Svigermor fra helvete

AktivHverDag

Andre møte med forumet
Forrige uke opplevde jeg det som til nå har vært den værste opplevelsen i mitt liv. Vi var på cafe og min lille Aksel på 7.5 mnd fikk kokende vann over seg. Det bar rett på akutten, les mer [link=http://aktivhverdag.blogspot.com/2011/02/mammahjerte-har-det-veldig-vondt.html]HER[/link]

Når nå det største sjokket har lagt seg har jeg begynt å irritere meg forferdelig over ett av kvinnemenneskene som var tilstede på cafeen når dette skjedde. Dette må ha vært det man kaller En Svigermor fra Helvete? Jeg forstår rett og slett ikke at det går ann å oppføre seg slik.

Historien kan leses [link=http://aktivhverdag.blogspot.com/2011/02/vei-dine-ord-for-tankens-kraft-er-strre.html]HER[/link]

Hvordn hadde dere taklet en slik dame?

Har noen vært borti noe lignende?

vett ikkje om du kanskje var litt "høg på adrealin" akkurat når hu "svigermora" sa det, men det kan jo væra at hu bare ville forsikra seg om at dere skulle ta han med til lege? og at hu blei redd hu og, derav babbel om familie osv.

God bedring til gutten din[:)]

ORIGINAL: lykkeligmamman

vett ikkje om du kanskje var litt "høg på adrealin" akkurat når hu "svigermora" sa det, men det kan jo væra at hu bare ville forsikra seg om at dere skulle ta han med til lege? og at hu blei redd hu og, derav babbel om familie osv.

signerer denne

god bedring[:)]

Så det måtte en slik hendelse til før du fant ut at ungen ikke skulle gråte seg i søvn?
Jeg syns du overreagerer. Som lykkeligmamman sier, jeg tror nok det var du som var preget av situasjonen og ikke nødvendigvis denne damen det var noe forferdelig galt med.

Først og fremst på mamman,du gjorde det kunne kunne for gutten din når ulykken skjedde.
Og det er godt han har det fint nå,han glemmer dette men du kommer til å huske dette hele livet.

Så over til "svigermonstert":Det er alltid enkelte kjærringer som må spy om seg med ord og klager i sånne situasjoner,desverre er det alltid ei sånn ei på en cafe`,i butikken,på gaten osv.
Enkelte føler at de hjelper til med å spy om seg med ord.
Hadde hun virkelig brydd seg så kunne hun sagt noe sånn som-unnskyld meg,hvordan går det med den lille gutten,har dere fått tak i legehjelp?eller skal jeg se om jeg kan få tak i legen over her? f.eks.
Men som mamma er det jo sårende at folk skal "bry"seg med kommentarer når man føler seg så hjelpesløs og kanskje skyldig tom.

Men hadde det vært meg så hadde jeg nok sagt noe sånt som:Nei visste ikke at det var lege over her nei,men du kan jo gå opp å høre om de kunne brodert en hardangersøm over kjeften din,for å spare resten av verden for kjeften din...

Men jeg pleier å hisse meg opp i pressa situasjoner...så mulig damen bare mente det beste..men det er ikke lett å se når man er i en sånn situasjon

Tror jeg hadde svart enten med en god salve nordnorske gloser, eller evt "Unnskyld meg, men ikke for å bry meg, men hva i pokker har du med denne saken å gjøre? Og hva i himmelens navn vet du at vi blir å gjøre/ikke gjøre?? Tror du vi nå går hjem og later som om ingenting har skjedd?" [:@]
Men hadde nok gitt dette "o'så kloke mennesket" det første alternativet mitt [;)] For det er en ting å kommentere på den måten, det andre er å faktisk bry seg om ungen og spørre om det er noe man kunne gjøre for deg/dere...

Ønsker nå gutten din god bedring [:)]

ORIGINAL: Sicily

Så det måtte en slik hendelse til før du fant ut at ungen ikke skulle gråte seg i søvn?
Jeg syns du overreagerer. Som lykkeligmamman sier, jeg tror nok det var du som var preget av situasjonen og ikke nødvendigvis denne damen det var noe forferdelig galt med.

Sign!

ORIGINAL: Pontus

ORIGINAL: lykkeligmamman

signerer denne

god bedring[:)]

hei. skjönner at ble irritert, redd og sint. mange fölelser som racer gjennom hodet paa faa minutter.

samme skjedde med min sönn for noen mndr siden han fikk varm te over armen. saa vet hvordan du har det. han har fortsatt arr, men legen sier det vil gaa vekk etter en stund. föler med deg!

Stakkar gutten din, men i grunn så tror jeg bare den gamle damen ville hjelpe, og informerer om at det var lege i nærheten... Hvis du mener det der er svigermor fra helvete, har du ikke møtt mange "onde", nesevise, bedrevitende svigermødre!!

God bedring til gutten din

ORIGINAL: Søte frøken

Uff, stakkars liten. Ser ut som du gjorde alt riktig. Gamle kjærringer blander seg litt for mye. Hun kunne heller spørre om det var noe hun kunne gjøre for å hjelpe til enn å åpne den stygge kjeften og kritisere.

sign

Ja selvfølgelig var jeg høy på adrenalin, jeg var i sjokk!....og jeg prøvde der og da og ikke høre hva denne damen sa. men alle som jeg har snakket med i ettertid som var tilstede har nevnt denne damen og hennes kommentarer.

fakta er at hun hadde vært tilstede hele tiden, men hun hadde selvølgelig ikke kjennskap til at vi hadde vært på telefon med både fastlege i etagen over som ba oss ringe rett til sykehuset. vi hadde også snakket med akutten, som hadde bedt oss om å komme rett inn.

det er ikke det som er hovedpoenget her.

