøve seg på å sette beina sine i mitt hus. og gjør hun det uten at det passer for meg, så kommer jeg til å gjemme meg på soverommet med lillepia vår.
Herrejesus. jeg var ikke å besøkte søstra mi på sykehuset en gang. Da hun ikke ønsket besøk....

RESPEKTER meg litt liksom huff.
jeg blir så utrolig stresset og sint av hele situasjonen. Vil så absolutt ikke ha svigermor tilstede!!!

Du og evt mannen har ikke mulighet til å være hos moren din da? så kan svigermoren din være hos dere og dere kan komme på "besøk" (til dere selv) når dere orker? Høres veldig banalt ut, men..

SizziJanuarspire<3 skrev:

Siljon skrev:

Jah det er utrolig kjedelig at det blir slik. Jah min egen mor vil jeg nok gjerne ha i nærheten men hun har sagt at jeg får gi beskjed om når hun skal komme osv. slik at hun kan respektere mitt privatliv.

Vi bor i stavanger og svigermor er ifra en plass mellom tromsø og alta så sjønne rjo at det må planlegges når hun skal komme. men synes da at det BURDE være opp til oss når hun skal komme, synes ikke hun har noen rett overhode til å bestemme det selv . Værste eg jo at vi har sagt til henne tusen ganger at hun er hjertelig velkommen i Februar!!! men det glir vist ikke inn i hode.

Det er så utrolig egoistiskt. Hun fikk ikke bytte ferien sin heller så da bestilte hun like så godt billetter sørover. Herregud kjenner jeg kommer til å gi blaffen i hele dama når hun kommer. Og kommer nok ikke til å tilgi henne med det første

Dette er mitt første svangerskap og jeg vil gjerne få lov å sette grenser og spesielt siden intimsonen min har endret seg så sterkt etter jeg ble gravid. Jeg føler absolutt ikke for å ligge der å være sliten og blø ut etter en fødsel med svigermor tilstede nei vet du hva.

Familie og kvinner SPESIELT burde jo forstå at man vil ha litt privat liv.

Så hun kan bare prøve seg da kommer jeg til å kjefte så til de grader... og hun kan bare prøve seg på å sette beina sine i mitt hus. og gjør hun det uten at det passer for meg, så kommer jeg til å gjemme meg på soverommet med lillepia vår.
Herrejesus. jeg var ikke å besøkte søstra mi på sykehuset en gang. Da hun ikke ønsket besøk....

RESPEKTER meg litt liksom huff.
jeg blir så utrolig stresset og sint av hele situasjonen. Vil så absolutt ikke ha svigermor tilstede!!!

Pass på at du står på ditt akkurat der. Min svigermor MÅTTE komme på sykehuset før jeg fikk flytta fra fødestua til barsel fordi hu skulle bort i helga. Jeg var helt utslitt etter nesten 1 døgn med heftige rier (ble satt i gang) og hadde ikke krefter til å ta den kampen der og da. Det angrer jeg sinnsykt på. Jeg var ikke klar for besøk og syns ikke det var noe særlig å ha folk inn der jeg lå i senga jeg født (rakk ikke over i fødesenga) med blodig laken, kateter og iv. Hu kom helt oppi senga og spurte om alt mulig og. Kjenner jeg blir sint bare jeg tenker på det. Og når legen kom for å undersøke meg ville hu ikke gi fra seg ungen og gå ut så jeg måtte be legen vente flere ganger før hu fikk rota seg ut. Helt jævli opplevelse!!

nesten samme problem her..
både svigermor og svigerfar har bestemt at dei skal komme her og være ei ukes tid 23 januar.. EG HAR TERMIN 27 januar.. er det mulig??????
gjett om mannen skal få sette dei på plass..!
dei vet eg er lite oppegående osv og dei mener det godt med at dei vil passe ungene mens me er på føden og for at eg skal få slappe av før fødsel, men slapper ikkje av med dei rundt meg og barnevakt klarer me alltids å skaffe.. søsteren til mannen er jo nermeste nabo...
kan ikkje svigerforeldre respektere oss? fint at dei vil være snille og hjelpe, men dei kan i det minste spør om det er en hjelp me vil ha..!!! ARG... kjempe sint og frustrert!!!!

håper våre menn tar kontrollen og holder svigers unna!!

Er det ikkje herleg med svigermødre... :) Mi svigermor har tatt imot dei to første jentene våre(ho er jordmor altså:)), men det var sjølvsagt mitt/vårt ønske. Å ha ho på besøk heime hos oss rundt termin, ville eg derimot ikkje ha hatt! Eg veit med meg sjølv kor sur og hormonell eg kan vera den siste tida, så eg trur ingen kunne tenkt seg å budd hos oss då! Håpar det ordnar seg til det beste!!

Jeg orker knapt en times besøk av min kjære mor eller søster nå engang jeg, enda det er over 2 uker til termin, så ikke søren om jeg hadde orket å ha besøk av svigermor, ihvertfall ikke mer enn 15 min av gangen :S

Og rundt fødsel er det den gravide (og litt mannen) som bestemmer. Ingen andre har rett til å trenge seg på eller bli sure/såret om de får et nei til besøk!

carinasverden skrev:
Jeg orker knapt en times besøk av min kjære mor eller søster nå engang jeg, enda det er over 2 uker til termin, så ikke søren om jeg hadde orket å ha besøk av svigermor, ihvertfall ikke mer enn 15 min av gangen :S

Og rundt fødsel er det den gravide (og litt mannen) som bestemmer. Ingen andre har rett til å trenge seg på eller bli sure/såret om de får et nei til besøk!

Min svigermor tar ikke et nei for et nei. For hun har nemlig bestilt seg billett så hun sa hun kommer enten vi vil eller ikke......
Yess kjempe flott....

Jaja jeg kommer ikke til å være med henne. og hvis hun våger seg inn på sykehuset så får hun så absolutt ikke komme inn hvis jeg ikke vil ha besøk.
Hun får gjøre som hun vil men hun har ingen adgang inn til soverommet vårt eller inne på sykehuset. såå sånn er det med den saken. nå har både jeg og sambo sagt det til henne en million ganger men det går bare ikke inn i hode.

Yess for svigermødre!!! Jaja er hun i mitt hus er det pokker meg jeg som bestemmer så hun har så absolutt bare med å adlyde!!

Jaja får bare krysse fingrene for at det går greit.. =)

Back
Topp