Svigerinne dillemma

Maliya!

Elsker forumet
[&:]

hm.. ettersom du ikkjegidde å gjere onko for at dåke skal ha det hyggelig ilag kan eg skjønne at ho ikkje prioritera å møte dåke så ofte.. Då hadde eg og vert meir gira på å passe barna til nokon eg hadde meir sansen for, fordi ein gjerne må ha litt med foreldra å gjere når ein passer barna.. vist du skjønna?:)

men sia du ikkje lika ho, kvifor bryr du deg?:)

Jeg kan på en måte skjønne hvordan du føler. Jeg har en storebror som bor i Oslo, det er under ca en time fra han og hjem til oss. Han har hverken gratulert meg, eller vært på besøk etter at jenta vår ble født, så han har jeg gitt litt f*** i, er ikke sånn en storebror/onkel skal være.

Det blir jo på samme måte, nesten.. siden tanten ikke har tid til barna deres. Sikkert veldig leit for barna om de trives sammen med henne. Men hva er det største problemet? At du ikke liker henne, eller at hun ikke er mer sammen med barna dine? For hvis du ikke liker henne, så er det jo bare bra at hun ikke kommer på besøk, eller?

Nei, asså under andre omstendigheter hadde vi nok vært venner, men mitt strørste problem er at hun tikke tar seg tid til oss men heller reiser på hytta si alleine, som vi ikke får låne forresten, eller reiser til utlandet og har mer tid til andres barn. I begynnelsen kom hun noe oftere men måtte gå igjen etter en time fordi hun hadde middags avtale med venner...

Barna trives godt med henne og gledre seg til hun kommer, mens jeg ikke har noe å snakke med henne om. Det er min sambo som sier at jeg må skjærpe meg og at han er lei av å være et mellomledd.

Nei, jeg vet ikke, barna er jo ikke små så lenge heller og når de blir eldre så er de kanskje ikke så interisert i tanter og onkler lenger...

Aha, jeg skjønner. Sikkert litt vanskelig for samboeren din å skjønne kanskje? Jeg vet ikke ,men vet meg med selv at det blir ganske ubehagelig å ikke ha noe å snakke med folk om. Da blir det bare en laaang pinelig stillhet. Og hvis hun ikke kommer oftere enn det hun gjør er det jo vanskelig både for deg og barna dine og forholde seg til henne. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men om hun vil ha et godt forhold til de i fremtiden burde hu jo kanskje stille opp og møte dem litt oftere. Hvis ikke blir jo hun bare "ei tante" dem har, i stedet for en person de kan stole på og trives sammen med.

Jeg vet heller ikke hvor gammel tanten er, men det kan jo nesten høres ut om hun er ganske ung endå, så det er derfor hun har så dårlig tid når hun treffer dere? Ikke vet jeg.. :(

Skjønner deg godt jeg. Vet hvordan det er å ha et litt anstrengt forhold til en svigerinne. Men tror og at det går begge veier. Problemet ligger i at en er forskjellige og lever forskjellige liv - og så vet en ikke hva den andre egentlig tenker. Kan jo hende at din svigerinne egentlig tenker at hvorfor i alle dager kommer ikke du på beslk til henne? Bare fordi hun ikke har barn? Fordi hun bor en time unna dere? Eller at hun prioriterer slik hun gjør og tenker at du burde forstå det. Er definitivt sårt når samboer ikke forstår at det er vanskelig for deg å tilbringe tid med henne når det er et slikt forhold dere har. Har en ikke noe å snakke om så føles det jo ikke naturlig å være med personen. Det blir nesten sånn plikt forhold fordi man er i familie. Kanksje du skulle snakke med henne om det? Finne ut hva hun egentlig tenker? Vet det er vanskeilig, men ofte det eneste som funker når det er snakk om en i svigerfamilien som en blir nødt til å ha med å gjøre resten av livet. Da nytter det liksom ikke å la irritasjonen gå ut over livet sitt - for av erfaring vet jeg at en går og grubler og irriterer seg over personen både i tiden før og etter personen kommer på besøk

Ja, nettopp!

Mine barn er 3 og 1 år hu er 33 så hun er jo ikke direkte ung stundent. Og det er mange pinlige stillheter her, ikke sååå gøy å snakke om været hele tida heller.

Selvsagt kunne vi besøkt henne mer men med to unger og ingenting å gjøre der så er det ikke så lett, og etter flere erfaringer så er jeg ikke så interisert lenger heller.

Når hun nå kommer, kommer hun bare til å ta ut barna og komme tilbake når vi skal spise, denne gangen har hun visst tid til å spise med oss, jippi! lissom.

Nei, vet ikke om jeg tør å ta det opp med henne, jeg er ikke flink til å kommunisere og ting kommer som oftest feil ut...

Synes du bør gjøre et forsøk i å prøve og forklare hvordan du føler det, og kan jo si det at barna gjerne skulle sett mer til henne, og bruke det som en kickstarter til hvorfor du tar det opp!
Hvis dere skal få et "godt" forhold noengang, så er det nok eneste mulighet! Fordi man merker liksom hvis det er noe der, og kanskje det er derfor hu holder litt avstand. Blir nok mye bedre om lufta renses! :) Men skjønner at du er fortvila! =) Lykke til!

ORIGINAL: Maliya!

Ja, nettopp!

Mine barn er 3 og 1 år hu er 33 så hun er jo ikke direkte ung stundent. Og det er mange pinlige stillheter her, ikke sååå gøy å snakke om været hele tida heller.

Selvsagt kunne vi besøkt henne mer men med to unger og ingenting å gjøre der så er det ikke så lett, og etter flere erfaringer så er jeg ikke så interisert lenger heller.

Når hun nå kommer, kommer hun bare til å ta ut barna og komme tilbake når vi skal spise, denne gangen har hun visst tid til å spise med oss, jippi! lissom.

Nei, vet ikke om jeg tør å ta det opp med henne, jeg er ikke flink til å kommunisere og ting kommer som oftest feil ut...

Er ikke enkelt det der. kanskje du skulle planelgge en skikkelig flatfylla med henne slik at dere klarer å få snakket med hverandre! *Fnis* Ofte det eneste som funker at en får i seg litt alkohol. Men hun har kanskje ikke tid til det? Heh[:D]

Nå har hun vært her...Hun kom inn sa hei og gikk for å leke med storebror med en gang, etter en stund gikk hun og begge ungene i parken, de kom hjem, vi spiste og hun gikk etter en halv time. Hun og sambo snakka om deres lillebror mens jeg satt¨å gapte...fordi de baksnakket, eller diskuterte alt han gjør og det meste er galt i deres øyne...Morsomme familieforhold her må jeg si...

Back
Topp