Svie/vondt i ribbein.

Pippi88

Andre møte med forumet
Er i uke 34+2.
Jeg har over lengre tid hatt vondt i høyre side, over hele ribbeina og bakover mot ryggen. Det har vært til å leve med, men nå er det så vondt så jeg ikke får sove.. det er en slags sviende/trykkende smerte, som er konstant. Klarer ikke ligge på høyresiden pga det.
Noen andre som har det samme?
Vurderer å ringe legevakt/føden, men vet liksom ikke om det er "lov". Formen ellers er jo veldig bra... Men samtidig er det lenge å vente til mandag, for å kontakte fastlegen...:(
 
Er i uke 34+2.
Jeg har over lengre tid hatt vondt i høyre side, over hele ribbeina og bakover mot ryggen. Det har vært til å leve med, men nå er det så vondt så jeg ikke får sove.. det er en slags sviende/trykkende smerte, som er konstant. Klarer ikke ligge på høyresiden pga det.
Noen andre som har det samme?
Vurderer å ringe legevakt/føden, men vet liksom ikke om det er "lov". Formen ellers er jo veldig bra... Men samtidig er det lenge å vente til mandag, for å kontakte fastlegen...:(
En telefon skader ikke, de vil hjelpe deg enten med råd eller henvisning til riktig sted om de ikke mener det er noe relatert til føden. Du er langt på vei så ikke tenk at det er for tidlig vertfall. Oppdater gjerne :)
 
Ring føden, så får de ta vurdering :) aldri feil å ringe dit når du er usikker
 
Jeg har det samme, og det blir bare verre og verre! Har googlet litt, og ser at det er ikke helt uvanlig at baby kan sparke så hardt at et ribbein brister eller knekker. Det er det jeg tror har skjedd med meg (evt at det er kraftig forslått. Vondt er det uansett!). Nevnte det for jordmor da jeg var på fødselsforberedende kurs, og hun tipset om at jeg kunne legge is på, bare passe på å ikke legge is direkte på livmoren, kun på ribbeinet. Jeg gjør dette mange ganger om dagen, og det lindrer litt.

hvis du ringer føden, oppdater gjerne på om de har noen andre gode tips å komme med! Det er virkelig helt uutholdelig dette her altså! Føler med deg!
 
En annen ting som kan være litt motiverende er at dette visstnok kan avta fra uke 36 ca ettersom babyen da skal begynne å synke mer ned i bekkenet. Dette her kommer jo trolig av at babyen ligger høyt og sparker opp i ribbena eller har en fot eller annet konstant innunder ribbeinet. Det er litt hyggelig å ihvertfall kunne ha et lite håp om at det kanskje ikke skal være sånn her helt frem til fødsel.
 
Ha lav terskel og ring å sjekk føden, høyst sannsynelig er det babyens leie som nevnt over med spark/ press i det området (hadde det myyye med nr1) MEN ring uansett for kan være start på sva.forgiftning også.
 
Jeg sovnet etterhvert, og når jeg våknet var det mye bedre. Men nå merker jeg at det er på vei til å bli like ille igjen..
Har tenkt at det må være pga baby dytter mye oppunder ribbeina på høyreside. Er jo ikke akkurat god plass nå

Skal forsøke med isbiter, det hørtes ut som et godt tips!=)
Men blir det like ille inatt så ringer jeg nok føden imorgen, bare for sikkerhetsskyld...
 
Back
Topp