Det som virkelig fikk meg til å reagere i ettertid (og som innlegget hovedsakelig handler om) er at hun kritiserte dagens mødre for å ta lett på ting og ikke se alvor i situasjoner.

Jeg er utrolig god på å se alvor i sitasjoner, egentlig litt for god...noe som jeg tror mange av dagens mødre kan signere.

At jeg lar min sønn vanligvis sovne på egenhånd i sin egen seng når han legges for kvelden er en helt annen diskusjon.

I sjokk av noen av uttalelsene noen kommer med her så vil jeg bare gi deg en god klem og ønske sønnen din masse god bedring![:)]

Vet ikke helt om det er fordi du har litt dårlig samvittighet for det som skjedde med gutten din at du skriver innlegg som dette. Uhell skjer, alle barn går igjennom traumer, det er ikke til å unngå. Det gikk bra med han, heldigvis. Andre er ikke så heldige, barn dør pga fall, brannskader, at de får i seg medisiner etc. Men å skrive et innlegg på offentlig forum om denne dama som faktisk opplyste om at det var en lege tilgjengelig i etg over. Det skjønner jeg ikke. At du skriver at hun er fra helvete, veldig barnslig og urespektfullt av deg. Og faktisk ærekrenkelse, og hvis hun leser dette kan hun anmelde deg. Hva du ønsker å oppnå ved å spy ut av deg så masse stygt om en dame du faktisk ikke kjenner skjønner jeg ikke. Beste du gjør er å glemme dama i saken, tenk heller over hva som kom godt ut av denne saken.. Du kommer til å være mer forsiktig med at folk har varmt vann etc i nærheten av gutten din og unger i det hele tatt, sant? Og gutten din kom it av dette uten store skader. Glem denne dama syns jeg.

ORIGINAL: minoja

Tror jeg hadde svart enten med en god salve nordnorske gloser, eller evt "Unnskyld meg, men ikke for å bry meg, men hva i pokker har du med denne saken å gjøre? Og hva i himmelens navn vet du at vi blir å gjøre/ikke gjøre?? Tror du vi nå går hjem og later som om ingenting har skjedd?" [:@]
Men hadde nok gitt dette "o'så kloke mennesket" det første alternativet mitt [;)] For det er en ting å kommentere på den måten, det andre er å faktisk bry seg om ungen og spørre om det er noe man kunne gjøre for deg/dere...

Ønsker nå gutten din god bedring [:)]

ORIGINAL: 2*små

I sjokk av noen av uttalelsene noen kommer med her så vil jeg bare gi deg en god klem og ønske sønnen din masse god bedring![:)]

ORIGINAL: AktivHverDag

Ja selvfølgelig var jeg høy på adrenalin, jeg var i sjokk!....og jeg prøvde der og da og ikke høre hva denne damen sa. men alle som jeg har snakket med i ettertid som var tilstede har nevnt denne damen og hennes kommentarer.

fakta er at hun hadde vært tilstede hele tiden, men hun hadde selvølgelig ikke kjennskap til at vi hadde vært på telefon med både fastlege i etagen over som ba oss ringe rett til sykehuset. vi hadde også snakket med akutten, som hadde bedt oss om å komme rett inn.

det er ikke det som er hovedpoenget her.

Det som virkelig fikk meg til å reagere i ettertid (og som innlegget hovedsakelig handler om) er at hun kritiserte dagens mødre for å ta lett på ting og ikke se alvor i situasjoner.

Jeg er utrolig god på å se alvor i sitasjoner, egentlig litt for god...noe som jeg tror mange av dagens mødre kan signere.

At jeg lar min sønn vanligvis sovne på egenhånd i sin egen seng når han legges for kvelden er en helt annen diskusjon.

så klart ville hu kritisere deg for å ta lett på situasjonen om hu såg ungen få varmt vann på seg og dere ikke stakk innom legen. skjønner at hu var nebbete osv. men tenk saken fra flere sider før du kaller henne hor&helvete[;)]

må bare legge til at eg skjønner forferdelig godt kor grusomt det må ha vært for deg/dere. Me klarte å mista(hu kasta seg bakover i det pappan gikk forbi) oppi ei gryte med 60-70 grader varmt vann då hu var 4 mnd. men gikk bra , ingen arr i ettertid. men fytti kor eg hylgrein, nesten meir enn hu[:(]

Synes det er rart å se at såpass mange her synes at frekke kommentarer fra bedrevitende eldre(kan jo selvsagt være yngre også) bare skal aksepteres og godtas...skjønner virkelig ikke at sånne folk skal ha rett til å gå rundt å spy opp oppgulp, også skal man bare stå å se/høre på og si: "Ja og ha, og takk og adjø!" Da er det bedre å få stoppa kjeften på slike ufyselige kvinnfolk! [:'(]
Som sagt en ting er å oppriktig bry seg om andres ve og vel, noe annet er å kommentere alt og alle høylytt i hytt og pine...

forstod ikke hva dette hadde med "svigermor fra helvete"
hun kom med en kommentar, kom hun med flere?

ORIGINAL: Sicily

Hæ?
Skjønte ikke den, jeg.
Men signerer resten. Kan se for meg en stresset situasjon, og at signaler blir misforstått. Fokuser heller på at du gjorde en god jobb heller enn at en fremmed dame sa en setning du synes var slem.

Back
Topp