Svigermor!!

CasiopeiA

Forelsket i forumet
Jeg strikker en del selv, og både mamma, mormor,farmor og svigermor hekler og strikker. Syns det er gøy med hjemmestrikket, men svigermor tar litt av med strikkingen. Til nå har hun strikket 6 sett i str. 0-3 måneder og maser fortsatt om flere oppskrifter. Har jo lyst til at de andre(og meg selv) også skal strikke noe, men hun gir seg ikke.

Er det urettferdig av meg å si at hun må ta en pause i strikkingen?? Har forsøkt men da svarte hun: "Du kan ikke stanse meg." Årh!!!

Vil jo ha strikket tøy som jeg syns er fint, ikke bare finne en oppskrift på noe fordi hun MÅ ha noe å strikke på....

La henne strikke MANGE.....!!! Så kan du sende noen til meg hihi.... [;)]

Syns ikke du er urettferdig i det hele tatt. Hun er jo faktisk ikke alene om å skulle bli bestemor!!

Min svigermor er også ivrig, men på en litt annen måte... Hun er veldig oppifra.. Overivrig verbalt... Har klart å roe henne litt, men neste gang jeg prater med henne igjen er hun på samme vis. Siden broren min også blir pappa i løpet av året, synes min svigermor at mine foreldre har nok med det barnebarnet!!

Si i fra til din svigermor til hun roer seg litt med strikkingen!! Og finner du noen oppskrifter du liker, synes jeg du skal gi de til noen av de andre som også vil strikke til den lille [:)]

know the feeling, min strikker i vei uten å spørre. Har vel som dere sikkert har skjønt kapitulert litt når det gjelder henne..

Si ifra, jeg vet at det ikke alltid hjelper, ønsker deg lykke til..

Du kan jo gi henne i oppgave å strikke i litt større str, eventuelt selge videre til oss, hehehe

Jeg hadde nok gått og sett etter fine oppskrifter og spurt henne om hun kunne strikket i større størrelser, da du er redd for at du ikke får brukt alle de fine tingene i den minste størrelsen..... Finner du mønstrene selv, får du hvertfall noe du synes er fint:-) Jeg er ikke flink å strikke selv, så jeg blir glad for at mamma og svigermor strikker til babyen. Men skjønner at det blir litt irriterende når du strikker selv. Tenk at du har et luksusproblem og at du ikke bør lage unødvendig styr for det. Prøv å hør om hun kunne ha strikket noe annet som fine tepper ol (Det tar mye tid og holder henne i arbeid en stund;-))

Pass på svigermor er svigermor.....ikke fornærm henne for dette , prøv å vri det til noe positivt selv om det er vanskelig å se det når man er hormonell:-)

hehe luksusproblem du har fått deg.... bare å si at du trenger større størrelser eller noe annet eller at nå trenger du ikke fler sett. nå kan hun strikke sokker eller votter eller sånn.. viktig å si fra så det ikke blir ett iriitasjonsmoment .er jo en snill svigermor du har da egentlig, som engasjerer seg. vet om flere der svigermoren bryr seg null og niks

Er bare å sende hit da! [8D]

Haha, ja litt enig med de andre her som kaller det et luksusproblem[;)][;)] Men skjønner at det kan bli litt mye når det er mange som strikker, og babyen skal jo rekke å bruke klærne og ja! Men hun kan vel ikke bli fornærmet hvis du spør om hun kan begynne å strikke litt større størrelser også??

ORIGINAL: Markmusa

La henne strikke MANGE.....!!! Så kan du sende noen til meg hihi.... [;)]

Signerer! [8D]

Men du kan sikkert finne noen fine oppsrkifter i litt større str også? Masse fint i strikk.
Ikke så mye man får brukt strikketøyet helt i begynnelsen heller, går fort i body og strømpebukse når man er hjemme! Høres derfor ut som du allerede har fått det du trenger! (se quoten....hihi)

Nesh la henne strikke da?? [:D] Det gjør da vel ingenting... Hvis det er hennes glede? Bare legg det du får i skapet og bruk det du selv vil? Du velger jo selv om du skal bruke det mamman din har strikka eller det hun har strikka..... [;)]

Vi sa ifra til både mamma og svigermor. Heldigvis hørte de på oss. Men hvis ikke kan du jo ønske deg større størrelser, tepper, gensere til deg selv og mannen, ullsokker til dere, etc...

Men skjønner utfordringen. vanskelig når de ikke vil høre...

Ser jo at dette er et luksusproblem, men prøver å si på en grei måte at hun må ta det litt rolig og at vi kommer til å få masse når barnet blir født.. Har ikke samvittighet til at hun sitter og strikkker hele dagen og bruker MASSE penger på garn og så skal jeg bare legge det bort fordi jeg ikke får brukt det eller ikke liker det.

Men kan jo i værste tilfelle lage meg en liten salgsbod her[:D]

Har gitt henne oppskrifter på tepper og kjøreposer i alt fra 0-12mnd, sommer og vinter litt etter årstidene... og de er alt ferdige...

Hele frustrasjonene min er egentlig at hun ikke respekterer mine ønsker oppi alt dette... Jeg tar hele svangerskapet ganske piano, og får helt noia når hun stresser og maser sånn.. Jaja... Bedre at hun bryr seg enn at hun ikke bryr seg i det hele tatt, kanskje???

Gir beskjed hvis det kommer noe til salgs!!! Fortsatt god påske alle Septembermammaer!!!!
Denne mammaen skal straks ut i sola og få seg en fregne eller to til på nesa[;)]

Back
Topp