Svigermonster!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Mange kvinner har et anstrengt forhold til sin svigermor, spesielt etter at de får barn.
Hvordan er ditt forhold til din svigermor? Blander hun seg mye inn i hvordan du oppdrar ditt barn?

Last edited by a moderator:
Nei, det gjør hun ikke :) har et godt forhold til svigermor.

Jeg trodde jeg hadde et greit forhold til svigermor helt til hun sa rett ut at jeg ikke var svigerdatteren hennes siden jeg og sambo ikke er gift. (Vært ilag 10år) men hun som giftet seg med minste svigerbror nå i mai er svigerdatteren hennes. (Vært ilag i 1år)

Jeg trodde jeg hadde et greit forhold til svigermor helt til hun sa rett ut at jeg ikke var svigerdatteren hennes siden jeg og sambo ikke er gift. (Vært ilag 10år) men hun som giftet seg med minste svigerbror nå i mai er svigerdatteren hennes. (Vært ilag i 1år)

Strengt tatt er det vel riktig? Men i praksis ville jeg blitt fornærma!

Strengt tatt er det vel riktig? Men i praksis ville jeg blitt fornærma!

Joda er jo strengt tatt riktig, men har trossalt vært i livet hennes i 10år. Og sambo vil ikke gifte seg så da er det helt uforståelig at hun sier sånt. Min mor ser på sambo som svigersønn selv om vi ikke er gift.

Uff, det var kanskje et "velmenende" hint til at hun ville dere skulle gifte dere?

Jeg trodde det var greit, til jeg fikk vite av søsteren til samboeren at hun hadde gått rundt å sagt at jeg ble gravid med vilje (var ikke planlagt) og lurte samboeren. Tok det opp med henne og nå er det bedre igjen.

Joda er jo strengt tatt riktig, men har trossalt vært i livet hennes i 10år. Og sambo vil ikke gifte seg så da er det helt uforståelig at hun sier sånt. Min mor ser på sambo som svigersønn selv om vi ikke er gift.

Vi har vært samme nesten like lenge og kan ikke forestille meg at svigers ikke ser på seg som det. Min mamma kaller kjæresten min svigersønn mest på moro ;) Vet at en del i den eldre generasjonen praktiserer den strenge definisjonen slik som din svigermor. Det er jo en praktisk benevnelse. Gammeldags! Iallfall når det er sønnen hennes som ikke vil.

Synes ikke hun blander seg i oppdragelsen, selv om hun kan komme med ett og annet velmenende råd. Men det er ikke ofte! Og såpass får man tåle, mener jeg:)Har et veldig godt forhold til henne:)

Har en kjempegodt forhold! Og hun blander seg ikke i måten jeg oppdrar på, men hun er kjapt ute med å påpeke ting sønnen hennes gjør "galt". Og i 99% av tilfellene er det ting jeg selv ville sagt noe på :P

Min svigermor er den beste dama jeg vet om. :)

Jeg har kjempegodt forhold til svigermor vi handler sammen å jeg bruker å dra alene på besøk å vi kan finne på mye koselig sammen :)

Veldig fint forhold :)
Hun gjør sitt beste for å ikke blande seg, men sier gjerne at de gjorde slik og slik da barna var små. Det er kun for å gi meg alternativer, for hun mener ikke at jeg gjør noe feil.
Og jeg setter pris på det. Noe funker for oss, andre ting ikke.

Svigermor har jeg et godt forhold til :) Hun blander seg ikke! Men gir gode råd og deler gjerne erfaringer hvis jeg spør :)

Har ingen svigermor, men en x-svigermor. Turbulent forhold, men jeg biter tenna sammen for barnas sin skyld. Av og til går hun over streken, og da ta jeg det opp med x-mannen min.

Bor langt unna så ikke så ofte vi ses... Føler ho sliter litt med dialekta mi også :P

Pleier liksom ikke ringe ho for å slå av en prat...... Det gjør jeg egentlig ikke med mamma heller for den saks skyld....

Back
Topp