Svigerfamilien

G

gjestgjest123

Guest
Er førstegangsgravid og bestemoren til min samboer har sagt at hun ønsket å gi oss 3d-ultralyd i gave. Det hadde visst hun og moren og mormoren til samboeren min snakket seg i mellom. Og alle de tre hadde lyst til å være med på å se på det når den tid kommer. Saken er det at hverken jeg eller samboer ønsker å ta 3d-ultralyd. Vi ser rett og slett ikke behovet til å dra på 3d-ultralyd. Har lest på nettet at flere som er fornøyd med det dem for se, pluss at man får knyttet et bånd med det som skjer inni magen. Men det er jo rundt 2mnd før fødsel at man tar 3d-bilder. Når man har ventet såpass lenge, kan man da vente lenger! Det er jo ikke all verden man får sett på de bildene heller? Tenker at jeg har ikke no særlig lyst til at de tre damene skal være med på det uansett. Har et greit/godt forhold til dem, men all oppfølging i svangerskapet føler jeg skal bare være mellom meg og samboern. Det virker jo som at de bare har planlagt og bestemt dette mellom seg, og at de tenker at det er en fin gave til oss siden det koster jo noe.. Men det er da vi som skal bestemme over hva som skjer i svangerskapet?

Hva tenker dere om dette?

Jeg tenker at du har all rett til å ikke ønske dette. Jeg er også veldig privat når det kommer til svangerskap, og hadde ikke likt det om noen prøvde å bestemme over kroppen min på denne måten. Det er jo kjempesnillt av dem dette, men et nei er et nei.

Bare si "nei takk," også får mannen din ta kampen om det blir en. De kan kjøpe noe dere trenger/vil ha i stedet.

Jeg ville aldri hatt med noen andre enn mannen min på UL, for man vet aldri hva man får beskjed om, og det er uansett såpass intimt at det er mellom bare oss.

Det er mange som tror de har medbestemmelsesrett over en når en er gravid, og som nybakte foreldre, så det er veldig greit å sette ned foten så tidlig som mulig. ;)

Så enig med deg! Dette er din kropp og dine følelser. Hadde sagt klart og tydelig nei.. at du ikke ønsker det.. så får samboeren din ta kampen. Enkelte svigermødre og folk tar over helt

Dette er nok kun godt ment fra deres side ! Men det er nå virkelig et privat valg om dere vil ha den type ultralyd eller ikke, og om dere vil gå alene eller ei. Det er vel bare til å gi beskjed om at dere ikke ønsker det? :)

Er en hyggelig gave, men til syvende og sist så er det deg og mannen som bestemmer .

Jeg synes det var en super gave og hadde tatt i mot selv men om du ikke ønsker må du si nei

(...)
Tenker at jeg har ikke no særlig lyst til at de tre damene skal være med på det uansett. Har et greit/godt forhold til dem, men all oppfølging i svangerskapet føler jeg skal bare være mellom meg og samboern. (...)

Hva tenker dere om dette?

Jeg hadde ikke vært komfortabel med å ta med svigerfamilie på UL, da jeg anser det som for personlig og skjørt.

Vi har også greie forhold, men den forventningen hadde jeg virkelig ikke likt. Jeg kjenner på en sterk følelse av motstand bare av å vurdere det på din vegne [emoji28]

Hvis dine er som mine så må likevel givergleden settes pris på, og selvom du ikke synes 3D bilder er verdt det så kan du godt gjøre det - og vise dem bilder etterpå.

"Bare" si fra at du kun ønsker å dele UL opplevelser med mannen, fordi livet i magen foreløpig føles som noe intimt mellom dere. Hvis de synes det er dumt å ikke få bli med inn på timen så forstår du det, men da ønsker du heller å vente til baby er født med å vise h*n frem :)

Back
Topp