Sviende smerter i magen

Augustbaby19

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har vært plaget en stund med sviende/stikkende smerter øverst i magen, rett under og midt mellom puppene. Smertene blir verre ved enkelte bevegelser og stillinger, har tatt det opp med jordmor og lege, men de tar det ikke så seriøst. Det er virkelig ubehagelig til tider. Kanskje det er magemusklene som "revner"?
Noen som har opplevd det samme?

Hei!

Jeg har vært plaget en stund med sviende/stikkende smerter øverst i magen, rett under og midt mellom puppene. Smertene blir verre ved enkelte bevegelser og stillinger, har tatt det opp med jordmor og lege, men de tar det ikke så seriøst. Det er virkelig ubehagelig til tider. Kanskje det er magemusklene som "revner"?
Noen som har opplevd det samme?

Ja! Jeg opplever noe lignende. Merker det når jeg snur meg brått, for eksempel når jeg endrer stilling i senga. Smerten er brå og stikkende, men gir seg med en gang. Synes også det kjennes ut som det er de øvre magemusklene som strekkes/revner. Snakket med jordmor om det og hun sier at så lenge ikke smerten er vedvarende eller øker i intensitet, trenger man ikke bekymre seg over dette :) ubehaget/smerten er sannsynligvis en konsekvens av at livmoren vokser og tar mer og mer plass, fikk jeg høre.

Jeg er i mitt femte svangerskap nå, og kjenner igjen smerten du beskriver! Har hatt noe lignende i alle mine svangerskap- føles verst når jeg ligger på siden, liksom som at ribbenea overlapper på en måte! Føles iaf som det ikke er nok plass der! I mitt tilfelle har det iaf ikke vært noe å gjøre med, og ikke vært farlig.. Og gått over etter fødsel:)

Back
Topp