Svigerforeldre/den eldre generasjon

Minismurf

Gift med forumet
Hadde besøk av svigers i formiddag.. De er rundt 70 år.. og verdens snilleste.. men noen ganger forstår jeg meg ikke på den eldre garde [8|]

Svigermor "tipset" om at nå hadde Rema de billigste bleiene. Jeg må innrømme at jeg ikke engasjerer meg veldig i den bleiekrigen. Vi har alltid handlet Libero på Kiwi allikevel. Og om jeg sparer 2 kroner på Rema, driter jeg i det.
Mannen trodde hun mente Landlord som visstnok koster 5 kr eller no? Samma det.. Hun hadde iaf planer om å kjøpe en pakke å ha hjemme hos seg, og da var jo det superbillig i følge henne. Men Jonas bruker Libero sa vi.. Da får du to pakker til 24 kr, og DET er jo veldig billig det og!

Ble ikke noe mere prat om det, og hun kommer nok til å kjøpe Libero, men bare lurer på hvorfor mange av de eldre skal spinke og spare hele tiden?? Disse er på alder med mormora mi, og hun er akkurat likedan [8D] Og alle tre "sitter på sekken" for å si det sånn, så har ikke noe grunn til å alltid måtte spare på ALT!

Både mormor og svigermor handler klær til barna mine, og da er det gjerne "spart på" i form av klær fra butikker som ikke har kjente merker.. som jeg ofte erfarer blir slappe i formen/har dårlig kvalitet. Er selvfølgelig kjempeglad for at de i det hele tatt får ting og klær, men skjønner meg bare ikke på det. Jeg er ikke fan av å bare kjøpe merker jeg heller, men som sagt kvalitet går først.

Må nevne at en KLISS NY BMW til flere hundre tusen, - DET kan de kjøpe [8|] (som stort sett står til pynt i garasjen) Det var svigers..
Og mormor måtte kjøpe seg PELS til flere titusen..
???[8|][8|][8|]??? Lurer på hva de tenker?

her er ingen av sidene slik =) men den ene sia er 50 og den andre sia er 60 vet ikke om det har noe å si =P jeg takker og tar pent i  mot meste parten av klærna til Alexsander er vel kjøpt av dem[:-]

hahahha Åhh skjønner akkurat va du mener, er så JÆVLI irriterende !!!!

Heldigvis har vi det IKKE sånn, men skjønner du blir lei... Særlig mamman min handler MASSE klær til Oda, gjerne på salg også (blir jo enda mer [:D]), men alltid "skikkelige" klær. Og er det noe, feks leker Oda "trenger" er det bare å gi litt lyd - så har vi det snart. Som sist gang jeg var på hs med Oda, hun fikk leke med en sånn liten babydukke inne hos helsesøster. Det nevnte jeg på telefon til mamma etter kontrollen, noen timer seinere fikk jeg melding om at dukke var kjøpt [:D] Hu hadde dura rett ut... Men blir nesten litt mye av det gode...

Men som du sier, det er nok noe med den litt eldre generasjonen. Min exsvigermor var i den alderen , og hu var akkurat sånn du beskriver [:'(]

jeg hadde bare vært glad om svigers kjøpte noe til ham... venter ennå på julegaven fra bestefaren... og farmoren bor i oslo. Fikk dåpsgave fra henne da... ellers, nada. Spent om han får noe til bursdagen av farmoren...

ORIGINAL: ladylovelylux

jeg hadde bare vært glad om svigers kjøpte noe til ham... venter ennå på julegaven fra bestefaren... og farmoren bor i oslo. Fikk dåpsgave fra henne da... ellers, nada. Spent om han får noe til bursdagen av farmoren...

Ja, er veldig glad for det vi får [:)] Er ikke det.. Bare synes gæmliser er rare [8|]
Kjenner også til det å ikke få =( Min mor er dessverre litt for opptatt av seg selv, så gaver fra henne er vi ikke bortskjemt med. Ikke til jul eller bursdag en gang.. Sånn sett synes jeg de eldre til tider har litt mer omtanke og tradisjon (selv om en del av det jeg får av mormora mi dessverre aldri blir brukt... [&:])

haha..må bare le litt..for jeg kjenner så veldig godt igjen det du skriver. Min mor er slik, enda hun bare er lit over 60. Alltid skal hun bare ha det som er billig og da blir det jo ofte mye "dritt" og ubrukelig som blir kjøpt. Men ser jo at tidene har forandret seg siden de var ung. De hadde ikke bil eller hus før de hadde 4 barn!! Tror den sparingen ligger litt nedlagt i de på en måte..
Og det er sååååååååå irriterende.. Er vel bedre å bruke penger på noe som blir brukt.

Skal si det minismurf at landlord bleiene er heeelt supre!!!!
og der får du 50 bleier for 27 kr !! I LOVE THEM!! [;)]

ORIGINAL: #Åsen#

Skal si det minismurf at landlord bleiene er heeelt supre!!!!
og der får du 50 bleier for 27 kr !! I LOVE THEM!! [;)]

Ja, det kan godt hende [;)] Men bruker fortsatt Libero [8D]

De er jo oppvokst i spinkle kår, lenge før forbrukersamfunnet kom. For min del er besteforeldrene mine det i alle fall, og farmor bærer VELDIG preg av det. hun er åttien år, har mye penger på konto men har spart hele sitt liv. Nå har hun omsider innsett at hun kan unne seg å reise for litt av pengene sine, men varmtvannstanken må likevel ikke stå på mer enn en. [;)] Da farmor flyttet for noen år siden kastet de flere svartsekker med yoghurtbegre og annet (i mine øyne) søppel som hun syntes at hun måtte ta vare på - for man kan jo ikke kaste noe som ikke er ødelagt!!

ORIGINAL: namba

De er jo oppvokst i spinkle kår, lenge før forbrukersamfunnet kom. For min del er besteforeldrene mine det i alle fall, og farmor bærer VELDIG preg av det. hun er åttien år, har mye penger på konto men har spart hele sitt liv. Nå har hun omsider innsett at hun kan unne seg å reise for litt av pengene sine, men varmtvannstanken må likevel ikke stå på mer enn en. [;)] Da farmor flyttet for noen år siden kastet de flere svartsekker med yoghurtbegre og annet (i mine øyne) søppel som hun syntes at hun måtte ta vare på - for man kan jo ikke kaste noe som ikke er ødelagt!!

Haha, den er kjent gitt... Skal se om jeg ikke får lagt inn et bilde (jeg tok på hytta i fjor..) senere i kveld med et eksempel..

Nå er mine forelde og svigerforeldre bare i 40åra, men mine besteforeldre og oldemor er sånn.. de er veldig generøse med å gi bort penger og hver gang vi er der får vi mellom 100-200kr er ikke så mye, men vi er det jerne 3-4 ganger pr mnd så da blir det jo litt.
men de kjøper alt i de coop extra utgavene og sparer på allt.. var der en gang og skulle ta et glass melk da var det en melkekartong som gikk ut 3 dager tidligere, da sa bestemor at jeg skulle ta den som ikke var åpnet for den var nyere, så på den og den gikk ut dagen før.. [8D] hos oldemor også er man litt påpasselig med å spise så mye for der skal ikke mat kastet om så servelaten renner ut av pakka så skal den ikke kastes.. og alt av bokser og kartonger tas vare på itilfelle man får bruk for det..[:)]

Back
Topp