Svigermor... Sukk

Gravid15

Forelsket i forumet
Hva skal man si da!?

Her er hun SÅÅ bestemt på at hun SKAL være med på fødsel, og SKAL være med når vi drar hjem fra sykehuset med lille..

Ikke vil jeg ha henne med på fødsel og ikke vil jeg ha henne hengende rundt oss til etter vi er komt hjem heller.. Føler at det er min og mannens opplevelser som bare vi skal dele sammen oss 2, ikke sammen med hans mamma..
Virker som hun skal konkurrere med alle andre når det gjelder alt.. Første som skal holde, ta bilde, skifte bleie, kle på, bade, osv.. Blir helt svett av å høre på alt hun sier :(

Omg, da håper jeg at du eller partneren din gir hun klar beskjed om hvordan DERE vil ha det?
Ta det nå, ikke vent til dere står midt oppi det..

IKKE greitt! Å hun kan faktisk ikke bli med på alt det hvis hun får beskjed om at det ikke er greitt!
Hva sier mannen din til dette ?

DU skal ikke behøve å si noe, er mannen din sin jobb å fortelle sin mor hvordan dere vil ha det. Vil ikke du ha med svigermor og ønsker at hun skal roe ned litt skal han ta den kampen med henne. Rett og slett ufint av svigermor å trenge seg på sånn.

Hadde det vært din mor som hadde vært påtrengende hadde det jo vært naturlig at du snakket med henne også.

Enig me dei over! Detta ska du ikkje finna deg i, og det e helle ikkje din jobb å snakka me na, men mannen din..

Men koffer gi beskjed når ting skjer? Her gav me ikkje beskjed te noen før ette hu va født. Litt værre denna gong for me vil jo trenga barnavakt :) Men om det e dåkkas første så ikkje gi beskjed før dåkke føle dåkke klar <3

Syns mannen din skal skal si klart ifra om at fødselen og dagene etterpå er deres tid, ikke hennes. Avtal besøk osv sånn som dere vil ha det, ikke la henne ture frem som hun selv vil. Dere trenger å bli kjent med den lille og finne deres egne rutiner på ting ut innblanding av svigermor!

Sånn var min svigermor også. Men hu gjorde ingen av delene. Vi hadde nektet hu å komme inn hvis hu hadde funni på det. De fleste sa egentlig det samme om å være først osv. Men heldigvis så veit man ikke når man føder. Hehe. Sist var de fleste bortreist så vi fikk være der i fred litt.

Mammen min har nesten samme oppførsel ikke helt der, men hun klarte å lire ut en misnøye mot gubben her for dagen, men jeg lovet henne at han skulle sende en melding til henne når vi var på vei til eller er på sykehuset, men at hun ikke skulle forvente å brase inn sånn helt uten videre og ta over jobben til gubben siden han ønsker å være der under hele perioden!

Tror heller hun ikke blir så veldig fornøyd da vi antagelig viss vil trenge hjelpen hennes hjemme med hesten XD

Som alle andre sier. Det der er mannen din sin jobb å ta opp med henne. Det er ikke greit at hun skal brase på. Det er en opplevelse som er forbeholdt dere, og dere trenger å få ro i tiden etterpå! Ingen kan forvente at dere skal ville ha masse besøk i dagene etter fødsel. Hadde aldri latt svigermora mi være med på fødsel! Det er jo bare ikke naturlig i det heletatt... Syns ikke det er naturlig å ha med mamma heller for den saks skyld..

Han har prøvd, vi alle har prøvd, men hun tar det bare IKKE til seg!
Svigerfar har sagt at vi skal bare holde helt stilt når ting starter, så skal han gjøre så godt han kan for å holde henne unna sålenge som mulig.

Mannen skiftet lås på døra vår idag fordi hun har nøkkel hun ikke vil gi fra seg. Han er veldig støttende og skjønner at hun er "smågal", og han vil såklart også at disse øyeblikkene blir våre øyeblikk og ikke hennes.

Men det er såå slitsomt med alt maset hennes :( og jeg er redd for hva hun kan finne på om hun skulle skjønne at vi er på føden feks :(

Herregud.. Kjenner jeg blir oppgitt! Håper virkelig dere kommer til en løsning sammen, slik at fødselen og tiden etter blir slik DU og mannen din har tenkt det. Det handler tross alt om dere nå. Veldig egoistisk tanke og handling å oppføre seg slik som din svigermor synes jeg.. Hmmmf...

Må si jeg får så vondt av deg:(
Skal kopiere min svigermor å sende henne til deg jeg :) ❤️
Jeg hadde med min mor på min første fødsel , ( annen bf på mine to eldre barn ), noe som var helt naturlig og bra, andre var hun på ferie. Men jeg har ett så godt forhold til svigermor (og bf til sin mor) at om han hadde følt trygghet i å ha henne tilstede under fødsel så hadde jeg satt pris på det . Unner alle en slik svigermor (selv om jeg er VELDIG glad for at sambo vil at d skal være bare oss to :) ❤️

E det mulig?!

Men husk at når dåkke komme på sjukehuset så kan hu ikkje bare busa inn.. Hu må faktisk først finna ut kor dåkke ligge og noen på avdelingen e nødt å følge na te rett rom. Be om at de ikkje onna noen omstendigheter ska oppgi om dåkke e innlagt elle om hu sko fått nyss i det, be de om å se at pasienten kan ikkje mottar besøk. Hu herent hørres jo heilt gal ut...

Uff, får helt vondt av deg. Hun må da forstå at dette er deres tid og ikke hennes??
Det at dere i tillegg må skifte lås på døra er jo virkelig helt villt! For en oppførsel! Tror jeg virkelig hadde satt hardt mot hardt, sagt at hvis hun ikke roer seg ned å gir dere tid for dere selv, kan hun bare glemme å komme på besøk i det hele tatt. Dette er deres tid!
Det er hardt for kroppen å gjennomgå en fødsel, og i etterkant trenger man virkelig ikke mas og hysteriske mennesker rundt seg!
Håper virkelig dette går seg til, lykke til!

Omg...å jeg som ble forbanna sist da svigermor kom busende inn halv åtte på morgenen bare 20 minutter etter jeg hadde sovna etter en lang natt med fødsel. Hun jobber nemmelig på sykehuset og kom innom før hun begynte på jobb, først av alle da såklart. Da var jeg paff og nærmest på gråten. Mamma og samboeren hadde vært med meg på fødselen og hadde dratt derfra i halv 7 tida etter den lange natta..det var den søvna liksom. Nå er det heldigvis blitt så strengt på sykehuset ang besøk at denne gangen satser jeg på at det skal gå greit..mamma Og pappa kommer selvfølgelig til å få vite noe med en gang siden de må passe på jenta vår på 5...håper det ordner seg for dere når det kommer til stykket, jævlig irriterende å ha det slik da :(

Det er jo bare å si ifra på sykehuset da, at hun ikke er velkommen under fødselen.. Jeg foreslår at du skriver ett fødebrev, der kan du skrive opp ønsker og redsler i forbindelse med fødselen også.. :-)

Back
Topp