Svigermor som hjelper til

Forventer ikke at hu gjør noe husarbeid når hu er her å ha barna..
Men hu er så snill så bruker å rydde stue og kjøkken for meg...

Og når jeg var på føden, ryddet og vasket hu alle rom og vasket alt av skitne klær, og der var MYE for vi hadde akuratt flyttet[:)]

vet ikke hvor grensen går, for svigermor har aldri gjort noe som jeg mener er å trå over grensa [:)]

Greit med støvsuging..
Men IKKE rydding og flytting på ting.. Og hvertfall ikke klesvask.. [8|]

Værsegod, go ahead.

MAMMA derimot, da finner jeg aldri noen ting igjen. Hun ommøblerer som hun liker, fjerner ting, kaster ting uten tillatelse osv osv.

hun får ikke vaske klær! ellers må hun gjerne både plugge inn støvsuger, danse rundt med moppen, rydde kjøkken ol...

Her har svigermor passa E et par ganger etter fødselen. Da var det ryddig og fint når jeg kom hjem[;)]. Hu sa ifra til meg at jeg bare måtte si ifra hvis hu ikke skulle gjøre noe, men hu gjorde det bare for å være snill- og det er hu!!
Tusen takk, svigermor! <3

Husarbeid som og vaske gulv, tørke støv.. uten og rote i tingene.. vaske klær klarer jeg selv, men brette dem som henger på stativet er nå greit.. senga og soverom er også en plass hun kan holse seg unna[:)]

Om hun skulle gjort husarbeid måtte jo dette vært om hun var barnevakt mens barna sov. tiden på dagen skal bukes til og leke med barna[:)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

De må gjerne vaske til krampa tar dem for meg, både mor og svigermor, men klesvasken tar jeg selv![8D]
Og soverommet.. De får ikke nærme seg soverommet mitt![8D]

Sign :)

Her er det ingen som vasker og rydder annet enn meg og mannen, men hadde ikke kjefta på dem om jeg kom hjem til shina hus. De sitter aldri barnevakt her uansett siden de bor litt unna, så det er aldri noen "problemstilling" her i huset.

undertøyet er litt vel privat[8D]

grrrr hun trosser mine grenser vertfall!...

kan ikke fordra at i det jeg setter meg ned et secund hopper hun opp å rydder ettr meg selv om jeg sier jeg skal ta det måtte bare hive i meg noe mat f eks.. hater å føle meg som dritt unge som ikke kan ordne opp selv!!

grrrrrrrrrrrrrr

men hvis jeg ikke hadde vært hjemme, hadde jeg ikke brydd meg om hun hadde rydda på kjøkkenet liksom eller rydding generelt.. men irriterer at hun rydder rundt meg mens hun er her...

heilt topp det[:D] hu tar vinduene innimellom[:D]

Jeg har en svigermor som vakser hus og klær titt og ofte. I begynnelsen så hattet jeg det siden jeg mente det var jeg som bestemte når og hvor mye vi trengte å vaske og slikt.
Mens nå som jeg slitter så med helsa så setter jeg pris på all hjelpen ho gir oss
Når ho er her så rydder ho,setter i og ut av oppvaskmaskinen, går kjapt over gulvene hvis det trengs, elger lekene til ungene på rommet

om hun plutselig bare hadde vaska her når hu skulle være med barna hadde jeg IKKE blitt gla.
det vil jeg gjøre selv og hadde tatt det som om hun ikke mente det var rent nokk hjemme hoss oss.
blæh ikke greit[8D]

ORIGINAL: 3høstskatter

om svigermor vasker og sånn her hjemme, bryr jeg meg ikke noe om. Er jo samme om det hadde vært min mamma. jeg har ikke noe og skjule

Nå bor svigermor desverre litt langt unna og har enda ikke passet guttungen på grunn av det.
Men mine foreldre passer han ofte, og min mor legger gjerne sammen klær, tar kjøkkenet og slikt når lillemann har lagt seg. Forventer det absolutt ikke, men det gjør meg ikke noe heller må jeg si [:D]

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: Sandradee*

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Jeg har det ryddig og rent når folk kommer på besøk, så jeg har aldri måttet ta stilling til dette.

Hvordan klarer dere å ha det rent og rydding til enhver tid da?

I tillegg til mann, barn og full jobb.

Jeg har jo ikke sagt at jeg har det rent og ryddig til enhver tid - men når jeg venter besøk, så rydder og vasker jeg først. Hvis jeg får uventet besøk så er det uansett ikke så mye å rydde - kanskje bare noen hybelkaniner her og der, hvis det er noen dager siden sist støvsugeren gikk, eller et par klesplagg på badegulvet.

Det er ikke magi - det er egentlig bare å gjøre det til en vane at alle voksne og evt. alle kapable barn i huset rydder opp etter seg selv etter hver aktivitet.

Min mann trenger forresten ikke så mye oppmerksomhet at det avleder meg fra husarbeidet (måtte bare kommentere det, siden du oppgir mannen som grunn til å ikke rekke over alt, haha  [:D]). Han bidrar også selv, så det går bra.

Ser for meg at hvis noen skal få lyst til å rydde og vaske hjemme hos andre så er det kanskje grunner til det. [8D]

Back
Topp