Svie = strekkmerker?

Sillynelly

Betatt av forumet
Jeg har hatt litt kløe og svie på magen hele svangerskapet, men de siste dagene har det blitt plagsomt. Samtidig vokser magen raskt nå (uke 39+0). Har så langt ingen strekkmerker, men lurer på om dette er de første tegnene på begynnende strekkmerker?

Og så dere strekkmerkene mens dere gikk gravid, eller ble de synlige etterpå da magen ble slapp? Synes nesten det er for godt til å være sant at jeg skal slippe helt unna!

Jeg har hatt litt kløe og svie på magen hele svangerskapet, men de siste dagene har det blitt plagsomt. Samtidig vokser magen raskt nå (uke 39+0). Har så langt ingen strekkmerker, men lurer på om dette er de første tegnene på begynnende strekkmerker?

Og så dere strekkmerkene mens dere gikk gravid, eller ble de synlige etterpå da magen ble slapp? Synes nesten det er for godt til å være sant at jeg skal slippe helt unna!

to barn og ikke strekkmerker på magen, håper det holder på tredje og siste svangerskap, holder med ks arret

Magen klødde og svei på slutten og jeg fikk Mnge strekkmerker på den tiden. Men det er helt vanlig med kløe og svie når huden strekkes.
Jeg fikk også noen strekkmerker etter fødsel - det hele har jo aller mest med hormoner å gjøre. Og livet er like bra som før selv med merker på magen ;) :hilarious:

Magen klødde og svei på slutten og jeg fikk Mnge strekkmerker på den tiden. Men det er helt vanlig med kløe og svie når huden strekkes.
Jeg fikk også noen strekkmerker etter fødsel - det hele har jo aller mest med hormoner å gjøre. Og livet er like bra som før selv med merker på magen ;) :hilarious:
Ja, er nok nå den store belastningen på huden kommer her også. Føler magen blir større for hver gang jeg passerer speilet på badet :woot:. Til nå har den vært nokså liten og nett.

Svien og kløen tiltok imidlertid nokså brått i går. Hvordan artet det seg hos deg? En liten stemme i bakhodet lurer på om jeg for sikkerhets skyld bør sjekke opp at det ikke er snakk om mer alvorlig svangerskapskløe. Men det er jo ingenting som tyder på det.

Ja, er nok nå den store belastningen på huden kommer her også. Føler magen blir større for hver gang jeg passerer speilet på badet :woot:. Til nå har den vært nokså liten og nett.

Svien og kløen tiltok imidlertid nokså brått i går. Hvordan artet det seg hos deg? En liten stemme i bakhodet lurer på om jeg for sikkerhets skyld bør sjekke opp at det ikke er snakk om mer alvorlig svangerskapskløe. Men det er jo ingenting som tyder på det.

Det var bare på selve magen og ble lindret av kald klut eller fuktighetskrem. Du må være særlig obs dersom du også klør inni hender og føtter, men er du i tvil er det alltid best å ringe lege. Dersom du på noe tidspunkt skal testes for det, så husk at testen tas fastende. Sånn at man feks kan ringe på morgenen før frokost og få testet samme dag, i stedet for at man må vente en ekstra dag om de tenker en skal testes.
Men høres jo mest ut som vanlig kløe fordi huden strekkes så fælt på slutten.

jeg har klødd på slutten med mine 3, men etter 3 svangerskap har jeg ikke ett eneste strekkmerke. Her hjalp det å smøre godt med avkjølende fuktighetskrem

Jeg klødde og klødde på magen, særlig mot slutten. Smurte meg inn med fuktighetskrem flere ganger om dagen. (startet med sånn krem som liksom skulle hindre strekkmerker, men jeg taklet ikke lukten så endte til slutt opp med spenol siden den ikke luktet og var mye billigere). Fikk ingen strekkmerker.

Hadde svie og kløe og jeg også, men ingen strekkmerker etter to barn. Vær obs på at kløe kan bety svangerskapsforgiftning hvis det er ekstremt.

Jeg klødde også mye på magen på slutten, fikk ingen strekkmerker :happy:

Back
Topp