Svigermor som hjelper til

kathrine80

Glad i forumet
Hva synes dere er over grensen med hva en svigermor gjør?

og hva synes dere om at hun vasker hjemme hos dere om hu passer barna?

Det kommer litt ann på hva hun gjør.. Hvis hun hadde vært hos oss for å passe barn synes jeg hun skulle brukt tiden til det.. lekt og kost med de... hvis hun hadde ryddet litt og dratt over med støvsugeren hadde det vært greit... men hvis hun hadde holdt på å vaske og ordne alt som er, inne på soverommet og kriker og kroker på badet, da hadde jeg synes det hadde vært for mye..
Synes hun først og fremst skal bruke tiden på barna.

Kommer an på om man har bedt om hjelp til husarbeid eller ikke.

Sist svigers var barnevakt rydda de etter middagen, og jeg syns det er supert (vi hadde spist middag sammen). Mine foreldre vasker gjerne badet og støvsuger når der barnevakt (når mini er lagt), MEN det er avklart at vi gjerne tar i mot litt hjelp. Hadde nok ikke satt pris på at de startet på det helt av seg selv.

Om hu skulle settet på en vask og gravd i skittentøyet vårt.. Og vaske dassen, det tror jeg hadde vært litt krenkene og lurt på om jeg ikke hadde gjort en god nok jobb lissom [&:]

Men nå har jeg vel egentlig ikke en svigermor og bf sin mamma bor i sverige så jeg kan puste lettet ut [8D]

Tja, min svigermor skal komme fra der hun bor (et annet land), for å hjelpe til og for å se bebisen når hun blir født. Tror ikke jeg hadde hatt noe imot at leiligheten blir vasket! [:D] men ommøblering og sånt blir litt mye [;)]

om svigermor vasker og sånn her hjemme, bryr jeg meg ikke noe om. Er jo samme om det hadde vært min mamma. jeg har ikke noe og skjule

Hun må gjerne vaske husvask for meg, hehe.
Hun gjør somregel ett eller annet når hun er her, bretter klær, eller rydder ut eller inn av oppvaskmaskinen, eller vasker gulvene.
Jeg er bare glad for å slippe jeg.

Ingen som hjelper oss her hjemme, men synes svigermor og mor bør få lov til like mye, da de har hvert sitt barn i det huset[:)]

Hadde IKKJE likt om ho kom å vasket hos meg. [:)] (Hadde nok ikkje skjedd uansett, har sett huset hennes...)
Vil heller ho skal vere med ungen:)

Jeg hadde bare takket og vært sjeleglad for at hun var så snill og hjalp til.. Er flere ganger hun har hengt opp nyvasket tøy eller bretta sammen det som henger på tørkestativet og jeg reagerer ikke negativt på det... Jeg VET at jeg ikke gjør en god nok jobb med huset her, så jeg blir ikke fornærma nei..

Det hadde virkelig vært meg en sann glede [:D]
Men nå er det jeg som bor hos svigermor en periode med barn og dyr (kæll er igjen i hjemfylket)...
så her er det jeg som lager middag til henne og støvsuger hennes hus og jeg kan finne på å vaske hennes dass.
Kan virkelig ikke tenke meg at ho tar det ille opp heller. Ho jobber lange dager og setter nok bare pris på det.
[:)]

Støvsuging og sånne overfladiske ting hadde vært ok, men rydding og omorganinsering hadde jeg ikke likt. Har ingenitng å skjule, men synes det er greit å ha litt privatliv....

Men nå har jeg en svigermor som heller bør fokusere på å rydde sitt eget hus, så å gjøre noe hos meg er vel (heldigvis) det siste hun tenker på!!

Jeg har det ryddig og rent når folk kommer på besøk, så jeg har aldri måttet ta stilling til dette.

Jeg har er svigermor som går laaangt over streken når de passer mini hjemme hos oss. Helt greit at hun vasker og rydder oppvask osv, men når hun begynner å henge opp bilder og sette opp pynte ting rundt omkring da, har hun gått for langt.[:@]

uansett hvor ryddigt vi har det når de kommer så har hun gjort et eller annet når vi kommer tilbake. Hun kan finne på å ta ut tøyet fra tørketrommellen og henge det opp istedet for (om hun absolutt må gjøre noe med det) sette på tørketrommellen istedet. Hun flytter på ting, jeg legger de der de skal være, hun flytter på dem.

En ikkeeksisterende problemstilling. Her har ikke svigermor behov for å hilse på ungene engang, selv om vi hør bare 1 time unna hverandre... [:'(]

Jeg bryr meg ikke, for med 4 unger, hus og jobb ja da er jeg bare gla i den hjelpa jeg kan få..
Ho kan komme extra tur bare for og hjelpe meg i huse...

Fantastisk svigermor

ORIGINAL: Que

Jeg hadde bare takket og vært sjeleglad for at hun var så snill og hjalp til.. Er flere ganger hun har hengt opp nyvasket tøy eller bretta sammen det som henger på tørkestativet og jeg reagerer ikke negativt på det... Jeg VET at jeg ikke gjør en god nok jobb med huset her, så jeg blir ikke fornærma nei..

ho kan vaske og støvsuge så mye ho vil, men IKKE vaske klærne våre.. synes det er ekkelt at ho skal rote oppi skittentøy korva med brukt undertøy i..! 

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Jeg har det ryddig og rent når folk kommer på besøk, så jeg har aldri måttet ta stilling til dette.

Rydde i skuffer og skap, samt røre skittentøyet.

Back
Topp