Svigermonstre

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Aaah jeg er så oppgitt. Etter vi fikk lille tuppa har svigers forandret seg helt.. De er skilt, men har bestemt seg for å være skikkelig vanskelige seg imellom tydligvis og de ringer hverandre titt og ofte for å diskutere. Uten å gå inn på detaljer, men svigermor klarer tydligvis ikke godta at hennes eldste sønn nå har startet med å lage sin egen familie. Hun ringer å klager til han over hver minste ting når hun har tilbrakt tid med meg og lillemor, ikke på hvordan jeg er som mor men på at jeg tok opp telefonen å leste en melding fks, da følte hun seg ikke velkommen. Svigerfar har gått rundt å surmulet i 2 mnd og sier han ikke kjenner igjen sin sønn, fordi han nå har litt mer å forholde seg til med en baby i hus.. Kjenner jeg blir sliten, lei meg og må gå på konstant tåhev. Blir så oppgitt! Vi har vært sammen i 5 år, og de var super hyggelige før lillemor kom, nå er de krevende og de gjør alt i sin makt for å skape problemer.. Og nåde oss hvis mine foreldre får tilbringe en dag mer med lillemor enn hva de får. Det er en konstant konkurranse og en kamp :(

Noen andre med krevende sviger/svigers?
 
Har ikke noe vanskelig forhold til verken svigermor eller mine foreldre (som er skilt, og ikke snakker sammen), det er litt logistikk å arrangere ting da min mor og far ikke går så godt i samme lokale. Men dersom jeg tydeliggjør overfor begge at de har å oppføre seg, går det greit.. Ikke helt samme greia, men..

Mitt råd er at dere setter dere ned med svigerforeldrene dine og snakker sammen. Fortell hva dere ønsker og hvordan. Da har de noe å forholde seg til, og dere kan muligens unngå mye unødvendige konflikter på sikt.. Viktig å si fra hva man syns er greit og ikke.. :)
 
Har ikke noe vanskelig forhold til verken svigermor eller mine foreldre (som er skilt, og ikke snakker sammen), det er litt logistikk å arrangere ting da min mor og far ikke går så godt i samme lokale. Men dersom jeg tydeliggjør overfor begge at de har å oppføre seg, går det greit.. Ikke helt samme greia, men..

Mitt råd er at dere setter dere ned med svigerforeldrene dine og snakker sammen. Fortell hva dere ønsker og hvordan. Da har de noe å forholde seg til, og dere kan muligens unngå mye unødvendige konflikter på sikt.. Viktig å si fra hva man syns er greit og ikke.. :)

Har snakket med dem sikkert 5 ganger på 4 måneder. Senest igår, men da på en litt strengere måte. Det har vært VELDIG mye, men jeg orker ikke å skrive alt eller gå i detalj. Det har gått såpass langt at samboer har sagt han snart ikke orker mer av dem viss de fortsetter. Håper bare at praten igår hjalp. Er virkelig ikke vant til slikt, synes det er ekkelt, trist og til og med litt flaut :/
 
Kan faktisk ikkje setta meg inn i ein sånn situasjon, då eg har vanskli for å forstå at voksne folk kan oppføra seg på den måten!!!
Håpa da ordna seg, og at dåke kan vèr samla som ein familie i lykkelige omstendighetar;)
 
Har snakket med dem sikkert 5 ganger på 4 måneder. Senest igår, men da på en litt strengere måte. Det har vært VELDIG mye, men jeg orker ikke å skrive alt eller gå i detalj. Det har gått såpass langt at samboer har sagt han snart ikke orker mer av dem viss de fortsetter. Håper bare at praten igår hjalp. Er virkelig ikke vant til slikt, synes det er ekkelt, trist og til og med litt flaut :/
Får håpe det synker inn.. :)
Alltid trist og flaut når godt voksne mennesker ikke greier å oppføre seg som folk.. :/
Lykke til, iallfall! Sender en klem, og håper det ordner seg.. :)
 
Veldig trasig at de ikke kan oppføre seg som voksne ja. Jeg har kommet til det punktet at jeg bare hever hodet, de skal iallfall ikke få ødelegge vår lille familie :)
 
Veldig trasig at de ikke kan oppføre seg som voksne ja. Jeg har kommet til det punktet at jeg bare hever hodet, de skal iallfall ikke få ødelegge vår lille familie :)
Det sies jo at slekta er verst, sikkert noe i det :p

Veldig flott innstilling! Viktigst er det jo at dere har det bra sammen :)
 
Åååå.. svigermor er svigermoren til svigermonstret :p haha..
Har bare lærte og leve med det!
 
Kan faktisk ikkje setta meg inn i ein sånn situasjon, då eg har vanskli for å forstå at voksne folk kan oppføra seg på den måten!!!
Håpa da ordna seg, og at dåke kan vèr samla som ein familie i lykkelige omstendighetar;)

Signerer denne! Og sender en klem!
 
sniker helt fra oktober da jeg så "svigermonster" :p Her har ikke den lille kommet ennå, men svigermor og svigersøster irriterer meg virkelig grønn. Helt siden de fikk vite om mageboeren har det vært et rent helvete med meldinger, belæring og hvordan DE skal ha det, og gjøre det med den lille. Hun presterte til og med å si at jeg hadde angst og ikke gledet meg. DA eksploderte det, og hun ble grådig fornærmet og tok ikke kontakt på veldig lang tid.
Det høres ut som du har litt forståelse fra mannen din, det føler jeg at jeg har lite av dessverre.. Svigersøster jobber i bhg og har bestemt at ungen skal gå der sammen med henne. gidder ikke svare en gang.
Slutt å fortelle meg hvordan vi skal gjøre ting, vil finne ut selv!! :p argh! Godt og høre det er flere som sliter! Det gjør det vanskelig når de egentlig mener alt så godt...
 
Back
Topp