Svigerfar kjeftet på meg idag :(

Shirie

Betatt av forumet
Marsboerne2017
huff, svigerfar var så streng med meg idag.... Jeg skjønner han bare er bekymret for barnebarnet sitt, men den rugekassa her gjør så godt'n kan....

Jeg får ikke i meg så mye mat, på grunn av kvalmen, går i brødskiver med honning, frukt, og et og annet hardkokt egg... Han ble sint fordi.....han mener jeg ikke får i meg nok mat...

Jeg gjør virkelig så godt jeg kan her, spiser så mye jeg klarer uten at noe kommer opp igjen...
Jeg spiser kanskje to-tre brødskiver og fem om dagen med frukt og ja ett og et halvt egg ca... Pluss juice, vann og sjokolademelk da.. Også det multivitamintilskuddet med folat da... Det teller ikke som mat, men det fyller forhåpentligvis litt opp på det jeg mangler...

Er det fryktelig lite???

Jeg så i gulvet å hvisket jeg gjør så godt jeg kan her da... Og da ble han litt spak, han er vandt til å få så øra passer når han tråkker over streken, men idag ble jeg bare lei meg...
Kan dere si litt om hvor mye og hva dere får i dere i løpet av en dag?

Synes ikke det vår alarmerende lite hvis du er kvalm. Du får jo i deg det viktigste :) Når jeg var på mitt verste gikk det i omtrent det samme faktisk, men jeg fikk også i meg flere skåler med cornflakes og yoghurt. Du er bevisst på hva du får i deg så synes du skal ignorere svigerfaren din. Han er nok bekymret for dere begge ;) Han er også en mann og har aldri gått gravid❤️

Sniker fra februar 16
Du kan trøste deg med det at babyen tar den næringen den trenger! Så om du spiser lite er det deg selv det går utover ;)

Signerer dem over her: babyen tar det den trenger, så om du får i deg for lite, er det dine egne reserver det går utover, ikke babyen! Du skal derfor ikke ha dårlig samvittighet overfor babyen overhodet, h*n har det nok helt strålende selv om du sliter med å få i deg mat når kvalmen står på!

Når så det er sagt, om du er kvalm syns jeg du tvert i mot skal gi deg selv en klapp på ryggen som klarer å spise såpass mye og variert; egget gir deg proteiner og andre viktige næringsstoffer, frukten gir deg fiber og masse vitaminer, brødet gir deg fiber og karbohydrater, og kalsium får du fra sjokomelka, så kombinert med multivitaminpille for gravide så høres det jo ut som du får i deg det viktigste! Regner med du fortsatt er i første trimester, og da er det jo helt normalt å gå ned noen kilo pga kvalme osv, så forhåpentligvis vil kvalmen gi seg snart når du nærmer deg andre trimester, og da skal du se matlysten kommer tilbake :)

Så hold ut og ikke bekymre deg, dette kommer til å gå bra :)

Det var da en merkelig reaksjon? Den perioden jeg stort sett levde på et par glass surmelk og et eple eller to om dagen sa min svigerfar at han ble bekymret for meg, men sint, nei. Synes også det virker som du klarer å spise sunt og variert til tross for kvalmen :)

Ååååååh tusen takk for så mange gode ord! Det er godt å høre for en sart sjel! Jeg spiser jo så mye jeg bare klarer, og tenker det er bedre enn å gå å spise alt mulig som bare kommer opp igjen, krysser fingre å tær for at det går seg til i andre trimester! Er ti dager igjen nå!

Syns ikkje det hørtes lite ut i det hele tatt. Sliter selv med kvalme og svigermor kommenterte "du må huska du skal spise for to"
Sa at det er bedre at eg spiser lite og beholder maten.

Hva?!?! Da hadde jeg klappa til han hadde svigerfaren min kjefta på meg,dette har han ikke noe med kjære deg! Ikke bry deg noe om det,jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme og får nesten ikke i meg noe,hadde noen kjefta på meg da hadde jeg eksplodert. Tenk: han er mann og har aldri vært gravid,de skjønner ikke.. Du gjør så godt du kan,det er jeg sikker på ❤️ Lykke til :)

For en tulling tenker jeg. Spør han hvor mye han spiser når han har vært på fylla dagen før!

Idag har jeg vært litt ekkel så det ble én brødskive med avo og tomat til frokost, gresk yoghurt med honning, kanel og müsli til lunch og hvitløksbrød til middag for jeg taklet ikke bolognese :)

Babyen tar det den trenger av næringsstoffer så det skal du ikke bekymre deg over. Det er verre med deg.

Ja, normalt ville jeg nok klikka, men for det første så var jeg fryktelig sår den dagen, og for det andre var vi i et rom med masse kjente, så jeg kunne ikke eksplodere heller, for da hadde alle skjønt at noe var på færde.. Men når jeg nesten begynte å gråte, fungerte det ganske greit også...

Back
Topp