Svigemor, grrrrrr. denne ble laang

Fotballmamma

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Grrrrrrr[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Er bare nødt til å rase fra meg litt til dere..
Selger nå ei ubrukelig, slitt og halvfrekk svigemor.. Anyone????? Bare å by, frakt er innkludert.

Vi bor ikke langt unna svigers og de er noe for seg selv.. Blander seg i alt, å jeg mener ALT.

Da vi pusset opp huset fikk vi beskjed at det var mye finere før (les: grønn stue, 70-talls tapet på kjøkken, lilla gang med hvit brystningspanel og vegg til vegg tepper) nå er det meste lyst og kjempe lekkert spør du meg.

Svigers har selv ei jente på 14 (oppførsel som 9), hun er skikkelig sjalu på sønnen vår, de har bursdag 31,01 og 01.02, jeg synes det kunne vært praktisk å feire sammen med svigers familie istede for at vi skal ha 2 selskap med de samme folka to dager på rad, men det vil ikke 14 åringen for hun vil ha dagen sin for seg selv. Men de skal da bestemme når vi skal feire for hun må få velge først. Hun grein da jeg dro til sykehuset 30.01, for hun ville ikke ha babyen på bursdagen hennes det var dårlig gjort, for det var hennes dag. Å svigers trøsta og sa at det ordna seg sikkert.

Hvis vi er der i uka ber jeg pent om at de ikke serverer gutten snop, sjokolademelk og brus.. Men hun er bestemor er svaret jeg får og da gjør hun det hun vil.. Det er ok at det er litt annerledes hos bestemor, men de bor så nære og vi er der ganske mye så da er det litt annerledes enn om han kun hadde vært der innimellom. Mat er jo tull for opp gutten på godis før middag, det resulterer jo i vondt i megen hjemme på kvelden hvor det da er mitt problem.

Nei uff, nå var jeg stygg. Men er så innmarri irritert.

Vi reiser på dagsbesøk til hytta dems i morgen, de skjønner ikke at vi ikke kan overnatte på hemsen( traaangt), der ligger jo bare lillesøster, ei vennine, bror og dama.. Trykker ikke den gravide og store magen min opp dit, med gubbe og ungen. Glem det. Så istede for å hygge seg over at vi kommer en dagstur klager de over at vi ikke skal overnatte...

Men men, hun glimter jo til. Hvis de er her på middag får jeg jo alltid gode tips om hva jeg kan gjøre annerledes eller hva mannen min liker bedre ennd et jeg har laget. Jeg har jobbet 6 år på resturant før jeg ble lærer, men pytt sann. At jeg har laget koldtbord og middager til halve bygda ved konfirmasjon og bryllup uten en klage er liksom itte noe, for hun vet hvordan ting skal gjøres..

Dette var digg, kjenner at turen i morgen blir lettere nå.
Måtte bare for de siste dagene har hun virkelig vært irriterende..
[:@][:@][:@][8D][8D][8D]

skal ikke være enkelt med svigermødre nei[:o]

jeg pleier alltid å si at jeg er glad mamma ikke er sånn[8D]

håper dere får en fin dag i morgen, selv om dere ikke skal overnatte[:)]

Huff det hørtest ikke særlig koselig ut.[:@] Er så glad jeg har et kjempe forhold til min svigermor.

Kjenner at jeg blir irritert på dine vegne når jeg leser innlegget ditt.... Jeg skal aldri klage på svigermor igjen.... Selv om jeg kanskje får en grunn til det igjen. Hun er bipolar (manisk depressiv) og har sine sider i forhold til dette... Men vi har lært oss hvordan vi skal takle henne i de verste periodene, så da går det bra [:)]
Men jeg misunner deg virkelig ikke...
Håper uansett at påsken din blir fin! [:D]

Nei så håpløst[:@][:@][:@] kjenner jeg blir irretert bare jeg leser dette du skriver. noen er bare verdensmestere og er bedre en alle andre... skjønner ikke hva som surrer  inni hodet på slike folk. Kjenner til typen....[8D][8D]  ikke mye å gjøre med de desverre. sette foten ned er kanskje en ide... du skal vell ha ho som svigermor en stund vil jeg tro. Min svigermor er bare super negativ og har favorisert elste sønnen hele tiden og snakker bare dritt om den ene sviger datteren. har sagt TYDELIG ifra om hva jeg syntes og hun har blitt bedre men det tok noen år.. Ho bor jo tross alt i england. Ikke så mange ganger i året vi ser henne( en periode var det litt vell ofte og da fikk ho beskjed om å høre om det passet at hun kom, bestilte billetter for 3 uker og slikt uten å snakke med oss[:@][:@][:@]) Har hvertfall hjulpet å sette ord på hva jeg føler når hun gjør slikt. Prøv og se om det hjelper [:D][:D] Kan jo håpe[:D][:D] Men gravide mennesker på en hems er vell litt i drøyeste laget... har blitt plasert på madrass på gulvet i en uke i 6 mnd med 1 mann når vi var over en tur og det var ikke mye greit(julen ble liksom ikke den samme, med kvalme,vond rygg og dårlig madrass[8D][8D])lykke til og kom deg hjem i sengen din du... sove godt skal man hvertfall gjøre når en er gravid,det er nå helt sikkert.. si ifra så skal jeg ta en prat med ho om ikke det hjelper.. Kan være ganske tydelig i min tale og får frem hva jeg mener... [:D][:D](litt for tydelig til tider, he he he) lykke til[:D][:D][:D]

Åh, for en slitsom svigermor! Blir helt provosert på dine vegne[:@]

Går det an å snakke med henne om det eller? Be henne respektere din måte å gjøre ting på og be henne roe seg ned noen hakk? På en mild måte..?

Skjønner godt at du blir irritert, hadde kokt over selv..

Håper dere får en fin dagstur allikevel, og at hun kan vise litt mer forståelse for dine synspunkter og situasjon..[:)] Får nesten lyst til å snakke til henne selv!![>:]

Lykke til og klem[:)]

ååå, så iriterende og sårende!!![:@] min svigermor har alltid noe å si om alle... så har lurt litt på hva som blir sagt om meg når ikke jeg er der, men sikkert like greit å ikke vite[8D] Lykke til i morgen vertfall!! Og god påske[:)]

Herregud, for en kjerring og fjortis!!! Skjønner deg veldig godt!!! Den dullinga med fjortisen kommer det ALDRI noe godt ut av, hvis det er noen trøst... Hehe... Sånne jenter kommer aldri til å klare seg uten mammaen sin... Håper du ikke tar deg nær av alle teite kommentarer, selv om jeg skjønner at det er frustrerende.

Godt jeg liker svigermot veldig godt, for vi bor også VELDIG nærme hverandre[:D]

Takk for masse støtte[:D]
Skal prøve å si litt mer ifra selv om jeg synes det er vanskelig..
Tar meg så absolutt ikke nær av det  du skriver Elink, er sååååååå enig.
Hun er pyton og desverre er svigefar ikke stort bedre. Hun favoritiserer også yngstemann og elste sønn, min mann er i midten. HAn har alltid gått sine egene veier og gitt litt f i hva hun mener, det liker hun ikke. Å dama til bror hans er jo så suuuuper, alt hun kan bla bla bla.
Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan snakke snilt om alle. Har du ikkenoe pent å si, så hold kjeft synes jeg er ei ok greie

Back
Topp