svigerforeldre

27.02.2013

Andre møte med forumet
mine svigerforeldre ble ikke glade da vi fortalte vi venter en liten i februar. jeg har ei jente fra tidligere forhold og så har jeg og mannen en gutt sammen. men svigermor synes det holder med to barn.noen andre som har oppleve at svigerforeldre ikke synes det blir gøy å bli besteforeldre igjen. mine foreldre ble kjempe glade.

Så trist og lese.. Det er tøft og høre at noen ikke blir glad, for den nyheten som er så stor og viktig for dere. Dere har jo skapt et nytt liv, og dere ER gravide, så jeg synes det er respektløst av henne og si at det holder med to. Når fakta er at tredjemann allerede er på vei..
Man får håpe det går seg til i løpet av svangerskapet, eller iallefall når barnet kommer ut. Da blir nok (forhåpentligvis) dette barnet like viktig og får like mye kjærlighet som de andre barnebarnet. Stor klem <3

Nei har ikke opplevd det,men har opplevd det med min egen mor da jeg ble gravid med nr 2 for hu skulle ønske at jeg fikk barna med samme mann,men er ikke alltid det skjer :/ det merkes i dag og at lillegutt ikke er favoritten hennes dessverre,men er nå hennes tap.

jeg var litt skeptisk til hvordan svigers kom til å reagere. Svigerfar er verdens koseligste egentlig, men kan være litt sånn at han legger nesen i ting. Kjæresten min eier en leilighet vi ikke kan bo i (for liten til "flokken" vår av kjæledyr) og han har vært veldig på dette med at nei den må no ikke selges, den er en investering, men L bør heller ikke skifte adresse for da må man betale skatt om han får leid den ut eller likevel skal selge *blablabla*
jeg vet han mener det beste for oss men det har til tider føltes som om han mente at vi aldri skulle flytte ilag, at L helst bare burde blitt der han var...
Men når de fikk beskjeden var det bare jubel, svigerfar utbrøt "ohoi nå må jeg finne fram en cognac og feire! og vi har nesten lurt på om det var noe i veien med dere....."
så der viste det seg altså at de var begynt å frykte at det ikke skulle komme noen barnebarn, at deres sønn var steril eller noe i den duren ^^
så her var jeg forberedt på det værste, men så ble det motsatt. Mine foreldre ble også veldig glad :) Men dette er nr 2 som er på vei og jeg vet svigers som selv har to syns det er akkurat passe så vi får se hvordan det blir om det kommer en tredje noengang ^^

jeg var litt skeptisk til hvordan svigers kom til å reagere. Svigerfar er verdens koseligste egentlig, men kan være litt sånn at han legger nesen i ting. Kjæresten min eier en leilighet vi ikke kan bo i (for liten til "flokken" vår av kjæledyr) og han har vært veldig på dette med at nei den må no ikke selges, den er en investering, men L bør heller ikke skifte adresse for da må man betale skatt om han får leid den ut eller likevel skal selge *blablabla*
jeg vet han mener det beste for oss men det har til tider føltes som om han mente at vi aldri skulle flytte ilag, at L helst bare burde blitt der han var...
Men når de fikk beskjeden var det bare jubel, svigerfar utbrøt "ohoi nå må jeg finne fram en cognac og feire! og vi har nesten lurt på om det var noe i veien med dere....."
så der viste det seg altså at de var begynt å frykte at det ikke skulle komme noen barnebarn, at deres sønn var steril eller noe i den duren ^^
så her var jeg forberedt på det værste, men så ble det motsatt. Mine foreldre ble også veldig glad :) Men dette er nr 2 som er på vei og jeg vet svigers som selv har to syns det er akkurat passe så vi får se hvordan det blir om det kommer en tredje noengang ^^

ja er ikke akkurat morsomt når de synes det er fælt.med første mann synes de det var kjempe stas . bli nokk bra etterhvert. er tolv uker til mandag. vi gleder oss hvertfall. prøvd i 2.5 år på den lille spiren og holdt på med prøverør så når vi klarte det selv ble vi kjempe glade. svigers vet ikke at vi har strevd og heller ikke mm prøverørsforsøk.

da blir jo den negative reaksjonen ekstra ille, når dette ikke akkurat var fort gjort å få til.. 2,5 år er LENGE å vente og såvidt meg bekjent er ikke prøverør noen dans på roser heller (er det ikke da man må på hormonkur?)
vil jo håpe de hadde reagert annerledes om de hadde visst, men selvsagt, å reagere slik de gjorde er uansett fullstendig feil! :/ *trøstepå*

jo da må man på sprøyter .jeg brukte hvertfall det og tabletter.

Håper det ordner seg tilslutt;)

hm. Mine foreldre bryr seg ikke noe særlig. Både sist og nå fikk vi et rart blikk og et slags sukk.. Ingen gratulasjoner eller noe. Svigermor så ikke så veldig glad ut, men hun sa at det var gøy og gratulerte oss masse.

Men jeg vet at mine foreldre er ikke sånn type som hopper av glede og er super glad og viser følelser.. Og de kommer til å kose seg masse med barnebarn nr. 7 :) Og svigermor gleder seg nok garantert til barnebarn nr. 2 :)

Jeg tror de kommer seg etterhvert. Det er ikke demmes sak hvor mange barn dere skal ha :)

Hmm... det er jo absolutte ikke hyggelig! Min mor og svigermor hoppet ikke akkurat i taket, men tror de syns det var veldig tidlig siden gutten vår bare er 14 mnd. Mamma ble faktisk litt sånn med gutten vår og sa til han "det er du som er gullet mitt vettu" så jeg tror hun kanskje syns ho fikk ha bare han litt kort. Min far derimot syns det var veldig hyggelig. de fikk en mail med bilde av Emil hvor han hadde på seg en genser hvor det stod "ops they did it again, I am going to be a BIG BROTHER". så pappa satt den som bilde på datan så når stemora mi så det bare brøt ho ut i gråt! :-))))

Back
Topp